  • 1. Data: 2013-09-16 20:01:28
    Temat: Jaki UPS, warto brac regenerowany?
    Od: atm <...@v...pl>

    Przymierzam sie do zakupu UPSa, poczatkowo chcialem kupic nowy ale gdy
    zaczalem przegladac Allegro trafilem na sporo uzywanych z wymienionymi
    akumulatorami. Warto w to wchodzic, akumulatory niby nowe, elektronika w
    UPSach chyba nie ulega znaczacej degradacji z czasem?
    Mysle, ze takie dalyby rade:
    http://allegro.pl/apc-smart-ups-1500va-usb-black-fva
    t-nowe-aku-101-i3530033883.html
    http://allegro.pl/ups-apc-smart-1000-nowe-akuml-gwar
    -12-mcy-fv-i3529080299.html

    UPS musialby utrzymac przez max 10 min (zapewne 5 min wystarczy):
    cpu 980x, ram 24GB, 2xhdd, gforce 480 gtx, 2x 24" lcd, zasilacz 850W

    Wlasnie, apropos zasilacza, czy jest cos na co musze zwrocic uwage przy
    dobieraniu UPSa do zasilacza? Nie znam sie na kwestiach pradowych.
    Oto specyfikacja mojego zasilacza:
    http://www.hardwaresecrets.com/article/OCZ-Z-Series-
    850-W-Power-Supply-Review/946/9

    Bylbym wdzieczny za wszelkie rady i sugestie pomocne w wyborze.

  • 2. Data: 2013-09-16 20:02:41
    Temat: Re: Jaki UPS, warto brac regenerowany?
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik atm napisał:
    > Przymierzam sie do zakupu UPSa, poczatkowo chcialem kupic nowy ale gdy
    > zaczalem przegladac Allegro trafilem na sporo uzywanych z wymienionymi
    > akumulatorami.

    JA bym bral nowy, niby drozej, a w dluzszym uzytkowaniu taniej ;)

    A jak za 2-3 lata padnie ci aku to sobie kupisz nowy i sam zregenerujesz.

  • 3. Data: 2013-09-16 20:23:28
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    atm pisze:

> [...]
    >
    > Wlasnie, apropos zasilacza, czy jest cos na co musze zwrocic uwage przy
    > dobieraniu UPSa do zasilacza? Nie znam sie na kwestiach pradowych.

    10 minut to dość dużo jak na UPS. Standardowo/marketingowo moc UPSa jest
    podawana do zapewnienia kilkuminutowego podtrzymania pracy. Jeśli Twój
    zasilacz jest mocno obciązony, to UPS 1kVA będzie zbyt mały. Kiedyś była
    taka prosta zasada:

    Moc UPS'a = 2 x moc urządzenia

    zaś czas pracy na baterii jest uzależniony od baterii akumulatorów. Dla
    uzyskania dłuższych czasów podłącza się do UPSa dodatkowy battery pack.
    Często producenci podają na swoich stronach kalkulatory czasu podtrzymania.

    Ja kupiłem używanego MGE UPS wersję rackową 2kVA i jestem zadowolony
    (oprócz tego że w IDLE sam UPS pobiera niecałe 100W - to nie jest line
    interactive). Do niego dołożyłem kartę managementową z portem ethernetowym.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2013-09-16 21:01:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    atm pisze tak:

    > Warto w to wchodzic, akumulatory niby nowe, elektronika w
    > UPSach chyba nie ulega znaczacej degradacji z czasem?

    Mam APC 500 i nie ma się w nim za bardzo co psuć. Używam go w
    samochodzie jako źródło 230v. Nie wymieniałem radiatorów na większe.
    Wsadziłem tylko wiatrak do obudowy i wyciąłem przegrody. Moc pobierana
    max 100W. Pracuje po 1-2 godziny non stop.

    W Twoim wypadku najważniejsze jakiej jakości akku wsadzili.

    http://d2bktxdiepbdhz.cloudfront.net/images/products
    /full/6036_BK500EI-1.jpg

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-09-16 21:06:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-16 20:23, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > jest podawana do zapewnienia kilkuminutowego podtrzymania pracy. Jeśli
    > Twój zasilacz jest mocno obciązony, to UPS 1kVA będzie zbyt mały.

    Etam dużo. Mój Smart 1000 godzinę trzyma i3-550 z dwoma dyskami 1TB i
    HD6670 oraz monitorem Eizo 22" podczas przeglądania neta/czytania
    dokumentów.
    Mam używany APC Smart 1000INET do którego dokupiłem akumulatory CSB 2x
    12V/12Ah. Wytrzymują 4 lata.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2013-09-16 21:08:59
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > dokumentów.
    > Mam używany APC Smart 1000INET do którego dokupiłem akumulatory CSB 2x

    Wracajac do mojego zestawu, UPSa potrzebuje w zasadzie tylko i wylacznie
    do bezpiecznego zamkniecia systemu.

  • 7. Data: 2013-09-16 21:22:52
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
    > Bylbym wdzieczny za wszelkie rady i sugestie pomocne w wyborze.

    Jeżeli grasz i obciążasz zasilacz w ~94% to 1,5 kVA podtrzyma Ci 4 minuty.
    W pracy mamy APC 400 (bardzo denny UPS), 500 (dajnie, pięknie, ale mało wyjść) i
    900 (bardzo sobie chwalę). Nie dość, że wyświetla ci moc pobieraną to ile czasu
    pociągnie na akumulatorze.

  • 8. Data: 2013-09-16 21:33:07
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-09-16 21:22, qwerty wrote:
> [...]
    > wyjść) i 900 (bardzo sobie chwalę). Nie dość, że wyświetla ci moc
    > pobieraną to ile czasu pociągnie na akumulatorze.

    Jak wspomnialem wczesniej, w ogole nie chce pracowac na UPSie jedynie
    zapisac co otwarte i zamknac system. Moze sie jednak zdarzyc, ze
    zasilanie padnie w momencie renderowania z wlaczonymi dwoma monitorami a
    to moze byc zbyt duze obciazenie dla slabszego UPSa.

  • 9. Data: 2013-09-17 11:16:04
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-16, o godz. 20:01:28
    atm <...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > wymienionymi akumulatorami. Warto w to wchodzic, akumulatory niby
    > nowe, elektronika w UPSach chyba nie ulega znaczacej degradacji z

    O ile akumulatory wymieniono na takie które są dedykowane do UPS-ów to
    raczej nie ma przeciwwskazań. Jeśli natomiast wymieniono na najtańsze
    na rynku to licz się z tym że za kilka miesięcy będą martwe.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2013-09-17 19:25:00
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    jeszcze kwestia active/pasive pfc...