  • 1. Data: 2010-02-20 20:20:11
    Temat: Jaki mały kompakt z pilotem?
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Czy ktos moze wskazac jakis kompakt (najlepiej jak najprostszy i jak
    najmniejszy) z mozliwoscia wyzwalania migawki z pilota (na kablu lub
    bezpprzedowo - to obojete)

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2010-02-20 22:56:26
    Temat: Re: Jaki mały kompakt z pilotem?
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    "Na kablu" - nie wiem, ale skoro to obojętne...

    Natomiast pilotem, mogę wskazać kilka następujących aparatów,
    które można wyzwalać z odległości do kilkunastu metrów - na przykład:
    Casio Exilim PRO EX-P700; Olympus Camedia C-60 Zoom;
    Olympus Camedia C-70 Zoom;

    Jeżeli aparat ma być mały, to: Pentax Optio S5i oraz Pentax Optio S50
    - w aparatach tych oprócz migawki, pilotem można zmieniać także
    ustawienia ZOOM. ( - ) MIR
    ________________________

  • 3. Data: 2010-02-22 13:53:17
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    MIR pisze:
> [...]
    >
    > Jeżeli aparat ma być mały, to: Pentax Optio S5i oraz Pentax Optio S50
    > - w aparatach tych oprócz migawki, pilotem można zmieniać także

    Dzięki za typy, choć z tego co widze na szybko to starsze aparaty (w tym
    sensie ze ich np. na allegro raczej nie ma).
    Czy ktos ma jeszcze jakies typy?

    Generalnie "specyficznym zastoswaniem" takiej malpki ma byc fotografia
    dokumentow (glownie akta, segregatory itp., mam juz wymyslony fajny
    statyw, doszedlem do wniosku, ze byloby duzo wygodniej, jakbym migawke
    mogl wyzwalac z pilota)

    --
    pozdr
    luck

  • 4. Data: 2010-02-22 14:51:13
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    [...] widze na szybko to starsze aparaty [...]

    1.) Pytanie dotyczyło aparatu małego.

    2.) Do kopiowania dokumentów, bardziej pożądana jest funkcja
    zastępująca skaner - w którą są wyposażone niektóre aparaty
    - np w Nikonie Coolpix 7600 jest ona dostępna pod nazwą COPY.

    3.) W celu uniknięcia poruszeń aparatem, można go wyzwalać
    z opóźnieniem, za pośrednictwem samowyzwalacza - pilot jest
    wówczas całkiem niepotrzebny.

    ( - ) MIR

  • 6. Data: 2010-02-24 10:26:46
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    MIR pisze:
    > [...] widze na szybko to starsze aparaty [...]
    >
    > 1.) Pytanie dotyczyło aparatu małego.

    Fakt, im mniejszy tym lepszy

    > 2.) Do kopiowania dokumentów, bardziej pożądana jest funkcja
    > zastępująca skaner - w którą są wyposażone niektóre aparaty
    > - np w Nikonie Coolpix 7600 jest ona dostępna pod nazwą COPY.

    Albo jakies profile przeznaczone do fotografowania tekstu (ma go nawet
    jakis prosty Samsung S760, ktory dostalem gdzies jako gratis), ale
    generlanie obejdzie sie i bez tego

    > 3.) W celu uniknięcia poruszeń aparatem, można go wyzwalać
    > z opóźnieniem, za pośrednictwem samowyzwalacza - pilot jest
    > wówczas całkiem niepotrzebny.

    Odpada, nie ma czasu na samowyzwalacze
    (zreszta kwestie drgan obchodze statywem Manfrotto MagicArm - swoja
    droga super sprawa)
    Doszedlem do wniosku, ze szlo by mi szybciej, gdym mial pilota a nie
    musial wyzwalac recznie i mogl sie skupic tylko na przerzucaniu stron
    majac aparat raz dobrze ustawiony
    /zakladajac ze zdarzaja mi sie sytuacje, gdzie w szybkim tempie
    potrzebuje sfocic np. kilkaset stron i foty musza byc czytelne - stad
    stytyw/

    Generlanie moje poszukiwania małpki z pilotem płyną z nieustajacego
    dazenia do optymalizacji okreslonych czynnosci ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 7. Data: 2010-02-24 18:33:53
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    [...] Doszedlem do wniosku, ze szlo by mi szybciej, gdym mial pilota [...]
    [...] poszukiwania małpki z pilotem płyną z nieustajacego
    dazenia do optymalizacji okreslonych czynnosci [...]

    W takim razie, rozważ możliwość nabycia Olympusa C-50 - jest właśnie
    dostępny na aukcji Allegro, wraz z wszelkimi fizmatentami, w tym także
    pilotem.

    Podaję linka do wspomnianej aukcji:

    http://www.allegro.pl/item935739944_olympus_c_50_5_0
    mega_caly_zestaw.html