  • 21. Data: 2012-02-04 05:41:08
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-02-03 16:07, kowtow pisze:
    > Wez Fiata Linea T-Jet 120 KM w pełnej opcji za 30 tys kupisz trzylatka a
    > jest czym zaszpanować na miescie i komfort jazdy rewelacja nie mowiąc o
    > pojemnym bagazniku do ktorego schowasz konia z bronami
    > Pa

    Jasne... do sedana. Sedany może i mają duże bagażniki ale są
    niepraktyczne do wożenia takich gabarytów. To już lepiej liftbacka.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 22. Data: 2012-02-04 09:52:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-03 19:31, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
> [...]
    Zdecydowanie po 2009, bo ma inaczej zawieszenie z tyłu, nie powinno być
    już problemu z sławną belką i jej łożyskami. FAPów i dwumasów nie bałbym
    się, najwyżej się je wywali ;)

    > Berlingo/Partner - różnią się tylko znaczkiem - oraz skompletowaniem.
    > Jak się Twoja żona nie zrazi do "furgonetki" na początku, to będziesz
    > miał problem z oderwaniem jej od kierownicy. Możesz argumentować za
    > takimi autkami: "nielimitowane miejsce na zakupy..." ;)
    Potwierdzam, bardzo wdzięczne do powożenia "familijnego":
    - wysoko (w stosunku do zwykłej osobówki) się siedzi, widać daleko, ale
    jazda jeszcze "jak osobówką"
    - dużo miejsca na zakupy, pińcet schowków, wygodne przesuwane drzwi,
    wygodne ładowanie i wyciąganie dobytku z tyłu (na poziomie kolan, a nie
    nurkowanie na szczupaka do bagażnika sedana)
    - w Partnerze jest plastikowa tapicerka deski/drzwi/podłogi. Wiem że
    jest dostępna w wersjach osobowych welurowa czy inna szmata - ale
    plastik jest genialny. Może nieestetyczny, ale praktyczny, możesz auto w
    środku myć karcherem ;) Dzieciaki mogą brudzić nogami co popadnie,
    wystarczy mokra szmata i jak nowe.

    Niestety "dostawczak" ma swoje wady, z okazji bycia z segmentu "aut dla
    firm":
    - dużo łatwiej trafić na używany z 300tyś km po 5latach, którym gonił
    jakiś przedstawiciel handlowy
    - większe koła = droższe opony, ale i tak dzisiaj już nie robią aut z 13" ;)
    - Partner/Berlingo jest jednak troche szerszy, w typowe miejsce
    parkingowe pod marketem czasem może się okazać, że osobówka wejdzie, a w
    Partnerze jest problem z otwarciem drzwi...

    > HDi 90 da się nawet bez kalendarza.
    Jeżdzę HDi 90 w Partnerze 2011 - daje radę. Mocy to może nie czuć
    okrutnej, ale moment obrotowy jest bardzo przyjemnie rozłożony dla
    codziennej jazdy, bo trochę "niskoobrotowy" dieselek, ale tak do 3000rpm
    jedzie ok, tiry dobrze się wyprzedza bo osiągnięcie 90 > 130 w terminie
    ekspresowym, wyższe prędkości niż 150 niestety dopiero w terminie
    urzędowym, 14 dni roboczych. No i ponad 3000rpm zaczyna palić lawinowo
    więcej, więc jazda > 130km/h dłuższą trasę jest problematyczna.

    > W podanej cenie ciężko będzie o nowe Doblo - obecny model - chyba, że
    > powypadkowe.
    "starym" doblo jeździłem, bardzo miłe wrażenia po przesiadce z Combo,
    ale do nowego Partnera i tak się nie umywa.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2012-02-04 10:53:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-04 09:52, BartekK pisze:
    > Zdecydowanie po 2009, bo ma inaczej zawieszenie z tyłu, nie powinno być
    > już problemu z sławną belką i jej łożyskami.
    (...)

    A to wcześniej były jakieś problemy z tylną belką? Jeżeli były to na
    życzenie.

  • 24. Data: 2012-02-04 10:56:18
    Od: "Radarro" <r...@W...gazeta.pl>

    @Jackare - Sonata mi sie bardzo podoba, inne niestety nie spełniaja warunku
    popularnosci i niskich kosztow uzytkowania (?) :)
    C-max, C-5, Premacy - już blizej celu - muszę pomyslec, czy zdecydowac sie
    na pseudo-vana, czy wieksza osobowke kombi.
    Bryczke postawie pod domem, jak go zbuduje za x lat :)

    @Wojchech Smagowicz - wlasnie chyba pojde w strone starszych silnikow 2.0
    HDI albo 1,9 DCi w Sceniku.
    Xsare Picasso ma znajomy, musze siasc i obejrzec na zywo
    W temacie Berlingo-Partner - nie wiem ile teraz kosztuje remont belki, ale
    Kenickie mi kiedys opowiadal mrozace krew historie zakatowanych belek :)

    @BartekK
    Dostawczaki po 2009 bez belki? - no to super wiadomosc! Tylko silniki juz
    nie tak pancerne :) Jaki jest zawias z tylu po 2009? Normalne wahacze? Jakas
    roznica w wersjach XTR albo Tepee?
    Pod marketem zawsze parkuje daleko, wiec nie ma problemu z szerokoscia budy.
    Masz tempomat w Partnerze? Dla mnie to istotny plus wyposazenia. Vmax do 140
    mi wystarcza, 120-130 ciagiem na autostradzie tez. Od szybszej jazdy mam co
    innego.

