  • 71. Data: 2010-03-10 20:00:04
    Temat: Re: Jaki motocykl na dojazdy do pracy 18 km?
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Tomy M. pisze:
    > Chodzi mi o to że tym motocyklem ciężko jeździć początkującemu.
    > Kup lepiej coś z normalnym kątem główki ramy, Virago po prostu
    > będzie Ci trudno jeździć, manewrowanie w mieście takim motocyklem
    > to padaczka. Wiem że zaraz oburzą się właściciele choperów, ale
    > mówimy o faktach.

    no właśnie w mieście jadę na odcinku jednego kilometra - dwóch

    > Jaki motocykl jest zwinny w mieście? Chcesz prawdy?
    > YAMAHA DT 125. Żaden motocykl nie ma szans do tego
    > motorka, zarówno w manewrowaniu jak i szybkim
    > przemieszczaniu. Nawet potężne maszyny sportowe.
    > Dlaczego? Dlatego że gdy kierowca DT 125 jeszcze
    > ostro przyspiesza to przecinak o wadze 200 kg już
    > musi hamować bo zbliża się do skrzyżowania.
    > Yamaha DT 125 po wciśnięciu hamulców zatrzymuje
    > się praktycznie w miejsu i to przy sporej
    > prędkości. Zawdzięcza to niskiej wadze, dobremu zawieszeniu
    > i doskonały hamulcom.

    fakt, podobnym motocyklem (nie pamiętam jakim dokładnie) jeździłem na
    nauce jazdy, była to 250-tka. Niezłą frajdę miałem jak nią jeździłem.

    w sumie.. może rzeczywiście na początek kupić coś tańszego... będę się
    zastanawiał...

  • 72. Data: 2010-03-10 22:35:01
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości

    > ale jest bardzo elastyczny dzięki elektrycznie sterowanemu
    > rozrzadowi (zawór wydechowy w postaci wałka, sterowany
    > serwomechanizmem za pomocą komputera)

    A możesz coś o tym więcej napisać?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 73. Data: 2010-03-10 22:56:07
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości

    > A możesz coś o tym więcej napisać?

    System ten nazywa się: Y.P.V.S i jest stosowany
    wyłacznie w YAMAHA DT.

    http://en.wikipedia.org/wiki/2-stroke_power_valve_sy
    stem#YPVS
    http://www.google.pl/#hl=pl&q=Y.P.V.S+Yamaha&lr=&aq=
    &oq=&fp=bb8944e72ab0293a

    Motocykl ma łagodniejszą charakterystykę i mocniejszy dół obrotów.
    W porównaniu do systemów w np. Hondach czy Apriliach ten z
    YAMAHY po prostu działa :-)

    ... ale swoją droga DT 125 pięknie się wkręca po
    odłączeniu tego systemu :-) traci dół ale zyskuje
    charakterystykę cross'a.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 74. Data: 2010-03-10 23:08:39
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Tomy M. pisze:

    > fakt, podobnym motocyklem (nie pamiętam jakim dokładnie) jeździłem na
    > nauce jazdy, była to 250-tka. Niezłą frajdę miałem jak nią jeździłem.

    Raczej była to Yamaha SR 250 (z silnikiem 4T)
    Porównując ją do DT125:

    - SR250 jest słabsza od DT125 i to wyraźnie słabsza
    - DT125 prowadzi się o niebo lepiej od SR 250
    - DT125 jest ok. 15-20kg lżejsza, co czuć badzo wyraźnie (lżej = lepiej)
    - DT125 ma zawiesznie bardziej sportowe SR bardziej komfortowe
    - DT125 DOSKONALE sprawuje się zarówno na ulicy, jak i na asfalcie
    - Do DT125 są dostępne tanie zamienniki części do SR250 z tym trudniej
    - W DT125 sprzęgło chodzi idealnie, w SR250 zazwyczaj bardzo niewyraźnie
    (jeździłem trochę na 3 szt. SR250)

    Co ważne: DT 125 nie udaje terenowego motocykla, TO JEST
    TERENOWY MOTOCYKL.

    ... SR250 przegrywa w każdej kategorii, ale zazwyczaj to nią właśnie
    zdaje się egzamin na prawko :-)

    > w sumie.. może rzeczywiście na początek kupić coś tańszego... będę się
    > zastanawiał...

