  • 1. Data: 2011-07-18 20:03:13
    Temat: Jaki nastepny body po Canon 300D ?
    Od: Sorcal <w...@g...com>

    Czesc,

    Zwracam sie z proba o pomoc w podjeciu jakiejs decyzji. Od paru lat
    posiadam Canona 300D, do tego obiektywy Canon 24-85 i Sigma 70-300.
    Zazwyczaj korzystam jednak z tego pierwszego obiektywu (glownie robie
    plenery i widoczki).
    Chcialbym cos wymienic, myslalem o body, ktory ma juz troche
    przehulane. W rozsadnych cenach i opiniach moim oczom ukazal sie
    1000D, ale po dluzszym zastanowieniu pojawila sie watpliwosc czy 1000D
    wcale nie bedzie az tak lepszy od obecnego 300D ?

    A moze jednak warto pomyslec nad czyms innym ? Jakie body bedzie jakos
    wyraznie lepsze od 300D w cenie do 2000-2500 zl (nowy sprzet) ?

    Wolalbym zostac przy Canonach ze wzgledu na obiektywy (chociaz moze
    tutaj tez warto cos zmienic), ale zawsze ciagnelo mnie do Sony (i
    dawnej Minolty :-) ), chyba, ze tutaj sa jakies propozycje. Ze
    wzgledu, ze glownie pstrykam widoczki to moglbym odejsc od Canona
    sprzedajac to co mam i kupic jakies Sony z jednym obiektywem (o ile ma
    to sens w jakosci).

    Dzieki za wszelkie rady i pomoc, pozdrawiam.

    Wojtek

  • 2. Data: 2011-07-18 20:56:32
    Temat: Re: Jaki nastepny body po Canon 300D ?
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > A moze jednak warto pomyslec nad czyms innym ? Jakie body bedzie jakos
    > wyraznie lepsze od 300D w cenie do 2000-2500 zl (nowy sprzet) ?

    Miałem ten sam dylemat dwa lata temu, z 300D przesiadłem się na używane
    350D, co szybko okazało się porażką i kupiłem nowe 50D, co nie było już
    porażką.
    Problem leży chyba w tym, że 300D to był bardzo udanym aparatem - nawet
    za bardzo udanym, ale czasy były takie, że należało dobrze wejść w rynek.

    Moja rada jest taka, jeśli nie potrzebujesz większej rozdzielczości i
    twój 300D sprawuje się dobrze, to pozostań przy nim; jeśli jest inaczej,
    to tylko 60D lub używany 50D i w dobrej cenie z pewnego źródła.

  • 3. Data: 2011-07-19 08:21:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jakie body bedzie jakos
    > wyraznie lepsze od 300D w cenie do 2000-2500 zl (nowy
    > sprzet) ?

    Wyraznie lepsze to na pewno nie 1000D :-). Moze lepiej kupic
    uzywany 40 D? Kupisz naprawde malo uzywany i jeszcze kasa Ci
    zostanie.

    > Wolalbym zostac przy Canonach ze wzgledu na obiektywy ...
    > ale zawsze ciagnelo
    > mnie do Sony (i dawnej Minolty :-) ), chyba, ze tutaj sa
    > jakies propozycje

    Bez przesady, zastanawiasz sie nad body Canona za 2500 ze
    wzgledu na szkla po kilkaset zlotych? Jak ciagnie Cie do
    Sony to moze jednak spróbuj?

  • 4. Data: 2011-07-19 15:52:28
    Od: Sorcal <w...@g...com>

    > Bez przesady, zastanawiasz sie nad body Canona za 2500 ze
    > wzgledu na szkla po kilkaset zlotych? Jak ciagnie Cie do
    > Sony to moze jednak spr buj?

    Od body zaczne , planuje w najblizszym roku zmienic objektyw na lepszy
    (typu tamron 28-75). Chyba, ze lepiej zaczac od obiektywu (tez to
    rozwazam). Kwestia czy zmiana body jednak ma sens w takich
    pieniadzach.

  • 5. Data: 2011-07-19 16:31:46
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Sorcal napisał(a):

> [...]
    > (typu tamron 28-75). Chyba, ze lepiej zaczac od obiektywu (tez to
    > rozwazam). Kwestia czy zmiana body jednak ma sens w takich

    Podstawowe pytanie brzmi:
    - Po co?

    Musisz sobie najpierw na nie odpowiedzieć, dopiero później można myśleć:
    - Co zmienić?
    - Czy warto?

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 6. Data: 2011-07-20 08:04:02
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Podstawowe pytanie brzmi:
    > - Po co?

    Dokładnie :-). Mam wrażenie że Kolega chce zmienić "bo
    wypada już" ;-). Albo wierzy że po zmianie body nagle fotki
    zaczną być cudowne...
    Gdyby moja stara 350-ka nie popsuła się dwa lata temu to
    nadal bym nią pstrykał. A tak musiałem kupić nowy i padło na
    50-kę...

  • 7. Data: 2011-07-20 10:37:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Robert_J napisał(a):

    > Dokładnie :-). Mam wrażenie że Kolega chce zmienić "bo wypada już" ;-).
    > Albo wierzy że po zmianie body nagle fotki zaczną być cudowne...
    > Gdyby moja stara 350-ka nie popsuła się dwa lata temu

    Szczęściarz ;-)

    > to nadal bym nią
    > pstrykał. A tak musiałem kupić nowy i padło na 50-kę...

    Moja dalej działa i dalej nie widzę sensu zmieniać.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2011-07-20 11:15:47
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <> napisał w wiadomości ...

    > Podstawowe pytanie brzmi:
    > - Po co?

    w przypadku 300D odpowiedź jest banalnie prosta:
    żeby mieć lepszy autofocus...
    miałem 300D i byłem bardzo zadowolony z tej puszki
    ale jak przesiadłem sie na 50D to różnica in+
    w działaniu autofocusa jest duża lub bardzo duża
    w zależności do warunków oświetleniowych

    gdyby 300D miał autofocus z 50D to w zasadzie
    focąc amatorsko można by nigdy nie zmieniać body :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 9. Data: 2011-07-20 11:18:06
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Uzytkownik "Sorcal" <> napisal w wiadomosci ...
> [...]

    > A moze jednak warto pomyslec nad czyms innym ? Jakie body bedzie jakos
    > wyraznie lepsze od 300D w cenie do 2000-2500 zl (nowy sprzet) ?

    kup uzywane 50D bo nowego juz nie dostaniesz :( a bedziesz zadowolony

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 10. Data: 2011-07-21 10:39:14
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 13:18:06 +0200, Tadeusz napisał(a):

    > kup uzywane 50D bo nowego juz nie dostaniesz :( a bedziesz zadowolony

    Tak na dobre możesz kupić także używane 30/40D i też powinieneć być
    zadowolony. To też są dobre aparaty i to często w świetnych cenach.

    Sam przesiadłem się z 400D na 40D i nawet nie myślę o kupnie czegoś nowego.
    (może kiedyś FF ale ceny takich korpusów są zbyt wysokie jak dla amatora)