  • 1. Data: 2010-01-11 10:24:48
    Temat: Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
    Od: amos <g...@g...com>

    Witajcie,
    gdybyscie mieli wybierac sposrod tych aut, roczniki powyzej 2000, co
    byscie wybrali i dlaczego?

    Jakie wady i zalety w/w a w szczegolnosci?
    - jak z rdza w przypadku Corsy 2? Kolega uzytkowal kilka lat i byl
    bardzo zadowolony, choc mial 1,2 benzyne. VW chyba nie powinen miec
    rudej o ile nie tluczony?
    - Co to za silniki, pompa czy common rail (pytam o obydwa auta)?
    - Jak z awaryjnoscia obydwu?

    Zdrowka
    amos

  • 2. Data: 2010-01-11 10:46:41
    Temat: Re: Jaki maly Diesel? VW Polo 1,4 czy Corsa 1,3?
    Od: szymo <s...@w...pl>

    amos pisze:
> [...]
    > rudej o ile nie tluczony?
    > - Co to za silniki, pompa czy common rail (pytam o obydwa auta)?

    Jes'li chodzi o Corse; jest tam CDTI (common rail ) nie wysilony za mocno
    90KM do tego plusem jest filtr cza;stek sta?ych z trybem samooczyszczania
    . Ja akurat bardzo sobie; cenie; to autko jez.dz.e; nim juz. rok i bez
    wie;kszych ekscesów poza kon'cówkami dra;z.ków a no i nie jest tak mocno
    wraz.liwa na beznadziejne polskie paliwo na które np. yaris by?a zupe?nie
    nie odporna (kilka razy wymiana filtra etc. etc.)
    Nie wiem z Polo bo nie mia?em.

  • 3. Data: 2010-01-11 10:53:46
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    amos pisze:
> [...]
    > rudej o ile nie tluczony?
    > - Co to za silniki, pompa czy common rail (pytam o obydwa auta)?

    1,3 w Corsie to właściciwie 1200 bo to ma 1248ccm - silnik konstrukcja
    Fiata rodem z Polandu, oczywiście Common Rail.
    Do corsy pewnie wystarcza, chociażby w Doblo jest za mały ;)

    1,4 w Polo to pompowtryski i 3 cylindry.

    Pozdrawiam !!

  • 4. Data: 2010-01-11 11:26:32
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Uzytkownik "szymo"

    > Jes'li chodzi o Corse; jest tam CDTI (common rail ) nie wysilony za
    > mocno 90KM do tego plusem jest filtr cza;stek sta?ych z trybem
    > samooczyszczania

    Sorki, ale chyba na glowe upadles - plusem jest dla kogo? wiesz w
    ogóle co to za dziadostwo ten DPF? Hehe jeszcze sie bedziesz modlil,
    zeby tego nie miec.

  • 5. Data: 2010-01-11 12:04:56
    Od: amos <g...@g...com>

    On 11 Sty, 10:46, szymo <s...@w...pl> wrote:
    > Nie wiem z Polo bo nie mia?em.

    "Polowek" w porownaniu z Corsami w ogole u nas malutko wiec chyba i
    opinii za wiele nie bedzie.

    Natomiast Corsy z silnikiem Diesla w wiekszosci przypadkow to auta
    poflotowe.

    Skusilibyscie sie na takie auto? Przebiegi zgodnie z umowami z tego co
    sie orientuje faktycznie powinny byc w granicach 100-150 kkm dla aut
    4-5 letnich.

    Sam mam watpliwosci, czy warto wejsc w auto poflotowe, z drugiej
    strony po swojej firmie widze, ze na naprawach specjalnie sie nie
    oszczedza, glownie ze wzgledow bezpieczenstwa pracownika. Niejeden
    kowalski zapewne bardziej drutuje swoje auto niz firma, ktora ma flote
    kilkudziesieciu lub kilkuset aut.

    Tutaj przyklad takiego auta:
    http://tnij.org/corsaaa

    Zdrowka
    amos

  • 6. Data: 2010-01-11 12:12:45
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    amos pisze:
> [...]
    > oszczedza, glownie ze wzgledow bezpieczenstwa pracownika. Niejeden
    > kowalski zapewne bardziej drutuje swoje auto niz firma, ktora ma flote

    zwykle auta firmowe są katowane, pracownicy wyżywają się na aucie
    zamiast w prost szefowi powiedzieć, że jest chujem. Jest takie
    powiedzenie, ze najlepsze auto to auto firmowe, ja odradzam. \

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2010-01-11 12:27:31
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "krzysiek82"

    > zwykle auta firmowe są katowane, pracownicy wyżywają się na aucie
    > zamiast w prost szefowi powiedzieć, że jest chujem. Jest takie
    > powiedzenie, ze najlepsze auto to auto firmowe, ja odradzam. \

    Zwykle pracownik może po okresie amortyzacji autko odkupić po
    preferencyjnej cenie i następnie sprzedać z zarobkiem - mam kumpla
    który od nastu lat ciągle jest jakimś przedstawicielem - o firmowe
    autka dba jak o własne, a może i lepiej bo serwis i naprawy na czas,
    każda usterka gaszona w zarodku.

  • 8. Data: 2010-01-11 12:40:28
    Od: szymo <s...@w...pl>

    WIHEDCNF pisze:

    > Uzytkownik "szymo"

    > Sorki, ale chyba na glowe upadles - plusem jest dla kogo? wiesz w ogóle
    > co to za dziadostwo ten DPF?
    Wiem i wiem że lepszy jest ten którego nie trzeba wymieniać a taki tu
    występuje. I wolę taki niż taki który trzeba wymieniać za 1500 zł :)

  • 9. Data: 2010-01-11 12:41:32
    Od: szymo <s...@w...pl>

    krzysiek82 pisze:

> [...]
    > zamiast w prost szefowi powiedzieć, że jest chujem. Jest takie
    > powiedzenie, ze najlepsze auto to auto firmowe, ja odradzam. \

    A czy ktos mówił żeby kupować poflotowe ?

  • 10. Data: 2010-01-11 12:47:43
    Od: amos <g...@g...com>

    On 11 Sty, 12:12, krzysiek82 <k...@p...pl> wrote:
    > zwykle auta firmowe są katowane, pracownicy wyżywają się na aucie
    > zamiast w prost szefowi powiedzieć, że jest chujem. Jest takie
    > powiedzenie, ze najlepsze auto to auto firmowe, ja odradzam. \

    Sa rozni pracownicy. Sa rozne sposoby uzytkowania auta a to zalezy
    chyba od czlowieka.

    Czasem jednym autem jezdzi kilka osob na zmiane lub auto jest
    wypozyczane - takiego za nic nie chcialbym kupic.

    Sa auta, ktore dostaje pracownik jako nowe i oddaje po 4 latach lub
    ponad 100 kkm z pierszenstwem odkupu. Tu ma mozliwosc zarobienia na
    aucie lub wziecia sobie. W takich przypadkach widze szanse na to, ze
    kierowca dbal o nie jak o swoje naprawiajac za kase firmy. Sa
    argumenty mogace sklonic

    Jesli jednak auto trafilo do komisu, to znaczy, ze kierownik nie byl
    zainteresowany odkupieniem. Wtedy auta juz chyba nie jest takie pewne.

    Nigdy nie uzytkowalem auta sluzbowego wiec tak sobie teoretyzuje.

    amos