  • 11. Data: 2012-08-17 19:14:25
    Temat: Re: Jaki dysk SSD?
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-17 19:09, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    d-eu-427809/

    > Wypatrzyłem też coś takiego:
    > http://www.agito.pl/dysk-ocz-agility-3-agt3-25sat3-6
    0g-25-60gb-sata600-83-452798.html?utm_content=452798
    &utm_source=skapiec.pl&utm_medium=Feed&utm_campaign=
    wszystkie
    > Tańszy a ta firma sprawia wrażenie popularnej. Podobno dawniej jej SSD
    > sprawiały kłopoty ale poprawili już. A ten samsung to ponad 300zł :) i już
    > nie strawię :) Zatem pytanie - czy Mushkin czy Agility?

    Molestuje dwa Agility 3 120GB, sprawują się znośnie (w laptopach), a
    przy spojrzeniu na dowolnego posiadacza HDD w firmie, ma się wrazenie
    posiadania działającego sprzętu. Klikasz i działa :)

    Realne transfery nieco ponad 100MB/s, chcesz wiecej, pomysl o samsungu,
    tylko warto o tym myslec tam gdzie to naprawde niezbedne (jezeli roznica
    w cenie istotna)

  • 12. Data: 2012-08-17 20:08:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2012 19:12:17 +0200, Santana napisał(a):

    > A mo?e: http://www.morele.net/dysk-ssd-kingston-v-200-svp200
    s3-60g-449174/

    Cena do przyjęcia, ok. 250zł ale MTBF i transfery niższe.
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2012-08-18 15:25:19
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 17 Aug 2012 17:44:59 +0200
    doszła do mnie wiadomość <1wpsuf7klbkey$.3vw1232ld6p8.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Przy mojej specyfice pracy na kompie pożądany jest szybki dysk systemowy,
    >na którym będą też aplikacje a póki co, winda (XP) uruchamia mi się dobre
    >półtorej minuty zanim wszystko wczyta i odpali. Na magazyn danych bedę miał
    >zwykły talerzak.
    >I chyba przesadzasz z tymi przerwami. Nie widzę tu powodów do różnicy
    >między SSD a tradycyjnymi.

    Jeśli na tym dysku chcesz stawiać XP(nie obsługuje TRIM) to
    zainteresuj się dyskami posiadającymi dość agresywny background
    garbage collector, wydajność takich dysków szybko wraca do wydajności
    wyjściowej nawet w systemach bez TRIM.
    Tak na szybko znalazłem wykres porównawczy:
    http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/mar
    vell-ssd_7.html

    Niestety, te dyski są drogie, jest jednak rozwiązanie braku obsługi
    TRIM, o którym czasami piszę, można wykożystać jakiegoś live linuxa i
    trimować dysk raz na jakiś czas za pomocą skryptu wiper.sh z pakietu
    hdparm-9.39(i nowszych). Robiłem to wiele razy na partycjach NTFS i
    ani razu nie straciłem danych(aczkolwiek i utratę danych trzeba
    uwzględnić).

    Wspomniany gdzieś wcześniej Agility 3 chodzi bardzo ładnie pod XP,
    natomiast Kingstona V200 odradzam - nie jest to szybki dysk.

    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.

  • 14. Data: 2012-08-18 16:19:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 15:25:19 +0200, Tomasz Jasiński napisał(a):

> [...]
    > hdparm-9.39(i nowszych). Robiłem to wiele razy na partycjach NTFS i
    > ani razu nie straciłem danych(aczkolwiek i utratę danych trzeba

    Dzięki za wskazówki. Rzeczywiście będzie XP na NTFS ale rutynowo mam na
    kompie linuksa również (obecnie lubię Minta:), więc wchodzi w grę ta
    metoda. Jak często przy domowym użytku należało by "czesać" SSD tym
    skryptem?
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2012-08-18 16:42:49
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jasiński" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > natomiast Kingstona V200 odradzam - nie jest to szybki dysk.

    Zapis 460, odczyt 535 to chyba nie jest tak najgorzej ;)

  • 16. Data: 2012-08-18 17:14:54
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Aug 2012 16:42:49 +0200
    doszła do mnie wiadomość <k0o9sp$d64$1@mx1.internetia.pl>
    od "Santana" <s...@i...pl> :

    >Zapis 460, odczyt 535 to chyba nie jest tak najgorzej ;)

    V200? Chyba nie jest taki szybki:
    http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/wielki_test_ssd_
    120_gb_przeglad_dyskow_ssd_z_sata_3?page=0,28

  • 17. Data: 2012-08-18 17:16:02
    Temat: Re: Jaki dysk SSD? [ORT]
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 15:25:19 +0200, Tomasz Jasiński napisał(a):

    (ciach...)
    > Niestety, te dyski są drogie, jest jednak rozwiązanie braku obsługi
    > TRIM, o którym czasami piszę, można wykożystać jakiegoś live linuxa i
    ^^^^^^^^^^
    (ciach...)

    Aaaaaaaaaa! Moje oczy! ;D

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]

  • 18. Data: 2012-08-18 17:26:27
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Aug 2012 17:16:02 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <1bbfxhfp5pnbl$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    od Przemysław Ryk <p...@g...com> :

    Chyba muszę splonkować Stokrotkę ;)

  • 19. Data: 2012-08-18 17:53:17
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    >>

    > V200? Chyba nie jest taki szybki:
    > http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/wielki_test_ssd_
    120_gb_przeglad_dyskow_ssd_z_sata_3?page=0,28

    A może jednak jest:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Dyski_SSD_-
    _test_porownawczy_i_ceny-4415/strona/16856.html

  • 20. Data: 2012-08-18 17:54:52
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-18 16:42, Santana wrote:
    > U?ytkownik "Tomasz Jasinski" <B...@i...invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Zapis 460, odczyt 535 to chyba nie jest tak najgorzej ;)

    Sprawdzone, czy przepisane z reklamy? Zapisane dane są kompresowane i
    odczyt zapis takich danych to zazwyczaj poziom 100MB/s