  • Data: 2012-01-15 18:05:43
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-15 17:50, Artur Stachura pisze:

    > Upalone końce grotu można awaryjnie skręcić ciasno szczypcami i
    > dokończyć robotę... Trochę wolniej się nagrzewa, ale dawało radę.

    Najgorsze jest to, że takie skręcone "daje rade" 10x dłużej niż nowy
    grot. W praktyce - jak mi się grot zaczyna już przepalać, to od razu go
    oczyszczam, skręcam, zaciskam część skręconą zaciskarką do tulejek
    kablowych (taką 4 czy 6-kątną) aby poprawić kontakt, obcinam końcówkę
    tego skręconego czegoś... i mam podobny efekt jak ten proponowany z
    rozcinaniem pręta/drutu grubego, czyli gruby "grot" i dwa wyprowadzenia
    cieńsze.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173