    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Date: Wed, 19 May 2010 18:32:19 +0200
    <2...@w...kopernik.gliwice.pl>
    <1t2ltv449ekdv$.13e9b77wmxzpp$.dlg@40tude.net>
    <hssavb$fkm$1@news.onet.pl> <10pe2mgr81rav.10e9f0aj7r2w$.dlg@40tude.net>
    <c...@w...kopernik.gliwice.pl>
    <hhz77x8tzf9s.1q1uzwhfp08cs$.dlg@40tude.net>
    <ht023q$ilh$1@news.task.gda.pl>
    <1c5lhpa66xb63$.1hx7r0h47vr06.dlg@40tude.net> <ht0go5$9g1$1@news.onet.pl>
    <f8h6hpl9sjxl$.11udou3r31zot$.dlg@40tude.net> <ht0nr2$5k2$1@news.onet.pl>

    Dnia Wed, 19 May 2010 15:07:41 +0200, Norbert napisał(a):

    > Jak to nie mialy niczego instalowanego? Korzystasz z komputera z golym
    > systemem?

    No tak - posługiwanie się skrótami myślowymi prowadzi do nieporozumień...
    Nie miały niczego instalowanego poza tym co już było wcześniej
    zainstalowane i nie sprawiało żadnych problemów. Nic więcej nie zostało
    zainstalowane a problemy same przyszły bo zawsze przychodzą gdy nie robi
    sie reinstalek raz na rok, dwa...

    > Trudno rzec, ja system instaluje raz na dwa-trzy lata lub gdy mam awarie
    > podzespolu (ostatnio dysk mi padl, ale udalo sie system przerzucic bez
    > reinstalacji), a softu mam ogromne ilosci poinstalowane (menu start ma do 3
    > kolumn ;-) i nie zauwazam jakiegos znacznego zamulania.

    Hmmm... a ja mam bardzo różne obserwacje. W zasadzie pod XP nigdy nie
    zdarzyło mi się aby pracował sprawnie dłużej niż 2 lata. Tzn. nie ma
    jakiejś daty w kalendarzu kiedy coś zaczyna spowalniać. Dzieje się to
    stopniowo przez długi czas coraz bardziej.

    > Za to moze to robic rootkit lub trojan.

    Tylko jak obciążyć komputer i nie wykazać tego w pomiarach? Pytam trochę
    teoretycznie gdyż wirusa itp. od lat nie widziałem. KIS jest bardzo
    skutecznym softem - nie sądzę aby sprzęt od lat łapał w kółko te same
    wirusy powodujące te same zachowania i dopiero po roku czy dwóch.

    > Raz mnie rootkit dopadl, nod32
    > przepuscil, caly weekend walczylem z gownem, potem zglosilem do eseta i po
    > kilku godzinach rootkit zostal wykryty w pliku, ktory mnie zarazil. No i
    > wtedy, gdy ten rootkit hasal komp naprawde zachowywal sie bardzo dziwnie, w
    > tym takze byl zamulony i np. aplikacje sie samoczynnie zamykaly.

    Tak, ale to stało się nagle, prawda? Wtedy można nabrać przekonania co jest
    grane.

    > Jesli po reinstalacji sa dokladnie te same aplikacje i nie mula to przyczyna
    > nie lezy raczej w aplikacjach.

    No właśnie ... w systemie też nie, w porządku na dysku również nie, w
    wirusach na 95% też nie więc brak motywacji CPU do dalszej współpracy
    pozostaje :-D

    > Obciazenie moze sie rozkladac pomiedzy wszystkie procesy, bo de facto hook
    > dziala w konktekscie kazdego procesu.

    Tylko prawie wszystkie pokazują 0. Jeśli jest to nawet średnio 0.5 * ilość
    procesów = 10% maksymalnie.

    > Jednak jesli _calkowite_ obciazenie procka tez jest niskie to coraz bardziej
    > wyglada na rootkita, ktory po prostu oszukuje system podstawiajac falszywe
    > dane pod funkcje odczytujace obciazenie proca.

    KIS w końcu wykryłby go. Kiedyś zawziąłem się i skanowałem dysk i w trybie
    awaryjnym i w zewnętrznym komputerze - czysto. Takie rzeczy to rutynowe
    działania. Gdybym tego nie zrobił to nie zanudzałbym Ciebie pytaniami :-)

    > A jak z temperaturami rdzeni?

    Hmmm... a to dałeś mi do myślenia. Kierunek myślenia, którego nie
    uwzględniłem. Nie wiem. Zresztą nie wiem czy da się to sprawdzić na starym
    laptopie inaczej jak w biosie. Znasz jakieś narzędzie?

    > Czy wentylator kreci mocniej niz po instalacji?

    To z pewnością nie - przynajmniej na moim sprzęcie nie.