    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Date: Wed, 14 Jan 2009 19:01:11 +0100

    Kościół katolicki to siedlisko wszelkiego zła, a szatan ma w nim używanie.
    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gkl71b$8jh$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "a" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > mimo wszystko 0,5x raczej nie grozi :)
    > od czasu do czasu wpadają mi w ucho jakieś informacje a i w necie nieraz
    > ktoś coś zdradzi i układa się z tego obraz raczej bliższy 100x niż 0.5x i
    > razem z kosztami opracowania. Oczywiście dotyczy to tylko i wyłącznie
    > maksymalnej masówki choć producenci małoseryjni też nie są pokrzywdzeni ;)
    >
    > e.
    ------

    Panowie zauwazcie, ze sa wyroby tzw. markowe i te mniej "markowe" oraz
    badziewia. Róznica cenowa jest kolosalna. Z tym, ze nawet badziew tez wymaga
    wsadu surowcowego, energii i pracy ludzi byc moze wcale nie mniejszej niz
    wyrób markowy.? Co do łacznej ceny wlasnej niewiele laik moze powiedziec,
    ale jakies porównanie ze strony badziewia jest. Kiedys sie interesowalem za
    ile Chinczycy sprzedaja swoje wyroby i trafilem na Chinskie strony www z
    ofertami sprzedarzy róznego sprzetu hurtowo. Okazuje sie, ze to co sie
    sprzedaje w marketach za ...nascie i ...dziesiat zł tam czesto sprzedaja
    przeliczeniowo za ok 1 zł lub cos kolo tego. I Chinczykom sie to opłaca.
    Jesli do tego dodamy, ze kto kupuje hurtem duze ilosci moze negocjowac
    znaczne obnizenie cen, zaczynamy rozumiec dla czego w marketach jest tyle
    chłamu. Tam sie zarabia paradoksalnie na tanim badziewiu najwiecej.
    Nieszkodzi, ze musza tego sprzedac duzo, jesli to tanie to ludzie masowo to
    kupuja (cos tam), aby za niedlugo zrobic nastepny zakup i tak bez konca. Co
    do TV to obserwowalem jak zmienia sie cena TV Sony Vega od czasu gdy
    pojawily sie płaskie ekrany. W polsce na poczataku sprzedawali je za sumy
    dochodzace do 10 tysiecy zł, by stopniowo obnizac cene, az do okolo 1000 zł
    na koniec. Pytanie czy ktos z nas - konsumentów nie robi wała?
    Do tego dochodzi wmawianie nam, ze musimy cos koniecznie miec, bo to nas
    uszczesliwi: DVD, kino domowe,
    kupe głosnikow w ciasnych na ogół pokojach, a teraz koniecznie nowej
    generacji TV haj cos tam. Za kawalek wejda z radiem cyfrowym (nie mylic z
    cyfrowa synteza) DAB albo cos innego, co wkrótce okaze sie przestarzale.
    Żeby zarabiac trzeba frajerów, ktorzy to kupia, a zeby kupili trzeba im
    czasami wmowic, ze musza to miec, albo tak zmienic standarty nadawania, zeby
    to bylo konieczne.

    J.