  • Data: 2013-10-08 00:05:54
    Temat: Re: Jaki MCU do TCP/IP?
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 07 Oct 2013 22:11:30 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
    > PICki dobrze sobie z tym dają radę, mikrocip udostępnia nawet
    gotowe
    > stosy tcp/ip - było to dobrze opisane w którymś z numerów EP.

    Odpalilem microchipowy stos na 18f25k20 (64Mhz, 32kb flash 1500
    bajtow ram) z enc28j60. W tych zasobach zmieścił się tcp, udp,icmp,
    dhcpd, dns (resolver) , httpd (własny, nie microchipa) i karta sd na
    doc root. Musiałem zwiekszyc stos do 512 bajtów bo domyślny 256 był
    za mały i się czasami "przekrecal". Działalo, transfery na poziomie
    30 kB/s.Jeśli to Ci wystarczy to ok.
    Później przekompilowalem ten sam kod na 48Mhz pic32mx250f128 (te
    śmieszne małe w dip28) i transfery skoczyły do poziomu 300 kB/s.
    Działa (tzn. działało dopóki kot nie postanowil zapolować na czujnik
    zostawiony na parapecie i stlukl fotoogniwo) to jako serwer dla
    bezprzewodowego czujnika temperatury. Żądania typu włącz/włącz sa
    obslugiwane jako cgi, prezentacja wykresów temperatury jest przez
    highcharts, ktore pobierają generowany plik csv z karty sd itp...
    Do picka32 upchnalem jeszcze telnetd z imitacją shella w chrootcie
    (kilka podstawowych komend ) i logowaniem na root bez hasła (a
    jakże!). Całość wystawiona na publicznym IP, średnio dwa razy
    dziennie coś się loguje i próbuje pobrać wgetem explojta myśląc że to
    jakiś ruter wifi :-)...
    Podsumowując na 8bit można ale widać że się męczy, na 32bit śmiga.

    --
    Marek