  • Data: 2012-01-14 14:10:58
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-12 17:54, Jacek Domański pisze:
    > Witam,
    >
    > To się robi tak: Kupuje się kawałek drutu miedzianego o srednicy 3mm,
    > odcina kawałek dlugości 5-6cm lub dluzszy w zaleznosci od potrzeb, a
    > nastepnie bierze piłkę włosową z brzeszczotem jubilerskim 3/0 i rozcina
    > drut wzdłuż na dwa ramiona (po rozcięciu i rozgięciu grot bedzie miał
    > kształt litery Y), tak aby po rozgięciu miały odpowiednią długość aby
    > wejsć w nacięcia w lutownicy (pod srubki). Końce te, które mają wejsc w
    > nacięcia trzeba jeszcze dodatkowo oszlifować (bo mają przekrój
    > połokragły), tak żeby weszły bez problemu.
> [...]

    Sprawdziłem Twoją metodę. Dodałem jeden etap: rozklepanie drutu do
    płaskownika 1.5x3.5. Drut 2.7mm, 4cm (5cm to zdecydowanie za dużo, ale
    łatwiej uciąć, niż dosztukować :-)
    Na pierwszy rzut oka lutuje się fajnie, ale chyba nie warto się bawić,
    zwykły drut 1.5mm2 sprawuje się zupełnie dobrze.

    Pozdrawiam,
    Paweł