  • Data: 2021-03-23 16:21:17
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Tu nie chodzi o Roberta B, tu chodzi o to, czy mozna do takiej sieci
    > podlaczyc firmy komercyjne, chocby aby miedzy soba emaile wymienialy,
    > w celu sluzbowym.

    Nie można. Chyba że amerykańska i ciesząca się jakimiś szczgólnymi
    względami. Otwarcie nastąpiło w połowie lat 90, wtedy też utworzono
    domeny narodowe. Przypominam, że Casus Roberta B, to początek tych lat.

    > Ale nie widze "tylko do uzytku akademickiego"
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/BITNET

    Korzystałem z EARNu, ale nie przypominam sobie połączeń nieakadamickich.
    Może były dostępne jakieś węzły, ale proporcjonalnie było ich niewiele.

    Tuż po uwolnieniu Internetu w połowie lat 90, współpracowałem trochę
    z Koreańczykami. Widziałem nieopisaną radość na twarzy dyrektora
    warszawskiego oddziału firmy, który po raz pierwszy na komputerze z
    Windows 95 odpalił emulator tn3270 i połączył się z firmowym mainframe.
    Stwierdził, że wreszcze czuje się jak u siebie w domu.

    > Swoja droga ... ze IBM zrobil e-mail ... IMO te mainframe pasowaly do
    > tego troche jak wół do karety.

    Dlaczego? Długo panowało przekonanie, że do obsługi listserwerów
    najlepsze są mainframe, Uniksy mogą sobie z tym nie radzić.

    > A moze w takim uniwerku potrafil juz obslugiwac te setki/tysiace
    > terminali, i tu mial przewage ?

    Zapewne terminale wychodziły taniej od hostów. Na początku.

    --
    Jarek