  • 1. Data: 2009-12-30 10:36:38
    Temat: Jaki Netbook
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Czołem,

    Zamierzam się do zakupu jakiegoś netbooka 10" Sprzęt do wykorzystywania
    głównie w trasie. Czyli ważna jest dla mnie długa praca na bateriach.
    Chcę móc odbierać pocztę i mieć wgląd w dokumenty Excela i projekty
    CADowskie DWG (podgląd przez freeDWG Viewer). Nie miałem nigdy w ręku
    żadnego netbooka i nie wiem czy poradzi sobie z projektami CAD mam
    nadzieję, że tak. Do tego oczywiście wbudowany modem 3G Który z
    dostępnych netbooków jest wart uwagi? Zastanawiałem się nad MSI U115, ma
    długi czas pracy na baterii ale trzeba do niego dokupić modem na usb. Do
    tego ta cena, ale ostatecznie bym ją przełknął. Są jakieś inne ciekawe
    propozycje?

  • 2. Data: 2009-12-30 17:21:57
    Temat: Re: Jaki Netbook
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.12.2009 PesTYcyD <p...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > długi czas pracy na baterii ale trzeba do niego dokupić modem na usb. Do
    > tego ta cena, ale ostatecznie bym ją przełknął. Są jakieś inne ciekawe

    Wszystkie są praktycznie na tej samej platformie Atom+GMA+jakieś wifi.
    Różnice to głównie pojemność accu: patrz za 6-cio komorowymi, >6Ah
    i jakieś tam wyposażenie (modem, nie modem, bt itd) jest w czym
    przebierać. Co do cad-a to jak projekt otwierasz na np 1GHz celeronie z
    1GB ram to jak chodzi? Bo tak mniej więcej chodzi atom na bateriach.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 3. Data: 2009-12-30 17:27:08
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** PesTYcyD <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > oczywiście wbudowany modem 3G Który z dostępnych netbooków jest wart uwagi?

    Tym modemem to już sobie zawęziłeś wybór do kilku modeli. Generalnie te z
    wbudowanymi modemami to najczęściej od operatora komórkowego zwykłe netbooki
    +modem. Dokupić modem wewnętrzny do zwykłego jest problem.

    > Zastanawiałem się nad MSI U115, ma długi czas pracy na baterii ale trzeba do
    > niego dokupić modem na usb. Do tego ta cena, ale ostatecznie bym ją
    > przełknął. Są jakieś inne ciekawe propozycje?

    Samsung X120? To nie do końca netbook i nie ma 10" ekranu, no i jest droższy.
    Ale parametry ma spoko.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2009-12-30 17:47:14
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 30 grudzień (środa) gdy o godz. 11:36 *PesTYcyD* napisał(a):

    > Są jakieś inne ciekawe propozycje?

    Toshiba NB200-12J z 3G kosztuje jakieś 1500zł, inne rozwiązanie to Samsung
    N120 z bateria do 9 godzin, do tego dokup sobie modem E180 na USB w Playu.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 5. Data: 2009-12-30 17:47:41
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.12.2009 Konrad Kosmowski <k...@k...net> napisał/a:

    > Samsung X120? To nie do końca netbook i nie ma 10" ekranu, no i jest droższy.

    To jak ten kawał o Placu Czerwonym i rowerach :)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 6. Data: 2009-12-30 19:43:29
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Z klasycznych netbooków (czyli tych tańszych) polecam nieco droższy
    model MSI WIND U123H-019PL
    Kosztuje ponad 1700 zł, ale ma wbudowany modem 3.5G (czyli 7.2Mbps) i
    baterię zapewniającą kilka godzin pracy. Wg mnie to są najważniejsze
    cechy netbooka - podczas podróży nie chcesz przecież wystającego z
    gniazda USB modemu, który może się uszkodzić. Zamiast pendrive do
    przenoszenia danych można używać taniej karty SD, masz wtedy mobilny
    zestaw bez wystających części za znośne pieniądze.

  • 7. Data: 2009-12-30 19:59:55
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Chichotek pisze:

    > do tego dokup sobie modem E180 na USB w _Playu_.

    I zamiast korzystać swobodnie z netu niech zatrudni kierowcę, który
    będzie go woził w poszukiwaniu sygnały.

