  • Data: 2012-01-12 16:54:15
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.01.2012 22:57, BartekK pisze:

    > Potwierdzam, bardzo dobrze się tym pracowało, a jedyne uszkodzenie które
    > następowało - to upalenie któregoś z "drutów" tuż przy tym zgrubieniu.
    > Ale gdzie teraz takie coś dostać?

    Witam,

    To się robi tak: Kupuje się kawałek drutu miedzianego o srednicy 3mm,
    odcina kawałek dlugości 5-6cm lub dluzszy w zaleznosci od potrzeb, a
    nastepnie bierze piłkę włosową z brzeszczotem jubilerskim 3/0 i rozcina
    drut wzdłóż na dwa ramiona (po rozcięciu i rozgięciu grot bedzie miał
    kształt litery Y), tak aby po rozgięciu miały odpowiednią długość aby
    wejsć w nacięcia w lutownicy (pod srubki). Końce te, które mają wejsc
    w nacięcia trzeba jeszcze dodatkowo oszlifować (bo mają przekrój
    połokragły), tak żeby weszły bez problemu.
    Drugi koniec drutu obszlifowujemy na kształt grotu lutowniczego - w
    "śrubokręcik" lub inny żadany kształt.
    W ten sposób osiagamy dwa cele - po pierwsze grot nie upala się, jako że
    ten fragment który się nagrzewa (owe ramiona) nie mają kontaktu z cyna,
    wiec sie w niej nie rozpuszczaja, a druga rzecz - kształt grotu to nie
    dwa obłe druciki, na ktorych nie trzyma sie cyna, a normalny kształt
    grotu - taki jak w lutownicy oporowej.

    Jedyna awaria jaka mi się zdarzyła, to urwanie mechaniczne -
    tranformatorówkę czesto wrzuca się do walizki, gdzies przenosi, rzuca -
    grot się wykrzywia, więc go prostujemy...Po ilustam razach nastąpi
    mechaniczne urwanie jednego z ramion.
    No i nastepuje powolne rozpuszczanie grota w cynie, ale zanim sie
    rozpusci caly (jakies 1,5-2cm), to sporo czasu uplynie :-)

    Jado

    From New ARM user:
    "I've seen example startup scripts and linker files and I have no idea
    what does what!"