  • Data: 2013-03-01 14:55:41
    Temat: Re: Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
    Od: daromar <...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 01 Mar 2013 14:21:40 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Właśnie - Ty to robisz. Ja czytam akurat sporo i głównie są to pliki
    > epub/mobi. PDF-y to głownie dokumentacja i zeskanowane starocie - np.
    > dokumenty z archiwum.

    Więc masz dość specyficzny profil użytkowania. Zeskanowane rzeczy nie
    nadają się do czytnika zbyt dobrze, dokumentację techniczną też "czyta"
    się zupełnie inaczej niż książkę czy gazetę.

    > Znów - Tobie lepiej się czyta. Czas działania na baterii to sprawa tak
    > naprawdę pomijalna.

    > Ładuję iPada 1-2 razy w tygodniu wykorzystując go
    > nie tylko do czytania. Ułomnością czytników e-ink jest to że są wąsko
    > specjalizowane. Plus w przypadku Kindle-a powolność interfejsu - o ile
    > przewijanie działa w miarę OK to np. wrzucenie i posortowanie na
    > katalogi kilkudziesięciu dokumentów to mordęgą. A dla mnie taka porcja
    > książek i drugie tyle PDF-ów z dokumentacją techniczną to norma.

    Nie zawsze pomijalna jak się wyjeżdza gdzieś na 2 tygodnie to już
    przestaje być pomijalna, albo czekając kilka godzin na samolot/autobus/
    cokolwiek.
    Tablet się wyładowuje po prostu znacznie szybciej. Powolność interfejsu w
    książce? Nie czytam tak szybko żeby to stanowiło problem. Wychodzi że ty
    nie czytasz a pracujesz nad tym tekstem, wtedy faktycznie czytnik nie jest
    najlepszym rozwiązaniem.
    Kilkadziesiąt dokumentów też da się ogarnąć w kindlu, są kolekcje, do
    Calibre jest wtyczka żeby tym zarządzać. No Pdfy to jest zły format i
    faktycznie do tego tablet jest najwygodniejszy, szczególnie jak zawierają
    wykresy, zdjęcia czy grafiki o skanach już nie wspomnę.

    > A - fakt. Zasugerowałem się Fire i zapomniałem że wersje e-ink wymagaja
    > konwersji.
    >
    > Zdrówko

    zdrówko :)
    --