  • 11. Data: 2010-01-19 18:33:39
    Temat: Re: Jaka płyta główna i dysk dla grafika?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Zalezy jakie programy graficzne ale IMHO lepiej wypadac Intel Core 2
    > Duo/Quad (3d studio, autocad, photoshop).

    No właśnie w tych testach zauważyłem, że różnice w Photoshopie sięgają 50%
    na korzyść Intela natomist jest dokładnie odwrotnie w 3D Studio no i w kilku
    innych aplikacjach gdzie zwykle AMD górował. Tak więc mam wątpliwości choć
    niestety nie zdobyte empirycznie. Do tego aspekt cenowy też w kierunku AMD
    ukierunkowuje... No i w krropce jestem :-(

    > Co do dysku to nie myslales o SSD skoro zalezy Ci na szybkim ladowaniu
    > aplikacji?

    Patrzałem na nie. Przy dysku uporządkowanym seek'owania chyba mają mniejsze
    znaczenie niż sam transfer - to tak na logikę. Np. urządzenia firmy A-Data
    mają szybkość do 170MB/s a zwykły dysk (Seagate serii 12) 125MB/s a seria XT
    Seagate 138MB/s. Nie jest to różnica dostrzegalna. Z kolei szybsze
    urządzenia to abstrakcyjne ceny rzędu tysięcy zł...

    > ps. Jak zdecydujesz sie na platforme Intela to wez plyte Intela takze, nie
    > podkrecisz ale bedzie na pewno stabilnie.

    Tak też kombinowałbym :-)

  • 12. Data: 2010-01-19 21:06:14
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Dariusz" <d...@q...pl> wrote in message news:4b55e00a$1@news.home.net.pl...
    > samsung F3 1TB bedzie zdecydowanie lepszym wyborem

    wlasnie mialem to napisac :)

  • 13. Data: 2010-01-19 21:08:28
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Marek" <m...@s...interia.pl> wrote in message
    > Patrzałem na nie. Przy dysku uporządkowanym seek'owania chyba mają mniejsze
    > znaczenie niż sam transfer

    niespecjalnie, wszystko zalezy od ilosci operacji w jednostce czasu

> [...]
    > dostrzegalna. Z kolei szybsze urządzenia to abstrakcyjne ceny rzędu tysięcy zł...

    dowolna plyta ze sredniej i wysokiej polki bedzie stabilna przy rozsadnych
    ustawieniach

  • 14. Data: 2010-01-19 21:42:36
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Marek pisze:

> [...]
    > 125MB/s a seria XT Seagate 138MB/s. Nie jest to różnica dostrzegalna. Z
    > kolei szybsze urządzenia to abstrakcyjne ceny rzędu tysięcy zł...

    E zle patrzyles ;) Nie patrz na jakies low-endy SSD, przyjrzyj sie
    produktom Intela, ja bym zrobil tak, szybki SSD (np. Intel X-25 40GB
    (lub jak jest hajs to 80GB) na system i oprogramowanie a do tego cos
    wiekszego (ale nie z serii Green czy innych oszczednych, raczej
    najszybszy z dostepnych HDD w sensownej cenie, np. Samsunga SpinPointa
    F3) na magazyn danych. Przemysl to, doplacisz troche ale przyspieszenie
    jest wiecej niz lekko zauwazalne.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 15. Data: 2010-01-19 21:56:36
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-01-2010 o 15:06 de Fresz napisał na pl.comp.pecet:

    > A zgadnij czy ma to coś wspólnego z codzienną pracą _każdego_ grafika?

    No więc teraz napisz Ty o swoich sposobach na ocenę przydatności
    procesorów dla grafika i udowodnij.

    > Jest.