    Jeśli ma być mobilny to Play ze swoim zasięgiem odpada.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 8. Data: 2009-12-30 21:00:07
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 11:36:38 +0100, PesTYcyD <p...@w...pl> wrote:

    [...]

    >Do tego oczywiście wbudowany modem 3G

    Tak na marginesie, bo nie odpowiadam na pytanie... Zastanawia mnie
    niepomiernie, dlaczego wbudowanie modemu 3G jest taką rzadkością
    w sprzęcie przeznaczonym z samej idei do podróżowania? Za to każdy
    wyposażony w kartę ethernetową, potrzebną zazwyczaj jak dziura w
    moście. Mając właśnie na uwadze głównie podróżne wykorzystanie a nie
    stacjonarne. Pewno, nie zaszkodzi, ale praktycznie niezbędny jest
    modem zewnętrzny USB w każdym netbooku, więc to siłowe ograniczenie
    ciężaru o moduł konieczny wydaje mi się nieporozumieniem. Piszę to
    dlatego, że noszę się z zamiarem kupna netbooka właśnie do podróży,
    bo ciąży mi zwyczajnie notebook (w torbie, z zasilaczem około 5
    kg...). :-(

  • 9. Data: 2009-12-30 21:17:24
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** A_Zet <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak na marginesie, bo nie odpowiadam na pytanie... Zastanawia mnie
    > niepomiernie, dlaczego wbudowanie modemu 3G jest taką rzadkością w sprzęcie
    > przeznaczonym z samej idei do podróżowania?

    Nie jest aż taką rzadkością skoro są takie komputery w ofercie konsumenckiej
    operatorów GSM np. oraz wifi jest powszechnie dostępne. Raczej rzadko widuję
    ludzi np. w autobusach z netbookami, w kafejkach itd. raczej z reguły jest
    wifi, w domu jest wifi itd. Ale masz rację - wbudowany modem nie zaszkodzi,
    chociaż wpłynęłoby to na cenę.

    Większość netbooków posiada wolny slot wewnątrz (i czasami nawet wyprowadzoną
    do obudowy antenę) tylko po prostu bez modemu.

    > Za to każdy wyposażony w kartę ethernetową, potrzebną zazwyczaj jak dziura w
    > moście.

    Ja bym nie kupił netbooka bez ethernetu.

    > Mając właśnie na uwadze głównie podróżne wykorzystanie a nie stacjonarne.

    Ale w podróży jest wifi. Np. w niemieckich pociągach... ;)

    > Pewno, nie zaszkodzi, ale praktycznie niezbędny jest modem zewnętrzny USB w
    > każdym netbooku, więc to siłowe ograniczenie ciężaru o moduł konieczny wydaje
    > mi się nieporozumieniem.

    Ty jakiego ciężaru? 100g? Ile waży pendrive? Poza tym jeżeli chcesz koniecznie
    netbooka z modemem 3G to bez problemu takiego dostaniesz.

    > Piszę to dlatego, że noszę się z zamiarem kupna netbooka właśnie do podróży,
    > bo ciąży mi zwyczajnie notebook (w torbie, z zasilaczem około 5 kg...). :-(

    No to kup takiego z modemem w czym masz problem?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2009-12-30 21:40:56
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 22:17:24 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    [...]

    >No to kup takiego z modemem w czym masz problem?

    Dość zwyczajny: skoro mam blaszaka, mam lapka (z modemem 3G na karcie
    PCMCIA), wyjazdy rzadkie, to zakup artykułu NIE pierwszej potrzeby ma
    sens dla mnie tylko wtedy, gdy jest tani. Mnie by odpowiadał, do moich
    rzadkich potrzeb lekki, nawet bezdyskowy, z ekranem w granicach 7-8
    cali, ale z 3G i na dziś <=1000 złotków. Przebolał bym te dwie czy
    trzy godziny na baterii. :-) Wtedy nawet w kieszeni kurtki na
    spacerze pieszym by mi specjalnie nie wadził. :-) Obawiam się, że
    dziś takiego nie kupię i w tym mam problem. Bo gdy jadę samochodem,
    to nawet posiadany lapek z celeronem M mi zbytnio nie przeszkadza.
    Ani jego waga około 5 kilogramów.