    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki Smartphone? - komentarz do Pszemola i Skypka
    Date: Sat, 28 Apr 2012 23:04:49 +0200

    W dniu 28.04.2012 12:47, PlaMa pisze:
    > Polecicie jakiegoś dobrego* smartphona do 1000zł?
    >
    > Wymagania:
    > - Android
    > - duży i czytelny wyświetlacz,
    > - dobra kamerka z jakimś podświetleniem,
    > - szybki (patrz*)
    A Pszemol poleca iPhona. Potem Skypek zacznie "jeździć" po użytkownikach
    androida że się wtrącają nieproszeni i napadają na resztę świata.
    Ale wróćmy do sprawy. Jasne jest że spica ma androida i na tym koniec.
    nikt nie gwarantował jego używalności, co ma swoje potwierdzenie w
    parametrach technicznych urządzenia. Tak samo można kupić motorynkę i
    narzekać że nie wyciąga 100km/h.
    Ty jednak polecasz iPhona. napisz więc proszę porównanie, w kwestii
    poruszanych problemów, pomiędzy iPhonem a jakimś porównywalnym _CENOWO_
    telefonem z androidem. Ja czytałem Twoje wcześniejsze wypociny, ale o
    ile się nie myle, wszystko co wymieniłeś jako super funkcjonalność
    iPhona jest dostępne na inne systemy. Co więcej, w iPhonie (mylę się)
    praktycznie jest jedyną możliwością a w innych urządzeniach zaledwie opcją.
    Czekamy na odpowiedź.
    Z mojego punktu widzenia jest tak: iphone - kosztuje 2 tyś. za tą cene
    możesz mieć (do wyboru) wieeeele 2 rdzeniowych androidów. możesz się też
    ograniczyć do minimu, i kupić nówkę na fakturę 23% VAT Defy+ za 859zł.
    1GHz, 3.7 cala ponad 800punktów, wodoodporna. Co mu jeszcze trzeba?
    wszelkie słowniki (collins, PWN encyklopedia) za darmo, Ivona czyta
    książki, kilka przeglądarek internetowych do wyboru, Automapa mimo że
    beta funkcjonalna bardziej niż na iPhonie i nie ograniczona do roku. Jak
    nie będzie chciał korzystać z netu via GSM to nie będzie. Fotki i filmy
    (jak widzę sami praktycy na grupie) przesyła się za pomocą FTP.
    Dokładniej: serwer FTP jest uruchamiany na telefonie i z PC
    pobieramy/przeglądamy/kasujemy pliki. Da się wygodniej i szybciej?
    chyba że całą kartę trzeba przegrać - wtedy warto ją wyjąć.
    Co do ładowania - tu się z Tobą zgadzam. warto ładować telefon co noc,
    ma się pewność że niespodziewanie nie "klęknie nazajutrz" Jeśli jednak
    ktoś chce to może kupić 2 baterie+ładowarka na ebayu za 4 dychy. Z
    drugiej strony wspomniana defy+ ma 1700mAh, więc 3 dni (jako telefon)
    napewno wyrzyma
    Za tą cene można mieć iPhona 3gs, z mniejszym ekranem, rozdzielczością,
    słabym aparatem bez flesza i tabunem braków określanych jako
    niepotrzebne funkcjonalności

    ToMasz