    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki aparat do zdjęć w namiocie bezcieniowym?
    Date: Mon, 25 Oct 2010 18:52:46 +0200

    W dniu 2010-10-25 09:48, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze TM:

    > Kup sobie dowolnego w miarę nowego eosa (od 450D mają live view
    > współpracujący z komputerem) i przejściówką na M42. Do tego dokup jakiś tani
    > obiektyw w rodzaju Tessara 50/2.8 i masz gotowy zestaw do takich zdjęć.
    > Zmieścisz się w 1500.

    Mam Pentaxa K100D i bawiłem się heliosem z pierścieniami pośrednimi.
    Przyznaję rację Mateuszowi, polecanie korpusu bez Live View do Twoich
    zastosowań to czysta złośliwość. W K100D z pierścieniami pośrednimi w
    wizjerze jest naprawdę ciemno, komfort jest zerowy. Możliwość
    powiększenia wybranego fragmentu na telewizorze i spokojne manualne
    ustawianie ostrości to dziś podstawa.
    Ja bym na obecną chwilę wybrał bezlusterkowca albo sensowny kompakt.
    Jako użytkownik K100D śmiało mogę powiedzieć że to fatalny wybór jeśli
    priorytetem jest macro. I nie daj się nabrać na mit świetnej i taniej
    manualnej optyki do Pentaxa ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.