    Nie interesuje mnie tłumaczenie Seagate w stylu: aby dysk z serii 7200.11
    był jeszcze wydajniejszy proszę zainstalować firmware xxx.
    Na odbudowę zaufania rok to za mało.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 16. Data: 2010-01-19 22:18:54
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    No dobrze... szczerze mówiąc SSD to dla mnie nieznany grunt. Jeśli
    faktycznie tak jest jak piszesz, to wykorzystanie SSD jako partycję
    systemową + zainstalowane programy rozwiązałoby kwestie szybkości ładowania
    się aplikacji. Natomiast jeśli w totka wygram to może i w większe pojemności
    zainwestowałbym na dane ;-)

    Dziękuję za cenną uwagę. Zmieniła moje "szablonowe" podejście :)

  • 17. Data: 2010-01-19 23:51:00
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Marek pisze:

    > Właśnie sęk w tym, że w różnych aplikacjach graficznych (i nie tylko
    > graficznych) pracuję. Przegladałem te testy i porównywałem Core 2 Duo
    > E8500 z Phenom II X4 955 (czyli troszkę szybszy model niż wybrałem). No
    > i jeden procesor jest szybszy od drugiego i to aż dwukrotnie przy
    > podobnej cenie. Jednakże przy innych aplikacjach niż Photoshop proporcje
    > są dokładnie odwrotne. Przy założeniu pracy w zróżnicowanym środowisku
    > chyba AMD można za faworyta uznać jeśli dobrze wnioskuję...

    Porownujesz 4 rdzenie od AMD z 2 rdzeniami od Intela. Wiadomo, ze w
    wiekszosci programow wykorzystujacych wielowatkowosc AMD wygra. Porownaj
    tego AMD z najslabszym Quadem (Q6600), dam glowe, ze Q bedzie szybszy w
    prawie kazdym tescie.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 18. Data: 2010-01-19 23:52:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-19 22:56:36 +0100, Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl> said:

    > _ grafika?
    >
    > No więc teraz napisz Ty o swoich sposobach na ocenę przydatności
    > procesorów dla grafika i udowodnij.

    Nie ma takich, bo równie dobrze mógłbyś pytać o najlepszy zestaw
    narzędzi dla mechanika. Tylko którego, tego od skuterów, czy od
    lokomotyw?

    de Fresz

  • 19. Data: 2010-01-19 23:55:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-19 18:39:50 +0100, "Marek" <m...@s...interia.pl> said:

    > Właśnie sęk w tym, że w różnych aplikacjach graficznych (i nie tylko
    > graficznych) pracuję.

    Przy takich ogólnikach, to ciężko coś sensownego poradzić. Grafika to
    m.in.: gify do netu, łamanie książek, obróbka zdjęć pod siatki
    wielkoformatowe, rendering scen 3d. Myślisz że jedna konfiguracja
    będzie optymalna do wszystkich tych odmian pracy?

    de Fresz

  • 20. Data: 2010-01-20 00:04:36
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-01-2010 o 19:04 Marek napisał na pl.comp.pecet:

    > i5 3.46 kosztuje 1000zł a "odpowiednik" AMD Phenom II X4 3.4 640zł.

    No właśnie to nie jest odpowiednik, ponieważ porównanie zegar w zegar
    we współczesnych procesorach mija się z celem.
    Na dodatek Intel wymyślił coś takiego jak Turbo Boost, czyli dodatkowe
    przetaktowanie procesora w zależności od potrzeby.

    Najlepszym z rodziny i5 jest niewątpliwie czterordzeniowy Core i5 750
    który ogólnie przewyższa wydajnością Phenoma II X4 965
    Link dla lepszego zobrazowania: http://www.iurl.pl/?j4orx
    To prawda, że jest różnica w cenie, ale nie tak duża. Ten i5 za 1000
    to chyba jakiś żart sprzedawcy :)

    Core i5 750 to koszt 700zł. Może i drogo, ale zważywszy że i5 ma TDP
    95W, a Phenom 125 lub nawet 140W, cena niknie w oczach. Nie wierzyłem,
    bo na TDP też tak do końca nie można polegać. Sprawdzałem na wielu
    portalach (nie mam niestety warunków do robienia testów) i niestety
    te 30-40W różnicy jest. Core i5 6xx, 5xx, i3 ma jeszcze mniejsze TDP
    - 60W bez karty.

    > Oj, to chyba dawno temu tak było - sam doświadczyłem obiżonej o 50%
    > wydajności w jednym z modeli :)

    Ja nie jestem w stanie tego udowodnić, ale wystarczy poczytać opinie
    nabywców tych dysków w pierwszym z brzegu sklepie. Komentarze na dole:
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=SEAGATE+ST350
    0418AS

    --
    Wiesław