    To nie kwestia ceny, DT125 to wcale nie jest tani motocykl. To kwestia
    zdrowego rozsądku i odrobiny zaufania do starego motocyklisty :-)
    Być może polubisz teren, Yamaha DT125 wjedzie dosłownie wszędzie,
    można tym sprzętem zrobić podjazdy o których rasowe crossy 2T
    mogą zapomnieć. (obecnie jeżdżę na crosie RM125, jeżdziłem też duuużo na
    DT125 różne modele)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 75. Data: 2010-03-11 05:43:57
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Tomy M. pisze:
    > Co ważne: DT 125 nie udaje terenowego motocykla, TO JEST
    > TERENOWY MOTOCYKL.

    wszystko ok. ale czy taki motocykl nadaje sie na codzienne dojazdy do
    pracy w takiej odległości?
    No i jeszcze jedno... jest żona, z którą chciałbym gdzieś na motocyklu
    wyskoczyć w weekend.

  • 76. Data: 2010-03-11 08:32:26
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tomy M. pisze:

> [...]
    > TERENOWY MOTOCYKL.
    > Yamaha DT125 wjedzie dosłownie wszędzie,
    > można tym sprzętem zrobić podjazdy o których rasowe crossy 2T

    Przesiadlem sie z DT na EXC 2T i mam zadziwiajaco inne doswiadczenie.

    Przy EXC widac jak dualowym moto jest detek. Fajnym, bardzo fajnym ale
    dual sportem. Dla poczatkujacego motocyklisty na sezon nauki idealna
    propozycja (i nie zabija kosztami serwisu jak hard enduro).

    Nie mam duzego doswiadczenia z podjazdami, ale zadziwia mnie skad
    mialaby sie wziasc przewaga DT w tej dziedzinie ?

    Owszem detek z dobrym fachowcem zrobi podjazdy o ktore nikt by go nie
    podejrzewal, ale we wszystkich innych aspektach enduro Detek bierze po
    glowie od hard enduro, o crossach nie mowiac.

    Tu jest duzo fajnych info np. o zaworze wydechu.

    http://dtr125.net/tuningf.htm

    KJ

  • 77. Data: 2010-03-11 10:15:39
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 11.03.2010 Krzysiek <b...@b...com> napisał/a:

    > wszystko ok. ale czy taki motocykl nadaje sie na codzienne dojazdy do
    > pracy w takiej odległości?
    > No i jeszcze jedno... jest żona, z którą chciałbym gdzieś na motocyklu
    > wyskoczyć w weekend.

    Przeczytaj jeszcze raz co pisze Tomy i się chwilę zastanów. Jak
    będziesz chciał polecieć na księżyc, to DT cię tam zabierze, objeżdżając
    po drodze na kosmodrom wszytko co się rusza. Sama się najlepiej
    wystrzeli. Potem jeszcze wyprzedzi ze dwie rakiety i już.

    A w realnym świecie wybór nie jest taki prosty i zawsze trzeba iść na
    jakiś kompromis.
    Kupisz Virago, może niepraktyczne, nie optymalne, ale może będziesz
    zadowolony bo ci się podoba. Kupisz 125~250 UJM lub skuter, będzie
    praktycznie, tanio, może być wygodnie ale czy będziesz zadowolony?

    Jak z żoną na wycieczkę to pomyśl o klasie 500, droższe i mniej
    praktyczne (na codzienne naście km do pracy) od 250, ale z
    reguły fajniej jeździ i daje radę w 2 osoby.

    Do każdej opcji można dopasować kilka modeli i wybrać co się
    najbardziej podoba.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 78. Data: 2010-03-11 11:54:57
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    <n...@s...com> wrote in message

    > Wieksze kola ma scarabeo, znajomy z powodzeniem uzywa by dojezdzac na
    > ryby (do 100km po asfalcie i do 10 polnymi drogami). Jest bardzo
    > zadowolony.

    A powodzenie tez test zadowolone? Ze Szkaradeo jest jedno niebezpieczenstwo
    : kumple Cie moga na tym zobaczyc i popekac ze smiechu.

    weFAQ&v=qvj

  • 79. Data: 2010-03-11 12:11:18
    Od: n...@s...com

    On Thu, 11 Mar 2010 12:54:57 +0100, "Kefir" <k...@r...pl>
    wrote:

    >Elou!

    szes!

    >A powodzenie tez test zadowolone?

    Nie wiem, nie wnikam w jego sprawy,

    >Ze Szkaradeo jest jedno niebezpieczenstwo
    >: kumple Cie moga na tym zobaczyc i popekac ze smiechu.

    Smiechem kumpli niema sie co przejmowac, powinienes to doskonale
    rozumiec jezdzac gaciami :-)

    pozdr
    newrom z Prawdziwym Motorem
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 80. Data: 2010-03-11 12:15:35
    Od: n...@s...com

    On Wed, 10 Mar 2010 20:20:12 +0100, "Tomy M." <t...@a...com> wrote:

    > Żaden motocykl nie ma szans do tego motorka

    Boszesztymuj, ale pierdoly :-D

    pozdr
    newrom co mial sprzedac detka, ale teraz chyba sobie zostawi bo to
    najlepszy na swiecie sprzet :-D