  • Data: 2011-11-09 09:40:05
    Temat: Re: Jaki RAW-er z automatyczną korektą CA?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "John Smith" <j...@e...net> wrote:

    > Jako stary dinozaur używam wciąż sprawdzonego rawera pod tytułem
    > RawShooter Essentials.

    Gdy jako wciąż jeszcze młodziutki dinozaur robiłem testy dostępnych
    rawerów, RS już wtedy odpadł ze względu na kiepskie wyniki (m.in.
    artefakty w szczegółach). (Gdybym był łasy na pojedyncze bajery, to
    może do dziś siedziałbym na amatorskim SharpRawPro, niewygodnym ale
    optymalizującym wyniki dzięki sieciom neuronowym. ;)

    > Podoba mi się w nim funkcja automatycznej korekty CA obiektywu, bez
    > konieczności jej włączania i działająca dla każdego obiektywu (nie są
    > potrzebne żadne profile).

    Z zoomami też działa?

    [...]
    > Miałem nadzieję, ze know-how Pixmanteca przejętego przez Adobe
    > zaowocuje przeniesieniem tego do Lightrooma, ale z tego co się
    > zorientowałem, LR wymaga:
    > a) włączenia funkcji per zdjęcie
    > b) określenia modelu obiektywu per zdjęcie (jakoś nie umiał mi tego
    > wyczytać z EXIF-a)
    > c) istnienia profilu dla danego obiektywu w LR

    No właśnie używam LR i z tego co się zorientowałem faktycznie tak to
    wygląda. Na szczęście sam nie muszę korygować CA (a już zwłaszcza
    z automatu), ale stworzyłem sobie do tego kilka presetów (dla różnych
    ogniskowych) na podstawie ekstremalnie wyrównanych zdjęć próbkowych.
    I działa bez zarzutu (ręcznie, raz na 100+ zdjęć).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]