    Dzieki

  • 25. Data: 2012-02-04 11:07:52
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-02-04 10:56, Radarro pisze:
    > Xsare Picasso ma znajomy, musze siasc i obejrzec na zywo

    Mi się ona zbytnio nie podoba. M.in. odrzuca mnie wymysł z zegarami na
    środku.

    > W temacie Berlingo-Partner - nie wiem ile teraz kosztuje remont belki, ale
    > Kenickie mi kiedys opowiadal mrozace krew historie zakatowanych belek :)

    Ej, to było daaaaaawno. A ja miałem belkę w 306 totalnie zakatowaną.
    Teraz jest trochę taniej.
    Ale mimo wszystko - Partner I nawet po liftingu to jakoś nie to. II-ka
    jest znacznie milsza. Pytanie tylko - czy zmieścisz się w kwocie, bez
    kupowania czegoś po repie, z trzema setkami kkm na kołach?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 26. Data: 2012-02-04 11:20:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 03 Feb 2012 19:31:16 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

> [...]
    > miał problem z oderwaniem jej od kierownicy. Możesz argumentować za
    > takimi autkami: "nielimitowane miejsce na zakupy..." ;)

    Kango podobnie, choć mniejsze.

    > HDi 90 da się nawet bez kalendarza.

    Nawet całkiem znośnie.

    > Zapoluj na 2.0 HDi - 90KM - starsze autka, ale FAP-a widział w
    > telewizji, a koło 2-masowe w gazecie - silnik nie do zdarcia - choć
    > "polak potrafi" :)

    1,6HDI 90KM nie ma dwumasy ani FAP-a, 110 już tak. W porównaniu z 2.0
    trochę lepiej się zbiera, ma mniejszą turbodziurę.

    --
    ___________ (R)

  • 27. Data: 2012-02-04 13:14:35
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > - na razie na tapecie sa osobowe dostawczaki Berlingo, Partner, Kangur.

    Jezdzilem Partnerem, mialem Kangoo. Oba strasznie glosne w srodk, takze w
    wersjach 5 osobowych.

    Dysiek

  • 28. Data: 2012-02-04 19:48:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 09:56:18 +0000 (UTC), Radarro napisał(a):

    > Dostawczaki po 2009 bez belki? - no to super wiadomosc! Tylko silniki juz
    > nie tak pancerne :) Jaki jest zawias z tylu po 2009? Normalne wahacze? Jakas
    > roznica w wersjach XTR albo Tepee?

    zależy która wersja. Blaszak ma zawiechę na drążku skrętnym, zaś wersje
    oszklone normalne, ze sprężynami.

    --
    ___________ (R)

  • 29. Data: 2012-02-04 19:59:55
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-03 20:09, RZEGNA pisze:

    > co masz przeweciwko Sportage. Mam ja i kole?anka z aerobicu i nam pasuje
    >
    > RZ

    bardzo smutne i przygnebiajace auto - zwlaszcza od srodka

    raz wsiadlem w salonie, wysiadlem i nie mam zamiaru tego powtarzac.
    Obawiam sie, po ogledzinach, ze rowniez malo funkcjonalny.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 30. Data: 2012-02-04 20:05:44
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]
    > pokazuje humory co jakis czas i juz nie moge mu ufac w 100%.
    >
    > Warunki:
    > - cena do 25- 30k samo auto (zarejestrowane)
    > - rocznik tak nie starszy niz 5-6 lat
    > - popularny i znany model/motor
    > - raczej manualna skrzynia
    > - niskie ogolne koszty utrzymania (ubezpieczenie, naprawy, eksploatacja, paliwo)
    > - pojemny, optymalnie 3 siedziska z tylu + normalny bagaznik.
    > - wyposazenie: klima, elektryka, fajnie jakby tempomat byl.
    > - NIE musi byc 7 osobowy
    > - paliwo obojetne - ale widze ze benzyn jest bardzo malo, wiec raczej chyba

    Xsara Picasso - ma wszystko to co wymieniles - co do joty
    (a samego nie brales pod uwage) - i masz dod. auto z pierwszych miejsc
    bezawaryjnosci wsrod minivanow i chyba najwieksze i najbardziej
    funkcjonalne w srodku z tych co brales pod uwage.

    --
    pozdr
    Adam (AL)