  • 1. Data: 2014-01-26 13:51:24
    Temat: Jaka słuchawka bluetooth 4.0 ?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam jakąś starą słuchawkę Nokii z 1 przyciskiem. Jak dla mnie to
    katastrofa. Aby głośniej zrobić muszę grzebać w telefonie. Przy
    prowadzeniu auta, to bardzo niebezpieczne. Chcę zmienić słuchawkę w
    związku z tym. Ale mam problem - na jaką? Jest ich mnóstwo i większość
    zdecydowana ma ... nadal 1 przycisk. W tej chwili widuję słuchawki z
    automatyczną regulacją poziomu dźwięku za kosmiczną kasę. Pal sześć kasę
    - ale nie wyobrażam sobie aby taki mechanizm mógłby być skuteczny. Np.
    gdy rozmówca jest w hałaśliwym pomieszczeniu, to czasem muszę ustawić
    jeszcze głośniej nawet jeśli będzie zbyt głośno, bo inaczej nie
    zrozumiem jego słów. Jakie macie doświadczenia?

    Po drugie dawanie kasy za NFC, które raz w życiu słuchawki zastosuję
    wydaje mi się szastaniem kasą. Może są jakieś zestawy w optymalnej
    cenie, które zagwarantują dobrą jakość rozmowy z tłumieniem hałasu i
    będę wiedział kto dzwoni (przy tym nie upieram się)? Muszę też mieć
    sygnalizację akustyczną, że urządzenie ma niski poziom energii.

    Marek

  • 2. Data: 2014-01-26 15:30:34
    Temat: Re: Jaka słuchawka bluetooth 4.0 ?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 13:51:24 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > będę wiedział kto dzwoni (przy tym nie upieram się)? Muszę też mieć
    > sygnalizację akustyczną, że urządzenie ma niski poziom energii.

    Optymalnie, to kup dowolnego Plantronicsa. Obecnie używam M100, który
    rozpada się ze starości ale działa. Miałem też M50, M55, jedzie do mnie
    ML20. Różnice w jakości rozmów są kosmetyczne - wszytkie pozwalają
    swobodnie rozmawiać w samochodzie nawet przy prędkościach autostradowych.
    Mają zwykle trzy przyciski: włącznik (przesuwany), klawisz odbioru i
    klawisz głośności Klawisz głośności jest jeden: głośność jest zmieniana w
    czterech albo pięciu krokach - każde naciśnięcie to głośniej, po
    najgłośniejszym wraca na najciszej. Droższe słuchawki mają możliwość
    odbierania/odrzucania głosem (mi nie działało), mówią ile godzin baterii
    zostało (tańsze mówią "battery low/mid/high). Dla użytkowania nie ma to
    istotnego znaczenia, ale jeżeli ktoś lubi i cena nie gra roli, to czemu
    nie. Najtańsze słuchawki (chyba seria ML) nie mają możliwości obsługi dwóch
    telefonów, co dla niektórych może być dużą wadą.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2014-01-26 19:33:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    Tak właśnie patrzę na ofertę. Firma wcale nie jest tania w stosunku do
    Jabry. Jakaś Voyager Legend na Allegro 260zł i jest w dodatku na
    Bluetooth 3. Trochę się obawiałbym niedopasowania telefonu z słuchawką.
    Może się okazać, że w trybie 3.0 telefon będzie szybciej się
    rozładowywał albo coś działać nie będzie albo zasięg będzie kiepski i
    będę musiał nosić telefon po tej samej stronie co słuchawkę (co mnie
    wk...ło i to delikatnie mówiąc). Wolę na zimne dmuchać i skupić się na
    wersji 4.

    Marek

  • 4. Data: 2014-01-26 20:15:45
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 19:33:32 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > będę musiał nosić telefon po tej samej stronie co słuchawkę (co mnie
    > wk...ło i to delikatnie mówiąc). Wolę na zimne dmuchać i skupić się na

