    From: "P.B." <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaka słuchawka bluetooth 4.0 ?
    Date: Sun, 26 Jan 2014 20:15:45 +0100

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 19:33:32 +0100, Marek napisał(a):

    > Tak właśnie patrzę na ofertę. Firma wcale nie jest tania w stosunku do
    > Jabry. Jakaś Voyager Legend na Allegro 260zł i jest w dodatku na
    > Bluetooth 3. Trochę się obawiałbym niedopasowania telefonu z słuchawką.
    > Może się okazać, że w trybie 3.0 telefon będzie szybciej się
    > rozładowywał albo coś działać nie będzie albo zasięg będzie kiepski i
    > będę musiał nosić telefon po tej samej stronie co słuchawkę (co mnie
    > wk...ło i to delikatnie mówiąc). Wolę na zimne dmuchać i skupić się na
    > wersji 4.

    A kto powiedział, że Plantronics jest tani? Ma niektóre słuchawki w dobrych
    cenach, ale to nadal wielki amerykański producent sprzętu audio z 50-letnim
    doświadczeniem.
    Nie mam pojęcia jakie znaczenie ma wersja BT dla działania słuchawki.
    Transmisja jest tak wolna, że niezależnie od wersji BT przepustowości
    wystarczy. BT w wersji 4.0 powinien zużywać mniej prądu, ale ja nie
    zauważyłem żeby BT drenował szczególnie baterię telefonu. We współczesnych
    telefonach baterie żre wyświetlacz, 3G i rdzenie procesora - tu można
    więcej oszczędzić niż na BT.
    Co do Jabry, to trudno mi coś doradzić - miałem ich jedną słuchawkę kilka
    lat temu i mimo ergonomii dużo lepszej od Nokii, której wtedy używałem,
    miała tak fatalną jakość dźwięku, że nie nadawała się do użytku. Pewnie
    inne ich sprzęty działają OK, ale ja raz się zraziłem i już później nie
    miałem okazji żadnej Jabry testować.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek