  • 11. Data: 2009-12-30 21:57:59
    Temat: Re: Jaki Netbook
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** A_Zet <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Dość zwyczajny: skoro mam blaszaka, mam lapka (z modemem 3G na karcie
    > PCMCIA), wyjazdy rzadkie, to zakup artykułu NIE pierwszej potrzeby ma sens
    > dla mnie tylko wtedy, gdy jest tani.

    Wcześniej pisałeś coś o niedostępności netbooków z modemami 3G - napisałem, że
    to nieprawda, że są dostępne, nie wszystkie modele ale są, ale są droższe.

    Oczywiste jest, że netbook bez modemu będzie tańszy od netbooka z modemem. Bo
    jednak nawet głupi modem na USB swoje kosztuje, przy czym jest z reguły (modem
    na USB) subsydiowany przez operatorów GSM stąd ich cena na rynku jest nieco
    niższa bo ludzie biorą takie modemy za złotówkę i sprzedają.

    > Mnie by odpowiadał, do moich rzadkich potrzeb lekki, nawet bezdyskowy,

    Nie wiem jak sobie ten bezdyskowy wyobrażasz? Z czego ma się uruchamiać?

    > z ekranem w granicach 7-8 cali, ale z 3G i na dziś <=1000 złotków.

    No to kup netbooka u operatora GSM wraz z planem.
    http://www.idg.pl/news/326564/Netbook.Samsunga.za.zl
    otowke.w.iPlusie.html

    Za złotówkę nawet... i z dyskiem. :-)

    A przecież abonament za 3G i tak musisz płacić - czy też chciałbyś za darmo?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 12. Data: 2009-12-30 22:21:45
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 22:57:59 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    >Wcześniej pisałeś coś o niedostępności netbooków z modemami 3G - napisałem, że
    >to nieprawda, że są dostępne, nie wszystkie modele ale są, ale są droższe.

    Nie, nie pisałem tak. Napisałem dość wyraźnie: "wbudowanie modemu 3G
    jest taką rzadkością".

    [...]

    >Nie wiem jak sobie ten bezdyskowy wyobrażasz? Z czego ma się uruchamiać?

    Chyba niezbyt orientujesz się w temacie. Są netbooki z "dyskiem" SSD,
    o pojemności powiedzmy 8 GB, co w zupełności wystarcza na OS i
    niezbędne aplikacje w podróży. Linux czy nawet spreparowany XP rzędu
    400MB spokojnie się zmieszczą.

    >No to kup netbooka u operatora GSM wraz z planem.
    >http://www.idg.pl/news/326564/Netbook.Samsunga.za.z
    lotowke.w.iPlusie.html

    >Za złotówkę nawet... i z dyskiem. :-)

    Mało śmieszne rzeczy piszesz.

    >A przecież abonament za 3G i tak musisz płacić - czy też chciałbyś za darmo?

    Oczywiście, i mam tak. Trzeba miec problem z głową, by wikłać się
    w abonament 160 zł. dla użycia netbooka w podróży. W rzadkich
    podróżach. Mam kartę z Gadulca, i spełnia moje mobilne potrzeby
    spokojnie. Z nawiązką. To, czego nie wykorzystam (a nie wykorzystuję)
    do internetu, wykorzystuję na tanie rozmowy.

  • 13. Data: 2009-12-30 22:36:29
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** A_Zet <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie, nie pisałem tak. Napisałem dość wyraźnie: "wbudowanie modemu 3G jest
    > taką rzadkością".

    Za darmo to faktycznie rzadkość.

    > Chyba niezbyt orientujesz się w temacie. Są netbooki z "dyskiem" SSD, o
    > pojemności powiedzmy 8 GB,

    To nadal dysk tylko SSD. Zrozumiałem Cię, że chcesz odpalać z karty pamięci czy
    pendrive czy coś.

    > co w zupełności wystarcza na OS i niezbędne aplikacje w podróży. Linux czy
    > nawet spreparowany XP rzędu 400MB spokojnie się zmieszczą.

