  • 51. Data: 2009-02-02 17:40:12
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > nie kolego
    >
    > zapominasz ze migawka hybrydy pracuje praktycznie bezwstrzasowo
    > IS z bezwstrzasowa migawka i bez lustra jest jednak skuteczniejszy.

    Ale tu nie ma mowy o różnicach w migawkach itp, tylko o tym, że ci się
    ekspozycje nie zgadzają. Dla 1/40s w Canonie powinieneś ustawić czułość
    800ASA, a nie 3200. Jeśli robiłeś przy 1/60s, to ISO powinno być gdzieś
    ok. 1000-1200ASA, bo dla 1600ASA miałbyś czas 1/80s, a przy takim czasie
    i ogniskowej 20mm(ekwiwalent 32mm) nie ma mowy o poruszonym zdjęciu,
    jeśli się o to nie starasz.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 52. Data: 2009-02-02 17:45:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > zobacz canon 20 d ( tylko cialo ) mozna kupic uzywany w komisie za ok
    > 800 - 900 zl po ilu- 5-ciu latach ?
    > strata ok 2000 zl
    > canon 1d za ok 1800 zl widzialem w komisie strata ze 6 - 8 tysiecy
    > zlotych
    > nowa hybryda 1500 zl . jak widzisz nie mozna tyle stracic.

    Ale lustrzanki (i generalnie aparaty) były wtedy dużo droższe, więc i
    tracić na czym miały. Teraz popatrz się na ceny nowych i używanych.
    Najtańsza lustranka - A200 - ok.900zł. A za ile schodzą używane
    lustrzanki entry level? - ciężko znaleźć sprawną w dobrym stanie poniżej
    500zł, bo taniej nie opłaca się sprzedawać, a zdjęcia nadal z nich są
    dobre, tylko nasze apetyty rosną bez sensu podniecając się nowymi
    możliwościami nowych aparatów.
    A ja znalazłem pośrednie rozwiązanie - czasami dobry soft do obróbki
    rawów znacznie poprawia jakość zdjęć (obecnie testuję ACR 4.4, wcześniej
    tylko RawTherapee, SilkyPix Free[bardzo okrojone narzędzie] i Pentaksowy
    Silkypix zwany PPL).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 53. Data: 2009-02-02 18:13:27
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 08:43:36 -0800 (PST), j...@a...at napisał(a):

    > nie kolego
    >
    > zapominasz ze migawka hybrydy pracuje praktycznie bezwstrzasowo
    > IS z bezwstrzasowa migawka i bez lustra jest jednak skuteczniejszy.
    >
    > lustro wymaga jednak skrocenia czasu wskutek wstrzasu bardziej niz to
    > wynika z przeliczenia.
    > czasy zacytowalem z pamieci w przyblizeniu - to byl ten rzad.

    No ale tak czy inaczej przy 1/40 i eq.40 spokojnie można wykonać
    nieporuszone zdjęcie z ręki bez zadnej stabilizacji.

  • 54. Data: 2009-02-02 18:49:53
    Od: j...@g...pl

    On 2 Lut, 16:22, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Krajobrazy na szerokim kącie?

    A dlaczego nie?
    Jak ktoś ma czym to może robić.
    I tak samo robienie wyłącznie na szeroko, jak i robienie wyłącznie na
    35mm, jaki i robienie wyłącznie panoram może być monotonne.

    Mając obiektyw z zoomem od b. szerokiego do normalnego kąta, można
    urozmaicać tego typu fotki, niestety mając od 35mm w zwyż,
    urozmaicenia na szeroko nie zrobimy ....

  • 55. Data: 2009-02-02 19:11:52
    Od: j...@g...pl

    On 2 Lut, 17:43, j...@a...at wrote:

> [...]
    >
    > zapominasz ze migawka hybrydy pracuje praktycznie bezwstrzasowo
    > IS z bezwstrzasowa migawka i bez lustra jest jednak skuteczniejszy.
    >
    > lustro wymaga jednak skrocenia czasu wskutek wstrzasu bardziej niz to
    > wynika z przeliczenia.
    > czasy zacytowalem z pamieci w przyblizeniu - to byl ten rzad.
    >
    > byly to najdluzsze z reki na jakich zdjecia byly ostre.
    > i to nie sa teoteryczne dywagacje tylko wynik prostego experymntu -
    > mnie rowniez zaskoczyl . wbrew oczekiwaniom wynik byl na korzysc
    > hybrydy w najlepszym przypadku ten sam.- Ukryj cytowany tekst -

    Ściemniasz kolego.

    1. Stabilizacja nie służy jedynie do stabilizacji drgan body
    pochodzących od migawki i lustra.
    2. Miałem hybryde ze stabilizacją, mam też body ze stabilizacją - więc
    mam pojęcie jak działa w obu przypadkach - i jeszcze raz powiem -
    ściemniasz.
    3. Im większy kąt obiektywu tym większe czasy można utrzymać, na
    1/10sek robię bez problemu nieporuszone fotki z Zuiko na 7mm i to bez
    stabilizacji.
    4. No i na koniec , nieźle musi napier.... to lusterko w 50D skoro wg
    ciebie powoduje drgania na 20mm przy czasach 1/40 - 1/60 sek.

    PS
    Patrząc na styl twoich pokrętnych wypowiedzi zadaję sobie pytanie, czy
    ty aby nie jesteś jakimś krewnym znanego tu ninusia?

  • 56. Data: 2009-02-02 21:32:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Ingarden wrote:

    > ktora robi sie raz na jakis czas. Nie czesciej :) No i fajnie miec wtedy
    > statyw pod reka,

    Ale przy krajobrazach, bez jakichś bliskich elementów, pięc cm wted
    czy wewte nie musi być problemem.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2009-02-02 21:52:10
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 16:22:54 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > Krajobrazy na szerokim kącie?
    > Ja też mam obiektyw od 35mm i panoramą muszę się ratować raz na 20-30 zdjęć
    > - na takich ogólnych zdjęciach i tak mało co widać i oglądający szybko je
    > przerzucają.

    zwróć prosze uwagę iż szerokokątny obiektyw inaczej rysuje perspektywę.
    Tego żadnym sposobem nie podrobisz sklejając rózne zdjęcia.
    W tej uwypuklonej perspektywie leży IMO siła fajnych zdjęć krajobrazu.

  • 58. Data: 2009-02-02 22:22:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze ...::QRT::...:

    > zwróć prosze uwagę iż szerokokątny obiektyw inaczej rysuje perspektywę.
    > Tego żadnym sposobem nie podrobisz sklejając rózne zdjęcia.
    > W tej uwypuklonej perspektywie leży IMO siła fajnych zdjęć krajobrazu.

    Oczywiście że podrobi.
    Hugin zapewnia odpowiednie odwzorowanie. Mozna sobie wybrać 100% rzut
    perspektywiczny, wyglądający jak idealnie skorygowany ultra-wide, w którym
    wszystkie linie proste pozostają proste.

    http://img518.imageshack.us/img518/4759/niebo6polil7
    .jpg

    Sklejane chyba 2x6.

  • 59. Data: 2009-02-03 06:02:25
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 23:22:18 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

> [...]
    > perspektywiczny, wyglądający jak idealnie skorygowany ultra-wide, w którym
    > wszystkie linie proste pozostają proste.

    mi chodziło dużą różnice w proporcjach pierwszego planu i planów następnych
    - tego sie nie da podrobić.

  • 60. Data: 2009-02-03 06:43:57
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    > mi chodziło dużą różnice w proporcjach pierwszego planu i planów
    > następnych - tego sie nie da podrobić.

    Dokładnie tak.