    Date: Wed, 15 Dec 2010 19:14:34 +0100
    From: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jaki j?zyk - ceny?

    A.L. wrote:

    > Koledze sei ciagle zdaje ze profesjonalnosc programisty mierzy sie
    > iloscia certyfikatow z C++?

    A to z C++ sa jakies certyfikaty? Bo mnie sie wydawalo, ze to z C# i
    Javy jest ich wiecej i sa "trendy".

    C++ pozostaje najlepszym jezykiem do rozwiazywania najszerszej grupy
    problemow, czyli:
    - wczytanie danych
    - przetworzenie danych
    - zapisanie wyniku.

    Kolega zapomnial chyba, ze C++ idzie z duchem czasu, wspiera tez "jadra"
    (wg. Twojej definicji ;)) - wystarczy uzyc chocby OpenMP. Problem
    ochrony zmiennych - no przeciez to sa podstawowe pojecia i algorytmy,
    sekcje krytyczne, semafory itp. Przeciez to jest wiedza, ktora ma kazdy
    inteligentny programista, nie potrzeba do tego doktoratow.

    Ja np. zajmuje sie m. in. szeroko pojetym przetwarzaniem danych i
    bynajmniej nie sa to bazy danych druczkow L4 dla pani Zosi. Zajmuje sie
    tez hobbystycznie F#. I uwazam, ze ten jezyk zupelnie sie do takich
    rzeczy nie nadaje, bo wlasnie nie jest intuicyjny.

    A w ogole to przejrzalem sobie troche archiwum i ciekaw trafilem na
    watek sprzed prawie 10 lat, jak to Kolega smial sie z tego, ze kazdy
    teraz chce byc informatykiem. Trend jest caly czas wzrostowy. Czemu wg
    Kolegi informatyka w PL to tylko programowanie interfejsow do baz danych
    dla pani Zosi z Przedsiebiorstwa Produkcyjnego w Chrzaszczewicach
    Dolnych? Czyste programowanie to jedno, ale nie wiem czy kolega
    zauwazyl, w ostatnich latach bazrdzo wzroslo zapotrzebowanie na
    specjalistow od baz danych... ale prawdziwych baz danych - duzych
    hurtwoni, a nie baz do przechowywania urlopow pracownikow ;) Ostatnio
    widzialem ogloszenie gdzie specjalista ze znajomoscia hurtowni danych
    Oracle mial proponowane wynagrodzenie 90-130 PLN... za godzine. Tak wiec
    ta Polska to nie do konca taka ojszczana klapa jest. Mozna tu godziwie
    zyc, dobrze zarobic i robic rzeczy ciekawe.