  • Data: 2009-09-09 17:23:27
    Temat: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB - RAID0 w praktyce
    Od: ToMasz <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To proste. Dane na dysku (i kilometry na liczniku auta) nie pojawiaja
    > się na nim i nie znikają samoistnie. Czym więcej danych (i dłuższa
    > przejechana droga) tym zużycie podzespołów skaładających się na dysk
    > (auto) rośnie. Druga sprawa to to o czym wcześniej pisałem - prawo
    > Murphy'ego (rzecz niepodlegajaca dyskusji;)

    od czasu kiedy dyski sata 80gb przestały być luksusem ( czyli tak na oko
    8- lat temu) mam raida 0. dyski są poskładane w aluminiwą oprawe, razem
    zasilane i minimalnie chłodzone. Starałem sie zapewnić im jak najlepsze
    warunki pracy.
    W tym czsie, "otarłem sie" o utratę danych w wyniku wirusa, i przez
    przekładanie dysków do innego komputera i kontrolera. zawsze sie cos
    rozpływało, traciły sie partycje itp. OD tego czasu niechce mi sie bawić
    w nowe zestawy raid, ale ów raid dalej pracuje. w innych komputerach ( w
    sumie 4 w tym czsie padły 2 dyski. Tak wiec dyskusje o awaryjności
    raidów zero - można w bajki o teori wsadzić. Ktoś porównywał trwałość
    dysków do trwałości aut. to nie tak ze auto zrobi 300tyś - i ma być
    bezawaryjne. to tak ze 3 auta robią po 100 tyś - tu jest niewiele
    wieksza szansa na awarie. JEśli nawet jest wieksza, to jednak mozna
    powiedzieć ze awaria spowoduje utrate 1% danych - zgadza sie? obojętnie
    czy 3 dyski zepniemy w raid0 czy połączymy w liniowe 3 partycje -
    prawdopodobieństwo "padu" jest identyczne. Gorzej gdy padnie dysk
    całkiem. w raidzie mamy 100% utraty danych - w 3 osobnych dyskach - 33%.
    Co do szybkości. proszę wziąć dowolny obraz płyty CD i przegrać go na
    inny dysk. ile to zajmie? 11 sekund? powodzenia

    ToMasz