    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
    Date: Fri, 1 Mar 2013 09:29:01 +0100

    Dnia 2013-02-28, o godz. 22:23:31
    "Zebb" <P...@w...pl> napisał(a):

    > Nie wiem czy to właściwa grupa ale nie wiem gdzie szukać pomocy.
    > Chce kupić jakiś czytnik do ebooków.
    > Trochę poczytałem i już wiem, że aby nie męczyły się oczy to nie może
    > to być tablet ale coś oparte o e-papier.

    To akurat nie jest prawda. Główną zaletą e-ink jest mały pobór prądu.
    Wadą - duża bezwładność. Dlatego nadaje się głównie do wyświetlania
    treści statycznych. Natomiast co do zmęczenia to nie zauważyłem różnicy
    między Kindle a kilkoma tabletami. Zresztą sam Amazon "poszedł" w
    tablety oferując Kindle Fire.

    > Jest kilka technologii ale prym wiedzie technologia z amazonu.
    > Niby wybór prosty ale:
    > - podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z
    > reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)

    Zero problemów. Kupujesz w Amazonie, płacisz kartą i po 48h masz
    czytnik w reku. Przećwiczone kilka razy. Gwarancja obowiązuje. Cena
    wersji międzynarodowej jest niestety wyższa niż dla USA i ZTCP to nie
    ma możliwości zamówienia najtańszej wersji z reklamami. Ogólnie - zero
    problemów z zakupem. Na tym żerują sprzedawcy na Allegro - jak ktoś u
    nich kupi to kupują kartą, dostają w 48h i wysyłają naiwnemu samemu
    kasując prowizję.

    > - jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.)
    > classic, fire, paper....

    Obejrzyj specyfikacje i dostosuj do swoich potrzeb. Zwróć też uwagę że
    jeśli PDF-y są kolorowe to e-ink odpada.

    > - czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

    Obsługuje. I wersje e-ink i tablety.

    > - czy moze byc problem z polskimi fontami?

    Nie. Można też spolszczyć system w wersji e-ink.

    > A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a
    > (podobna ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln
    > (chociaz to podobno ma slaba matryce)

    Wpierw zdecyduj się dokładnie co chcesz. Czytnik to w zasadzie
    urządzenie jednofunkcyjne - do czytania. Inne zastosowanie (net, mp3
    etc.) są trochę koślawe. Tablet ma szerokie zastosowania a czytanie w
    czytniku e-booków jest tylko jednym z zastosowań. Tabletom z Androidem
    czy iOS można zainstalować aplikację Kindle-a i masz funkcjonalnośc
    sklepu Amazona na tablecie bez ich urządzenia.

    Mi np. od ~roku najlepiej czyta się na iPad-zie 2 choć miałem tez
    Kindle Keyboard 3G i kilka innych tabletów. A czytam bardzo dużo,
    stosuję tez tablet jako miejsce składowania dokumentacji. Zaletą w
    porównaniu do Kindle-a jest kolor.

    > Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy,
    > porady etc.

    Use Google Luke.

    Zdrówko