  • 1. Data: 2011-06-17 10:32:31
    Temat: Jaki korpus Nikona ze "śrubokrętem"?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Czy coś w cenie do ok. 3000 zł brutto znajdzie się? Za sam korpus.

    Interesuje mnie puszka ze silnikiem w korpusie, bo mam kilka szkiełek,
    których szkoda się pozbywać. Nadal robię sporadycznie amatorskim F70,
    więc szkiełka byłyby zamiennie.
    Natomiast szkiełka typowo "cyfrowe" zakładane do analogowej puszki mocno
    winietują, oczywiście ze względu na wielkość matrycy w cyfrze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2011-06-17 10:57:50
    Temat: Re: Jaki korpus Nikona ze "śrubokrętem"?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 12:32, Adam pisze:
> [...]
    > Natomiast szkiełka typowo "cyfrowe" zakładane do analogowej puszki mocno
    > winietują, oczywiście ze względu na wielkość matrycy w cyfrze.

    Szkiełka "cyfrowe" winietują, ale tylko te, przeznaczone do aparatów z
    matrycą DX, chociaż podobno są wyjątki.
    Obiektywy bez własnego silnika będą w pełni współpracowały z korpusem
    bez "śrubokręta", za wyjątkiem autofokusa. Zdaje mi się jednak, że
    pomimo braku możliwości kręcenia pierścieniem ostrości przez aparat,
    będzie działało potwierdzenie ostrości po ręcznym obróceniu pierścienia.

    Podstawowa sprawa - czy przewidujesz zakup wyłącznie nowego aparatu, czy
    także używane wchodzą w grę?
    Jak bardzo istotna jest dla ciebie jakość zdjęć przy baaardzo wysokich
    czułościach(powyżej 1600ASA - najnowsze aparaty co prawda rozpieściły
    nas tak, że patrzymy, czy są szumy na 6400ASA, ale w takich warunkach
    oświetleniowych należałoby zastanowić się, czy robić zdjęcia)?

  • 3. Data: 2011-06-17 11:15:29
    Od: mt <t...@i...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > Natomiast szkiełka typowo "cyfrowe" zakładane do analogowej puszki mocno
    > winietują, oczywiście ze względu na wielkość matrycy w cyfrze.

    Nikon D90, do dostania spokojnie poniżej 2500 zł za nowy.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2011-06-17 11:48:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 12:57, "Paweł W." pisze:

    > Szkiełka "cyfrowe" winietują, ale tylko te, przeznaczone do aparatów z
    > matrycą DX, chociaż podobno są wyjątki.

    To wiem. Na obiektywy dla "pełnoklatkowców" nawet nie patrzę - nie ta
    półka cenowa :(

> [...]
    > pomimo braku możliwości kręcenia pierścieniem ostrości przez aparat,
    > będzie działało potwierdzenie ostrości po ręcznym obróceniu pierścienia.

    To dobrze :)
    Można by nawet pomyśleć o przesiadce na Pentaxa, ale wolę chyba zostać
    przy Nikonie.

    > Podstawowa sprawa - czy przewidujesz zakup wyłącznie nowego aparatu, czy
    > także używane wchodzą w grę?

    Używane to loteria :(
    Myślałem swego czasu o D70, ale to już archaik :(

> [...]
    > nas tak, że patrzymy, czy są szumy na 6400ASA, ale w takich warunkach
    > oświetleniowych należałoby zastanowić się, czy robić zdjęcia)?

    Zawsze można postawić na statywie lub woreczku z grochem ;)

    Nie przewiduję robienia zdjęć przy dużych czułościach. Jeśli już, to
    "reportażowe", gdzie jakość jest drugorzędna. Mam na myśli zdjęcia dla
    siebie - nie do publikacji.

    Mam nadzieję, że mój Metz 54 MZ-3 dogada się ze współczesnymi Nikonami.
    Pamiętam, że jak ją kupowałem kawał czasu temu, to dopiero któraś z
    kolei stopka "dogadała" się z F70.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 5. Data: 2011-06-17 12:24:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 13:15, mt pisze:

    > Nikon D90, do dostania spokojnie poniżej 2500 zł za nowy.

    Dzięki za odpowiedź :)

    Takie szybkie porównanie na gorąco. Nie będę porównywał D90 do F70, bo
    to raczej nie ma sensu, ale do całkiem zacnej "zabawki", którą robię na
    co dzień - Sony DSC-H50.

    podgląd głebi ostrości
    D90 TAK, H50 - nie

    RAW
    D90 - TAK, H50 - nie

    Stabilizacja
    D90 - w obiektywach,
    H50 coś tam ma ;)

    Podgląd głębi ostrości
    D90 - TAK, H50 - nie

    Ruchomy wyświetlacz
    D90 - nie, H50 - TAK

    stopka
    D90 - TAK, H50 - nie

    Ostrzenie przy video
    D90 - nie, H50 - TAK

    Pozostałe parametry albo są podobne, albo dla mnie nieistotne, albo je
    przeoczyłem ;)

    Generalnie sądzę, że z D90 powinienem być zadowolony. Tyle, że trzeba
    się kłaść w błocie przy niektórych fotkach z żabiej perspektywy ;)

    Na pewno będę potrzebował jakieś krótkie szkiełko, bo to co mam
    najkrótsze do F70, dla D90 będzie już za długie :(

    Jest coś wartego polecenia a niedrogiego?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2011-06-17 12:37:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-17 14:24:08 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> said:

    > Na pewno będę potrzebował jakieś krótkie szkiełko, bo to co mam
    > najkrótsze do F70, dla D90 będzie już za długie :(
    >
    > Jest coś wartego polecenia a niedrogiego?

    Na początek kitowy 18-105 styknie w zupełności.

    de Fresz

  • 7. Data: 2011-06-17 12:44:36
    Od: mt <t...@i...pl>

    Adam pisze:

> [...]
    > najkrótsze do F70, dla D90 będzie już za długie :(
    >
    > Jest coś wartego polecenia a niedrogiego?

    Jeżeli ze szkłem wciąż chcesz się zmieścić w budżecie 3000 zł to
    właściwie zostaje tylko krótki kit czyli AF-S 18-55 VR. Jednak warto
    moim zdaniem dołożyć te sto parę złotych i kupić w zestawie z AF-S
    18-105 VR, fajne szkło o rewelacyjnym stosunku jakości do ceny. A co do
    błota i żabiej perspektywy to możesz zanabyć wziernik kątowy, no ale to
    kolejne kilkaset złotych więcej.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2011-06-17 12:53:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 14:44, mt pisze:

> [...]
    > 18-105 VR, fajne szkło o rewelacyjnym stosunku jakości do ceny. A co do
    > błota i żabiej perspektywy to możesz zanabyć wziernik kątowy, no ale to

    Nie ciśnie mnie na zakup już teraz ;)

    Na poprzedni aparat zbierałem kasę kilka lat. Wolę poczekać jakiś czas,
    dozbierać i kupić coś lepszego, aby potem nie żałować.

    Wziernik kątowy to mam. Pasuje mi do Praktiki, F70 i .....
    Qrde, zapomniałem. Chyba jakiś Pentacon Six. Już od kilku lat zbiera
    kurz - widocznie czas by go odświeżyć ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 9. Data: 2011-06-17 15:36:45
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Adam wrote in <news:itfh18$hct$1@news.onet.pl>
    > Na pewno będę potrzebował jakieś krótkie szkiełko, bo to co mam
    > najkrótsze do F70, dla D90 będzie już za długie :(

    Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kosciol_Matki_Boze
    j_Dobrej_Rady-Krakow.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kosciol_Rektoralny
    _Augustianow_-_Prokocim.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Billboard-Krakow-P
    rokocim.jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2011-06-18 04:45:46
    Od: M <m...@i...pl>

    > Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC

    sadzac po zdjeciach to chciales raczej odradzic koledze kupienie tego
    obiektywu ... beczka ze prawie kapuste mozna kisisc ;)