  • Data: 2010-12-17 16:30:29
    Temat: Re: Jaki j?zyk - ceny?
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 Dec 2010 17:15:04 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >Zmartwię Cię, bo programowałem transputery w Parallel C, który został
    >specjalnie na nie wymyślony (akurat na niego mieliśmy licencję). I
    >jedyny wniosek jaki mi się nasuwa to "bo schemat komunikacji na
    >transputerach to tzw. 'pain in the ass'".

    Po pierwsze, wyrazam kondolencje z powodu uzywania C. Po drugie, na
    OCCAM nei tzreba bylo miec licencji. Po tzrecie, "model komunikacjny
    transputerow" to nei ejst bynajmniej "pain in the ass"

    Przypominam ze Hoare ktory wymyslil monitory - obecnie mechanizm
    wspierajacy wspolbieznosc w Javie - po neijakim czasie okreslil owe
    monitory jako "tragiczna pomylke swego zycia" i wymyslik CSP
    (Communicating Sequential Processes), To wlasnei implementuje Occam,
    Erlang i pare innych jezykow.

    Neistety, model CSP jest troche formalny, i dlatego wielu programistow
    ma z nim problemy.

    >Te podane przeze mnie rozwiązania to albo NUMA albo SMP, czyli jak
    >najbardziej multicore.

    No to co z tego?

    >Jak na razie inny modny temat - "pamięć transakcyjna" - w takich
    >językach jak java czy ocaml osiągnięciem jest tysiąc transakcji na
    >sekundę. Intel STM compiler wyrabiał spokojnie setki tysięcy na kodzie C++.
    >
    >Magia - w kodzie C++ dodajesz OMP, kompilujesz i program się zrównolegla
    >a kompilator dba o to, żeby dane były spójne. Mocno wydajne a
    >jednocześnie banalnie proste z punktu widzenia programisty.

    Mit o "automagicznym zrownoleglaniu", "zrownoleglajacych
    kompilatorach" itede istnieje prawie tak dlugo jak ja zyje na tym
    Bozym swiecie. A zyje dlugo. I jak dotad czolowi specjalisci od
    programowania rownoleglego okreslaja go jako "publiczne cwiczenia w
    poboznych zyczeniach".

    Nei neuje ze bardzo specjalizowane zastosowanie daja sie tak
    zrownoleglic, ale to jeszcze bardzo daleko do powszechnosci.

    A.L.