  • Data: 2010-10-18 11:34:40
    Temat: Re: Jaki notebok do programowania?
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Wrz, 13:17, Przemysław Osmański <p...@o...eu> wrote:

    > Zapewniam Cię, że sprzedałem wiele systemów z dyskami SSD i niestety
    > muszę się borykać z ich naprawami gwarancyjnymi. Dyski SSD mają
    > wydajność ale takie typu Patiot TorqxM28 gdzie przy cenie 1500zł dają
    > transfer 220zapis 260-280 odczyt, takie dwa w rajdzie 0 mają sens i
    > faktycznie dają przyspieszenie, ale i tak nie są wieczne i mają

    No tak, ale dyskusja jest o "notebooku do programowania", a nie
    robotach, czy zastosowaniach serwerowych.

    Uzywam OCZ Vertex 30gb jako drugiego dysku na kod/indeksy/lokalne
    repozytorium Mavenowe - IDE dziala jakies 3-5 razy szybciej,
    kompilacja 2-3x krocej, nie wspominajac o przeszukiwaniu, ponownym
    indeksowaniu czy tez operacjach na repozytorium SVN (FAT32, kto sie
    borykal, ten wie).

    Dysk kosztowal 350 PLN rok temu (amazon.com, teraz sa jeszcze tansze).
    Teraz tyle kosztuje na allegro.

    Problemy: zadne.

    Przewaga SSD nad tradycyjnymi HDD ujawnia sie tutaj:

    http://i.frazpc.pl/pliki/recenzja/WD_VelociRaptor_OC
    Z_Vertex/06_losowy_4kb.png

    I nie musze chyba wspominac, ze kod sklada sie w wiekszosci z mnostwa
    malych plikow i praca na kodzie polega na mnostwie^2 malych odczytow/
    zapisow?

    > odczuwalnie mniejszą żywotność.

    * MTBF 1.5 million hours

    Moze i mniejsza, jednak smiem twierdzic, ze pomijalnie. :D

    pozdr
    AA