-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jaki prostownik??
Date: Sun, 24 Jan 2010 22:07:20 +0100
Organization: -
Lines: 62
Message-ID: <9...@4...com>
References: <hjhsds$9hg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<5...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1264367239 24961 82.143.187.50 (24 Jan 2010 21:07:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jan 2010 21:07:19 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249497
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 24 Jan 2010 20:40:39 +0100, kogutek wrote:
>zapakowali płyty w worki z tkaniny szklanej. Worek jest plaski to nazwali go
>kopertą. ale okazało się że zapakowanie w koperty płyt z akumulatorów starego
>typu spowodowało ze stały się długowieczne. A to dla producentów niedobrze.
>Odchudzili płyty. Tylko wtedy się okazało że odchudzone płyty są wrażliwe na
>silne gazowanie.
Nie bardzo mnie przekonales. Nie pomyliles z zelowymi ?
Ale ile akumulatorow jest wlasnie takich, a nie w starej technologii ?
>A takie silne gazowanie następuje jak napięcie na akumulatorze
>przekroczy 15V. Dlatego w instrukcjach obsługi piszą żeby nie przekraczać
>jakiegoś magicznego napięcia w czasie eksploatacji. Nie spotkałem się z tanim
>prostownikiem który by na koniec ładowania nie przekroczył 15 woltów.
Tylko ze co lepsze maja wylacznik elektroniczny. I nie jest to jakies
drogie.
>Napięcie w sieci teraz jest przynajmniej u mnie prawie stałe. Zmiany o 5 woltów
>w jedną lub w drugą stronę mają niewielkie znaczenie. Wystarczy szeregowo w
>kabel do akumulatora włączyć diody prostownicze.
To juz chyba lepiej taki wylacznik elektroniczny dorobic ..
>Jak w czasie ładowania napięcie na akumulatorze przekroczy 15V
raczej nie przekroczy. Bo prad juz bardzo spada..
>Odsiarczanianie polega na tym ze akumulator jest najpierw ładowany
>jakimś prądem a zaraz potem rozładowywany prądem wynoszącym 1/3 prądu ładowania.
>Im częściej tym lepiej. Tak z 50 razy na sekundę jest ok. Trzeba w prostowniku
>założyć tylko jedną diodę. Przepuszcza ona tylko jedne półokresy sinusoidy.
>Akumulator wtedy będzie ładowany 50 razy na sekundę i będzie miał 50 przerw w
>ładowaniu. To co zrobić żeby w tych przerwach był rozładowywany. Wystarczy do
>niego podłączyć żarówkę. W czasie półokresu kiedy jest ładowany, prąd z
>prostownika rozkłada się na żarówkę i ładowanie.
Nie trzeba zadnej diody odlaczac.
>Oczywiście trzeba się trochę znać na
>elektryce żeby dobrać właściwą żarówkę.
A potrafisz podac optymalne parametry pradu i jeszcze podeprzec sie
jakims zrodlem ?
Raz to zrobilem, nic nie dalo, ale moze juz za pozno bylo.
>Dokładnie tak samo działają super hiper prostowniki do regeneracji
>akumulatorów.
Super hiper opisuja sie inaczej. Ile w tym prawdy to nie wiem.
>A tak z
>doświadczenia. W miarę nowy akumulator który się zwyczajowo mówiąc trochę
>zasiaczył daje się reanimować. Staremu to nie pomoże.
W miare nowy nie powinien byc zasiarczony.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.10 23:00 kogutek
- 24.01.10 23:15 Tomasz Pyra
- 24.01.10 23:24 kogutek
- 24.01.10 23:56 kogutek
- 24.01.10 23:57 J.F.
- 25.01.10 00:07 kogutek
- 25.01.10 00:20 J.F.
- 25.01.10 21:13 Tomasz Pyra
- 26.01.10 16:38 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz