  • 121. Data: 2010-03-12 22:26:28
    Temat: Re: Jaki motocykl na dojazdy do pracy 18 km?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Mar 2010 15:43:38 +0100, Kefir
    <k...@r...pl> wrote:

    > Mozna za to dac glowe za wtrysk bezposredni w osobowkach: pocz lat 90-tych.
    > Zarowno ZI jak i ZS.

    Nienienie. 300SL. 1954.

    > technika wielozaworowa, ma swoje korzenie w czasach sprzed przed II wojny,

    A nawet sprzed pierwszej :)

    r.
    _____________

  • 122. Data: 2010-03-12 22:30:07
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On Mar 12, 11:26 pm, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    >  Nienienie. 300SL. 1954.

    I to bylo seryjne awto, nie tylko wyscigowe? Gratz, w takim razie
    zlapales.

    --
    Pozdrawiam, Art

  • 123. Data: 2010-03-12 22:34:13
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Mar 2010 16:21:00 +0100, Kefir
    <k...@r...pl> wrote:

    > - twierdzeniem ze od 30 lat nie nastepuje postep w konstrukcjach silnikow
    > spalinowych.

    Prawdę mówiąc to wiele się nie pomylił :) Właściwie skok
    jakościowy, przynajmniej w silnikach na ulicę, ma miejsce
    właśnie w tej chwili: odejście od czysto mechanicznego napędu
    rozrządu i niemal dowolne kształtowanie faz rozrządu w
    zależności od potrzeb. Ale i to jest rzecz, która wygrzewała się
    w laboratoriach latami. Reszta to głównie rosnąca dokładność
    sterowania, lepsze materiały i środki smarne, oraz uwarstwianie
    mieszanki.

    r.
    _____________

  • 124. Data: 2010-03-12 22:47:48
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Mar 2010 16:24:02 +0100, Kuczu <q...@g...com>
    wrote:

    > W motocyklach ?

    Jedno i drugie ma silnik spalinowi pracujący wg obiegu
    zbliżonego do obiegu Otto.

    > Pierwszy seryjny wtrysk mialo Kawasaki w modelu Z1. Bylo to rok 1980.
    > Czyli ciagle mniej niz 33 lata temu.

    Trzy lata w tę, trzy lata w tamtą. Wiele rzeczy w motocyklach
    pojawiło się później nie dlatego, że się nie dało, tylko
    dlatego, że nie było potrzeby. Zwróć uwagę, że nawet teraz
    motocykle muszą spełniać normę EuroIII, podczas gdy nowy
    samochód bez EuroV nie zostanie dopuszczony do ruchu w Europie.
    A skoro nie było potrzeby, to po co przepłacać?

    r.
    _____________

  • 125. Data: 2010-03-12 22:52:15
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Mar 2010 14:30:07 -0800 (PST), Kefir
    <a...@g...com> wrote:

    > I to bylo seryjne awto, nie tylko wyscigowe? Gratz, w takim razie
    > zlapales.

    (mało)seryjne :) Zbudowali ~3200 sztuk i mógł je mieć każdy
    kawior, który był w stanie wyłożyć 29000-34000 ówczesnych DM.

    r.
    _____________

  • 126. Data: 2010-03-12 22:53:01
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <k...@r...pl> wrote:

> [...]

    w laboratoriach latami. Reszta to głównie rosnąca dokładność
    sterowania, lepsze materiały i środki smarne, oraz uwarstwianie
    mieszanki albo HCCI.

    r.
    _____________

  • 127. Data: 2010-03-12 23:09:19
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On Mar 12, 11:52 pm, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    >  (mało)seryjne :) Zbudowali ~3200 sztuk i mógł je mieć każdy
    >  kawior, który był w stanie wyłożyć 29000-34000 ówczesnych DM.

    Czyli dokladnie tyle ile wymagal regulamin wyznaczajacy serie. Dobra,
    mozna tak dlugo i zawsze bedziesz lepszy. Masz racje, jako ten gupek
    co nie wie ossoczodzzzi, odpadam zanim wglebimy sie w niuanse seria/
    nie seria 1956/1968. Wymiekam. Papa.

    --
    Pozdrawiam, Art

  • 128. Data: 2010-03-13 00:27:45
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Mar 2010 15:09:19 -0800 (PST), Kefir
    <a...@g...com> wrote:

    > Czyli dokladnie tyle ile wymagal regulamin wyznaczajacy serie.

    Nienienie. Nie ma znaczenia, czy było ich pięć, czy pięć
    tysięcy. Znaczenie ma to, że mógł je kupić dowolny koleżka z
    ulicy, pod warunkiem że miał 30 ówczesnych kilomarek.

    Foch? ;)

    r.
    _____________

  • 129. Data: 2010-03-13 00:33:22
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On Mar 13, 1:27 am, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    >  Nienienie. Nie ma znaczenia, czy było ich pięć, czy pięć
    >  tysięcy. Znaczenie ma to, że mógł je kupić dowolny koleżka z
    >  ulicy, pod warunkiem że miał 30 ówczesnych kilomarek.

    Idac tym tropem, wspolczesne rozwiazania Ferrari czy Lotusa po prostu
    leza na ulicy.

    >  Foch? ;)

    Nienie. Slabo rozrozniam wtak wysublimowane wzgledosci. Przy slabym
    fokusie zas, lepiej przeniesc dyskusje do baru, miast strzepic ozory
    li tylko celem ich zapisu dla potomnosci.

    --
    Pozdrawiam, Art

  • 130. Data: 2010-03-13 07:18:50
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-12 23:47, Robert Rędziak pisze:

    > Jedno i drugie ma silnik spalinowi pracujący wg obiegu
    > zbliżonego do obiegu Otto.

    No ale my tu o motocyklach. Idac tropem wskazanym przez Ciebie mozna
    wskazac mechaniczny wtrysk w samolotach z IIWS. W sumie to jedna cholera
    czy motocykl czy samolot, oba maja silniki benzynowe.

    > Trzy lata w tę, trzy lata w tamtą.

    Ja odpowiadam na zadane pytanie. I tyle. Byla mowa o 33 latach wiec sie
    tego trzymajmy.

    > Wiele rzeczy w motocyklach
    > pojawiło się później nie dlatego, że się nie dało, tylko
    > dlatego, że nie było potrzeby.

    Albo rozwiazanie bylo zbyt duze, ciezkie i skomplikowane aby je wcisnac
    w rame motocykla.

    > Zwróć uwagę, że nawet teraz
    > motocykle muszą spełniać normę EuroIII, podczas gdy nowy
    > samochód bez EuroV nie zostanie dopuszczony do ruchu w Europie.

    Ale martwi Cie to ? Nie da sie, poki co, wyprodukowac motocykla z Euro
    5. Znaczy techniczne da sie ale koszty zabija kazdy popyt.

    > A skoro nie było potrzeby, to po co przepłacać?

    j.w.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!