  • Data: 2010-05-19 17:14:26
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: Norbert <n...@r...no> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 19 May 2010 18:32:19 +0200, Marek napisał(a):

    > Tylko jak obciążyć komputer i nie wykazać tego w pomiarach?

    Pisalem o tym, przeciez jesli jest np. funkcja w winapi do pomiaru czasu
    jaki proces "zjadl" procesorowi:

    BOOL GetProcessTimes(

    HANDLE hProcess, // specifies the process of interest
    LPFILETIME lpCreationTime, // when the process was created
    LPFILETIME lpExitTime, // when the process exited
    LPFILETIME lpKernelTime, // time the process has spent in kernel mode
    LPFILETIME lpUserTime // time the process has spent in user mode
    );

    to gdy rootkit zalozy hooka na te funkcje, i bedzie nia sterowal to chyba
    nie jest problemem pokazac co mu pasuje, prawda? I tak z kazda funkcja moze
    byc, nawet z tymi niskopoziomowym.

    > Pytam trochę teoretycznie gdyż wirusa itp. od lat nie widziałem. KIS jest bardzo
    > skutecznym softem - nie sądzę aby sprzęt od lat łapał w kółko te same

    Nod32 tez jest skuteczny, a jednak... lapie.

    > Tylko prawie wszystkie pokazują 0. Jeśli jest to nawet średnio 0.5 * ilość
    > procesów = 10% maksymalnie.

    Pisalem wyzej o hookowaniu, tu to samo z funkcja pokazujaca biezace
    obciazenie.

    > KIS w końcu wykryłby go. Kiedyś zawziąłem się i skanowałem dysk i w trybie
    > awaryjnym

    Nie wykrylby aktywnego rootkita, jak wyzej, wystarczy hook na funkcje
    OpenFile/CreateFile/xxxFile i KIS, NOD i kazdy inny antywir widzi piekny
    czysty plik, bo rootkit pokaze to co chce pokazac w pliku.

    > i w zewnętrznym komputerze - czysto. Takie rzeczy to rutynowe

    Tak, zewnetrzny i _czysty_ komputer jest sensownym, szybkim i skutecznym
    rozwiazaniem problemu.

    > działania. Gdybym tego nie zrobił to nie zanudzałbym Ciebie pytaniami :-)

    A jesli nie pomoglo to zaczynam podejrzewac magie :-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert