    From: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki VAN kupic?
    Date: Thu, 12 Jan 2012 01:22:39 +0100

    On 2012-01-06 14:48, Flyte wrote:

    > poczytaj chocby opinie na autocentrum. Tam dowiesz sie jakie sa bolaczki
    > wyzej wymienionych aut - laczenie z podzialem na poszczegolne silniki.

    Najlepiej wyposażona będzie statystycznie Alhambra, potem Galaxy a na
    końcu Sharan. Flaki te same, poza logo i wyposażeniem.

    Wyboru dużego nie masz - TDi lub TDi ;)

    > Jak ktos napisal, wszystkie trzy auta to efekt jednego projektu. Choc kazdy
    > z producentow wproawdzal wlasne modyfikacje na koniec.

    Jeśli kolega myśli o dieslu, to w przypadku Eurovan'a to zostaje tylko i
    wyłącznie o 2.2HDi (128KM, od 2006 170KM ale budżet przekracza).

    2.0HDi jest po prostu za słaby (107KM) do ponad dwutonowego auta z
    rodzinną zawartością.

    > Czy myslales o Espace (albo Grand Espace)? (wiem wiem ze na F, ale i tak
    > malo ktory samochod oferuje fotele kinowe:)).

    Z Grand Espace jest podobnie - w 22kzł znajdziemy tylko wysilone 1.9DCi
    które ma całe 120KM, a auto jeszcze cieższe niż eurovan.

    O mocniejszych 2.2DCi i 3.0DCi można zapomnieć - chyba że ktoś kupuje w
    komplecie drugi silnik na zapas (awaryjny!). Sensowne nieawaryjne 2.0DCi
    130/170KM to 30kzł+. Warto natomiast rozważyć wariant 2.0T 160KM + LPG -
    najsensowniejsza ekonomicznie alternatywa dla Granda.

    Sam jestem głęboko w temacie, ponieważ aktualnie szukam w/w w automacie
    i benzynie czyli eurovan 3.0V6 204KM lub Grand Espace 3.5V6 240KM. I do
    tego sekwencja LPG.

    Generalnie - w budżecie 22kzł jest baaaaaaaaardzo ciężko cokolwiek
    znaleźć... oczywiście sensownego i nie zmęczonego. Szukam już pół roku,
    sensowna sztuka była cała jedna ;)

    A i o Alhambra/Galaxy/Sharan myślałem, ale to jednak nie to, no prawie
    ale przestrzeni brakuje. I do tego zasadnicza wada - automat prawie
    nieosiągalny.

    --
    MM