    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki program do wykresu
    Date: Tue, 11 Jul 2017 17:35:52 +0200

    > Skoro "draw((0,0)--(100,100))" jest satysfakcjonującą drogą do
    > narysowanie kreski, to może olać te wszystkie nasze rady i pisać
    > wprost do pliku SVG? To by wyglądało tak:
    >
    > <line x1="0" y1="0" x2="100" y2="200" />

    O tym nie pomyślałem, ale jak miałbym zapoznawać się z formatem SVG to
    już wolę zapoznać się z jakimś programem, który może wypluć moje
    wypociny w kilku formatach :).

    > Popatrzyłem na te obrazki w "Appendiksie H" -- proste kreski plus
    > sam wykres, zapewne z punktów zapisanych w jakimś pliku. Dla kogoś,
    > kto umie programować w dowolnym języku, stworzenie siatki, a potem
    > narysowanie na jej tle swojej linii jest zadaniem prostymi przyjemnym.

    Na ekarnie - zero problemu.
    Do bitmapy - zero problemu (to by załatwiło mój problem, ale nie elegancko).
    Ale nie umiałbym zapisać tego do wektorowego pliku graficznego tak, aby
    wczytał to edytor tekstu. Nigdy też nic z mojego programu nie wysyłałem
    na drukarkę.
    Bitmapa jak się ją zrobi w odpowiednim rozmiarze i wczyta do edytora
    tekstowego w skali 1:1 (przy założeniu wydruku 300dpi) wyjdzie w
    dokumencie fajnie, ale chcę poznać coś nowego, co może się jeszcze
    kiedyś przyda.

    > Ja bym zamiast notatek zrobił wykres, na którym za pomocą kolorowych
    > elementów zostało przedstawione spełnianie różnych kryteriów, jakie
    > były stawiane poszukiwanemu oprogramowaniu.

    Notatki robię zawsze w arkuszu kalkulacyjnym i pola o zawartości
    sprzyjającej zaznaczam na zielono, dyskwalifikujące na czerwono,
    ostrzeżenia na żółto, obojętne zostają białe, a dokonane wybory na
    niebiesko.
    P.G.