    Miałem takiego swojego czasu - Asus Eee PC 900 wersja "linux" z 4GB "dyskiem"
    podstawowym i 12GB drugim modułem. W praktyce tylko ten pierwszy się nadawał do
    instalacji OS i programów bo drugi moduł to chyba był zwykły Flash (strasznie
    powolny). No i zmieniłem między innymi ze względu na to, że ta przestrzeń
    jednak mi nie wystarczała.

    Wraz z jedzeniem rośnie apetyt. Obecnie zwykły netbook ma po prostu dysk ok.
    160GB (lub więcej) i nie ma problemów - działa to szybciej od taniego SSD
    (modulo specyficzne operacje) no i nie trzeba się szczypać.

    (...)

> [...]
    > czego nie wykorzystam (a nie wykorzystuję) do internetu, wykorzystuję na

    Generalnie nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię. :) Człowieku marudzisz.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 14. Data: 2010-01-01 21:49:13
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 30 grudzień (środa) gdy o godz. 20:59 *Flo* napisał(a):

    > Jeśli ma być mobilny to Play ze swoim zasięgiem odpada.

    Dobra, możesz bez kierowcy zatrudnić sobie plusa. Najlepiej superPlusa z
    witaminą C.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 15. Data: 2010-01-02 10:38:01
    Od: "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    Ok Dzieki za rady stanęło na Asusie Eee PC 1201N + modem 3G USB Lapek ma byc
    używany za granicą także nie wchodziło w grę wiązanie się z Plusami i
    Orędżami

  • 16. Data: 2010-01-02 13:00:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    A_Zet pisze:
    > Tak na marginesie, bo nie odpowiadam na pytanie... Zastanawia mnie
    > niepomiernie, dlaczego wbudowanie modemu 3G jest taką rzadkością
    > w sprzęcie przeznaczonym z samej idei do podróżowania? Za to każdy

    1) Bo wyraźnie zwiększa to koszty, a większość netbooków
    (szczególnie kupowanych w Polsce) to maszyny poniżej
    2500 zł.

    2) Bo nie jest wszystkim potrzebne. Ja na przykład nie mam
    najmniejszej potrzeby korzystania z modemu 3G, bo po co
    mam mieć *wszędzie* dostęp do Internetu, skoro mam w do-
    mu i w pracy? A jak koniecznie będę musiał coś sprawdzić,
    to skorzystam z telefonu przez Bluetooth.

    > wyposażony w kartę ethernetową, potrzebną zazwyczaj jak dziura w
    > moście. Mając właśnie na uwadze głównie podróżne wykorzystanie a nie

    Akurat łącze Ethernet przydaje się bardzo, gdy chce się
    szybko przenosić dane między netbookiem a komputerem sta-
    cjonarnym w domu czy w pracy. WiFi się do takich rzeczy
    nie nadaje.

    Poza tym obsługa Ethernetu kosztuje 5 zł.

    > ciężaru o moduł konieczny wydaje mi się nieporozumieniem. Piszę to
    > dlatego, że noszę się z zamiarem kupna netbooka właśnie do podróży,
    > bo ciąży mi zwyczajnie notebook (w torbie, z zasilaczem około 5
    > kg...). :-(

    Bez problemu znajdziesz fajne komputerki z wbudowanymi "mode-
    mami", jednak raczej w zakresie 3000-4000 zł.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 17. Data: 2010-01-02 21:59:23
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Bez problemu znajdziesz fajne komputerki z wbudowanymi "mode-
    > mami", jednak raczej w zakresie 3000-4000 zł.

    Nie wiem, czy fajne, ale na Allegro ceny netbooków z modemami zaczynają
    się od około 1000 zł...

    Piotr

  • 18. Data: 2010-01-04 09:50:41
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 22:17:24 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    >Nie jest aż taką rzadkością skoro są takie komputery w ofercie konsumenckiej
    >operatorów GSM

    Tyle że duża część tych netbooków to zestawy komp plus modem na USB.

    Zdrówko