    A kto powiedział, że Plantronics jest tani? Ma niektóre słuchawki w dobrych
    cenach, ale to nadal wielki amerykański producent sprzętu audio z 50-letnim
    doświadczeniem.
    Nie mam pojęcia jakie znaczenie ma wersja BT dla działania słuchawki.
    Transmisja jest tak wolna, że niezależnie od wersji BT przepustowości
    wystarczy. BT w wersji 4.0 powinien zużywać mniej prądu, ale ja nie
    zauważyłem żeby BT drenował szczególnie baterię telefonu. We współczesnych
    telefonach baterie żre wyświetlacz, 3G i rdzenie procesora - tu można
    więcej oszczędzić niż na BT.
    Co do Jabry, to trudno mi coś doradzić - miałem ich jedną słuchawkę kilka
    lat temu i mimo ergonomii dużo lepszej od Nokii, której wtedy używałem,
    miała tak fatalną jakość dźwięku, że nie nadawała się do użytku. Pewnie
    inne ich sprzęty działają OK, ale ja raz się zraziłem i już później nie
    miałem okazji żadnej Jabry testować.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2014-01-26 20:36:04
    Od: K <...@...c>

    W dniu 26-01-2014 20:15, P.B. pisze:

> [...]
    > miała tak fatalną jakość dźwięku, że nie nadawała się do użytku. Pewnie
    > inne ich sprzęty działają OK, ale ja raz się zraziłem i już później nie

    przerabialem w firmie plantronics (na jedno ucho) w stacjonarnych
    bezprzewodowych gigasetach i trwalosc/jakosc wykonania jest na poziomie
    chinszczyzny z bazaru.

  • 6. Data: 2014-01-26 21:10:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 20:15:45 +0100, P.B. napisał(a):
> [...]
    > Nie mam pojęcia jakie znaczenie ma wersja BT dla działania słuchawki.
    > Transmisja jest tak wolna, że niezależnie od wersji BT przepustowości

    Czy przypadkiem nie warto spojrzec na obecnosc profilu A2DP ?
    Mam wrazenie ze wiele telefonow muzyczki czy audiobooka mp3 nie
    odtworzy jak go nie ma ..

    J.

  • 7. Data: 2014-01-26 21:23:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-26 20:15, P.B. pisze:

    > A kto powiedział, że Plantronics jest tani? Ma niektóre słuchawki w dobrych
    > cenach, ale to nadal wielki amerykański producent sprzętu audio z 50-letnim
    > doświadczeniem.

    Aaahaa.. ok. Zrozumiałem, że "optymalność" ceny jest lepsza niż u
    rozreklamowanego i renomowanego producenta (= zwykle kosztownego).
    Faworytem jest dla mnie Jabra. Jeśli Jabra ma podobne ceny, to osobiście
    preferuję ich produkty. Sądziłem, że 300zł za słuchawkę to przesadnie
    dużo...

    > Nie mam pojęcia jakie znaczenie ma wersja BT dla działania słuchawki.
    > Transmisja jest tak wolna, że niezależnie od wersji BT przepustowości
    > wystarczy.

    To nie o szybkość transmisji chodzi lecz o jej sposób. W BT 4.0 sygnał
    idzie w paczkach, pomiędzy którymi jest cisza. Poniżej BT 4.0 łączność
    jest ponoć ciągła - nawet gdy nie ma danych.

> [...]
    > zauważyłem żeby BT drenował szczególnie baterię telefonu. We współczesnych
    > telefonach baterie żre wyświetlacz, 3G i rdzenie procesora - tu można

    Wyświetlacz mam czarny gdy rozmawiam przez BT. Przynajmniej w Nexusie 5
    tak jest.

> [...]
    > miała tak fatalną jakość dźwięku, że nie nadawała się do użytku. Pewnie
    > inne ich sprzęty działają OK, ale ja raz się zraziłem i już później nie

    Z mojego doświadczenia: właśnie przed chwila gadałem z kumplem, któremu
    ze 3 lata temu oddałem swoją używaną (rok czy 2 lata) Jabrę. Do dziś ją
    stosuje. Tak więc trwałość mnie samego zaskakuje. Co do jakości - hmmm -
    stawiałbym raczej na trefny egzemplarz albo (zbyt) niski model. Ja
    wybierałem średnie i wyższe zawsze.

    Nokię kupiłem bo była dość tania ... ale nie pomyślałem, że słuchawka
    może nie posiadać regulacji głośności (i gubić zasięg, trzeszcząc przy
    tym)). To tak jakbym kupił odbiornik TV i w domu okazałby się być
    czarno-biały. :-D Nawet nie pomyślałem, że tak może się przytrafić.
    Nigdy wcześniej nie miałem modelu bez takiej regulacji.

    Marek