  • Data: 2013-10-09 12:25:58
    Temat: Re: Jaki MCU do TCP/IP?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2013-10-08 13:14, J.F pisze:
    >To też zależy. Gdyby serwer miał być węzłem, do którego odwołuje się
    >kilka urządzeń wbudowanych, to wolałbym taki węzeł postawić na jakimś
    >Raspberry Pi, a końcówki zrobić na MCU.

    Owszem.
    Ale wtedy moga byc i inne rozwiazania - np MCU wysyla dane UDP, cos na
    serwerku odbiera, zapisuje na dysk, a potem serwer www podaje z dysku
    ..

    >Tak poza tym jakoś nieszczególnie przekonuje mnie idea serwera www na
    >ośmiobitowym MCU, taktowanym zegarem o częstotliwości
    >kilku-kilkunastu
    >MHz...

    Szumna nazwa, Serwer, a tak naprawde jakas drobnostke robi, i musi
    pare linijek tekstu odeslac.

    No chyba ze chcesz ze ambitna strone :-)

    >Można, ale akurat z Twitterem można robić całkiem fajne rzeczy na
    >takim
    >Arduino. Pamiętam kilka projektów, niektóre były bardziej, inne mniej
    >użyteczne. Na przykład:
    >1. Klucz telegraficzny do publikowania wiadomości.

    To ta bardziej uzyteczna ? :-)

    >2. Urządzenie drukujące nowe wiadomości za pomocą (bodajże) drukarki
    >termicznej.

    sa drukarki z bluetooth, byly komorki z Irda :-)

    >3. Lampka RGB dostosowująca swój kolor do nastrojów panujących na
    >świecie, określanych na podstawie analizy hashtagów,

    Telefon ma kolorowy ekran :-)

    J.