    Subject: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Mon, 20 Feb 2012 18:45:40 +0100
    From: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 20-02-2012 o 13:11:22 maX <a...@i...pl> napisał(a):

    > To właśnie było atutem Z68 że "łączył" funkcje H67 i P67 i można było
    > zarówno overclockować jak i używać integry.

    Przegladajac fora, ludzie pisza, ze po aktualizacjach BIOS na niektorych
    plytach (zazwyczaj tych najdrozszych i nie kazdy producent) z Z68 pojawila
    sie obsluga VT-d, ktora jest w serii Q. Wychodzi na to, ze ten Z86 to taki
    miks wszystkich poprzednich, a poszczegolne funkcjonalnosci zaleza juz
    tylko od producenta plyty, jak zupgraduje BIOS. Przyznam sie szczerze, ze
    cale zycie zwiazany bylem z AMD, wiec te chipsety Intela znam jedynie z
    lektury...

    > Niektóre najnowsze Sandy Bridge są już pozbawione integry (podobnie jak
    > niektóre najnowsze FM1).

    Czyli jeszcze wiekszy balagan :)

    > Bo generalnie to zwykłemu domowemu użytkownikowi jest zbędne. A że Q67
    > jest droższy to raczej oczywiste, zawsze rozwiązania z rynku serwerowego
    > są droższe niż sprzęt SOHO.

    Seria Q to tez raczej SOHO :) Nie spotkalem plyty z Q, by byla dosyc
    rozbudowana. Glownie to mATX.

    > Ten komp do Quick Sync mógłby być nawet na tanim H61 (H61 chyba nie ma
    > ograniczeń odnośnie używania QS).

    > A drugi komp do VT-d to mógłby być AMD albo starsza intelowska podstawka
    > 1156 (pod warunkiem oczywiście że tam jest lepsza sytuacja odnośnie
    > vPro, VT-d, IOMMU).

    Nie, serio - chce to miec na jednym kompie. Po to poniekad uparlem sie, by
    miec i VT-d i dobra konwersje multimediow na jednym sprzecie :)

    > To już trzeba by rozdzielić w zależności od zapotrzebowania (aczkolwiek
    > ram DDR3 jest teraz bardzo tani).

    To fakt, ale moduly 8GB sa malo dostepne :( Bo mimo wszystko wolalbym
    doplacic i miec 2x8 zamiast 4x4. W przyszlosci rozbudowa to mniejszy
    wydatek i mniej klopotow, bo nie trzeba kombinowac, by komus upchnac dwie
    kostki ;)

    > No tak, tu nie można oszczędzić. Aczkolwiek jesli nie używasz
    > zewnętrznej karty graficznej to te kompy brałyby mało energi, zamiast
    > jednego mocnego zasilacza wystarczyłyby dwa słabsze i tańsze.

    Mysle cos w okolicach 500-650W 80+ Bronze/Silver. Tak, zeby bylo na
    przyszlosc, bo a nuz mnie natchnie na jakiegos mocnego Radka ;-)

    Poza tym, w przyszlosci bedzie ~6xHDD (RAIDZ2). Sprzet ma chodzic
    24h/dobe, wiec tu akurat oszczednosci nie bedzie.

    > Ewentualnie można poczekac co wyniknie z VCE z Radeonów 7xxx (lub ich
    > nadchodzącej konkurencji Nvidia Kepler). Gdyby akceleracja kodowania
    > video w nich byłaby równie szybka (lub szybsza) co Quick Sync, to
    > rozwiązałoby to wiele problemów (karty graficzne są niezależne od płyt
    > głównych i wszelkie "fochy" producentów procesorów, chipsetów i płyty
    > głównych nie miałyby znaczenia).

    Zakup planuje najpozniej do konca marca. Gdyby nie to, to moglbym sie
    wstrzymac. Jednakze to, co oferuje Intel, w zupelnosci by mi wystarczylo.

    > Poszukaj testów wydajności kodowania video. AMD jest chyba wolniejsze
    > niż Intele nawet jeśli te nie używają QS, a co dopiero z QS. Pozatym AMD
    > są bardziej prądożerne. To wszystko musisz wziąść pod uwagę przy wyborze.
    > No chyba że zamierzasz sie wspomagac juz istniejącymi kartami
    > graficznymi (mają wspomaganie kodowania poprzez CUDA, APP, OpenCL,
    > DirectCompute) ale jest ono zdecydowanie mniej wydajne niż QS, w dodatku
    > mocno uzaleznione od wydajności karty (na tanich kartach graficznych po
    > włączeniu akceleracji będzie wolniej niż bez akceleracji).

    To co juz wczesniej podales, dalo duzo do myslenia. Fatycznie Intel tutaj
    jest bezkonkurencyjny :)

    > QS v2 ma być w IB, a ten ma być kompatybilny z niektórymi chipsetami od
    > SB (pod warunkiem że jeszcze producent płyty wyda aktualizację biosu
    > supportującą IB):
    > http://pclab.pl/news48853.html
    > A jakie będą różnice względem v1 nie wiadomo.

    Czyli szanse sa, ze IB bedzie hulal na 1155. Nie jest tak zle :)

    > Towar kupiony wysyłkowo można zwrócić do 10 dni bez podania przyczyn.
    > Kup tą płytę, przez tydzień chyba zdążysz przetestować wszytkie
    > potrzebne ci funkcje. Jesli nie będzie działać to zwrócisz. Albo popytaj
    > na forach poświęconych serwerom.

    Nie da rady - zakup na firme, wiec zapisy konsumenckie tutaj nie maja
    swojej mocy prawnej.

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.