  • Data: 2012-04-29 17:55:38
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-29 14:13, Waldek Godel pisze:

    > Co do Androida - po pierwsze godne przemyślenia jest, czy jesteś
    > ekshibicjonistą. Bo albo będziesz używał jego okrojonej wersji, bez
    > marketu/play, map, lokalizacji, gmaila, synchronizacji kalendarza i
    > kontaktów i paru jeszcze innych rzeczy, albo musisz dać google zgodę na
    > swobodne przeglądanie i obracanie twoimi prywatnymi danymi. To jest
    > pierwszy zasadniczy wybór.

    No wiem... przecież używam Androida więc zdaję sobie z tego sprawę.
    Kiedyś mnie to nawet cieszyło - miałem te same kontakty na kompie i na
    telefonie, wszystko ładnie poopisywane z avatarami, dostęp do tych
    samych informacji z PC, komórki i wrazie czego przez www z dowolnego
    miejsca. Nadal doceniam tą wszechstronność. Niemniej ostatnio wyłącza mi
    się już zaufanie do Googla. Blokuje jego coockisy, dbam by się
    wylogowywać z g i fk jak nie potrzebuję, ostatnio zaczynam zastanawiać
    się czy nie założyć oddzielnego konta do telefonu z kontaktami a do
    maili używać gmaila ale przez k9. Ale takie czasu - sam napisałeś wielki
    brat patrzy i to od strony Googla, Microsoftu i Appla.

    > Wybierając Windows Phone masz mniej więcej to samo, tyle, że zgodę dajesz
    > Microsoftowi. I będzie jeszcze gorzej - w Windows 8 consumer preview bez
    > zalogowania się na koncie live nawet nie sprawdzisz jaki jest dzień
    > tygodnia, albo który dzień miesiąca wypada w niedzielę - bo systemowy
    > kalendarz żąda logowania do live PRZED otwarciem.

    brrr... na W8 (pecetowym) nawet nie zainstalowałem tego live. M$
    zdecydowanie nie ufam :)

    > W dodatku wszystkie współczesne smartfony mają cholernie słabe akumulatory,

    ba... Spica żyje moim rytmem dnia, wstaję odłączam od ładowarki, kładę
    się spać - podłączam pod ładowarkę... gorzej, że zdarza się jej zdychać,
    po czasie krótszym niż 24h :/. No i oczywiście to co napisałeś - jak się
    gdzieś wyjeżdża to zgroza człowieka nachodzi... Z drugiej strony - nie
    przesiądę się przecież na 3310 :)