  • 1. Data: 2011-03-07 07:43:17
    Temat: Jaki laptop - ma być cichy
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Poszukuję laptopa. Główny warunek: ma być bezszelestny przy pracy
    nieobciążającej procesora.

    Do tego najlepiej, gdyby miał matowy ekran 13-14 cali.

    Jaki procesor powinien się w takim znaleźć? Które będą najchłodniejsze?

  • 2. Data: 2011-03-07 08:31:14
    Temat: Re: Jaki laptop - ma być cichy
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@i...pl>

    W dniu 2011-03-07 08:43, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Do tego najlepiej, gdyby miał matowy ekran 13-14 cali.
    >
    > Jaki procesor powinien się w takim znaleźć? Które będą najchłodniejsze?

    To tylko koniecznie coś z Atomem, lub Intel z serii Super Ultra Voltage.

    Możesz też zapakować dysk SSD. Przy oglądaniu egzemplarza sprawdź czy
    nie piszczy elektronika, bo nieraz to może męczyć ucho ;]

    Pozdrawiam Serdecznie
    Jarosław Kłopotek

  • 3. Data: 2011-03-07 08:46:20
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Kłopotek" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Możesz też zapakować dysk SSD. Przy oglądaniu egzemplarza sprawdź czy
    nie piszczy elektronika, bo nieraz to może męczyć ucho ;]
    ---------------------------

    Przesadzasz. Dyski 5400 obrotów są praktycznie bezszelestne, a te 4600
    (4200?) to już całkiem.
    Czy AMD nie produkuje procesorów dedykowanych do laptopów?

  • 4. Data: 2011-03-07 09:29:38
    Temat: Re: Jaki laptop - ma by? cichy
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 07.03.2011 Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > (4200?) to już całkiem.
    > Czy AMD nie produkuje procesorów dedykowanych do laptopów?

    Ale te potrafią nieprzyjemnie wibrować - SSD to dla laptopa: cisza, waga,
    temperatura, speed, odporność mechaniczna, brak wibracji, brak ruchomych
    części - wady: cena, mała pojemność - gdy to ostatnie 2 nie przeszkadzają to
    obecnie nie ma innej opcji.

    Atom troszkę za słaby na obecne www i obsługuje mało ram (do 1GB) i są 32 bit,
    a i na skype wideo potrafi nie dawać rady - nie wiem ile masz kasy, ale ja
    wszedłem w ULV - mało watów w idle komputer zimny, a jak potrzeba to śmiga
    normalnie. Na atomie jakieś flashe czy większe skrypty JS typu gmap czy
    jquery to już laguje - może pomogłoby ze 2-4GB ram, ale nie obsłuży.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 5. Data: 2011-03-07 09:49:48
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@i...pl>

    W dniu 2011-03-07 09:46, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Możesz też zapakować dysk SSD. Przy oglądaniu egzemplarza sprawdź czy
    > nie piszczy elektronika, bo nieraz to może męczyć ucho ;]

    Bardziej mi chodziło cewki z tanich laptopów.

    > Przesadzasz. Dyski 5400 obrotów są praktycznie bezszelestne, a te 4600
    > (4200?) to już całkiem.

    Jakieś drętwe i tanie hitachi nawet te 5200 piszczy jak głowica zasuwa.
    Akurat ja jestem strasznie czuły na wysokie częstotliwości i to słyszę.

    > Czy AMD nie produkuje procesorów dedykowanych do laptopów?

    Przepraszam, że dałem przykład tylko z oferty Intela, tak na rynku są
    też inne marki - mea culpa.

    Pozdrawiam Serdecznie

    --
    Jarosław Kłopotek

  • 6. Data: 2011-03-07 10:02:45
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Atom troszkę za słaby na obecne www i obsługuje mało ram (do 1GB)
    > (...)
    > może pomogłoby ze 2-4GB ram, ale nie obsłuży.

    Ekhem... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2011-03-07 10:49:53
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 07.03.2011 Vituniu <v...@p...fm> napisał/a:

    > Ekhem... ;)

    Są atomy co zaadresują 2GB? Może się coś urodziło, ale nie spodziewałbym
    się wysokich lotów po cpu za $25 z 512kB cache vs ulv 1.6 w 3MB cache
    w 2 core. No inna sprawa że ten cpu kosztuje tyle co cały netbook, no ale
    nie ma nic za darmo :) dlatego pytałem o 'budget'.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 8. Data: 2011-03-07 11:43:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.03.2011 09:46, Marcin N pisze:
    > Przesadzasz. Dyski 5400 obrotów są praktycznie bezszelestne, a te 4600 (4200?) to
    już całkiem.
    > Czy AMD nie produkuje procesorów dedykowanych do laptopów?

    Zapewniam, że w moim starym notebooku dyski 5400 rpm (naj-
    pierw Hitachi, a potem Seagate Momentus -- ten był troszkę
    cichszy, przyznaję) były *wyraźnie* słyszalne podczas pracy
    typu edycja tekstu, gdy wentylatory były całkowicie wyłączo-
    ne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-03-07 12:10:42
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    W 2009 już były.

    --
    Maciej Bójko

  • 10. Data: 2011-03-07 13:13:18
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Są atomy co zaadresują 2GB?

    Nawet twoj stary eee 901 z N270 na pokladzie
    adresowal 2 GiB, a IIRC N330 radzi sobie z 4 GiB.

    Czy ma to sens to juz inna sprawa ;)
    (choc np. takie przeniesienie tempow na RAM-dysk
    oszczedza nieco SSD, a ograniczenie swapu przyspiesza
    calosc)

    > Może się coś urodziło, ale nie spodziewałbym
    > się wysokich lotów po cpu za $25 z 512kB cache
    > vs ulv 1.6 w 3MB cache w 2 core.

    A to sie zgadza, inne swiaty zupelnie. Ale:

    > No inna sprawa że ten cpu kosztuje tyle co cały netbook,
    > no ale nie ma nic za darmo :) dlatego pytałem o 'budget'.

    ... ano wlasnie :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.