    From: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka płyta główna i dysk dla grafika?
    Date: Wed, 20 Jan 2010 01:04:36 +0100

    Dnia 19-01-2010 o 19:04 Marek napisał na pl.comp.pecet:

    > i5 3.46 kosztuje 1000zł a "odpowiednik" AMD Phenom II X4 3.4 640zł.

    No właśnie to nie jest odpowiednik, ponieważ porównanie zegar w zegar
    we współczesnych procesorach mija się z celem.
    Na dodatek Intel wymyślił coś takiego jak Turbo Boost, czyli dodatkowe
    przetaktowanie procesora w zależności od potrzeby.

    Najlepszym z rodziny i5 jest niewątpliwie czterordzeniowy Core i5 750
    który ogólnie przewyższa wydajnością Phenoma II X4 965
    Link dla lepszego zobrazowania: http://www.iurl.pl/?j4orx
    To prawda, że jest różnica w cenie, ale nie tak duża. Ten i5 za 1000
    to chyba jakiś żart sprzedawcy :)

    Core i5 750 to koszt 700zł. Może i drogo, ale zważywszy że i5 ma TDP
    95W, a Phenom 125 lub nawet 140W, cena niknie w oczach. Nie wierzyłem,
    bo na TDP też tak do końca nie można polegać. Sprawdzałem na wielu
    portalach (nie mam niestety warunków do robienia testów) i niestety
    te 30-40W różnicy jest. Core i5 6xx, 5xx, i3 ma jeszcze mniejsze TDP
    - 60W bez karty.

    > Oj, to chyba dawno temu tak było - sam doświadczyłem obiżonej o 50%
    > wydajności w jednym z modeli :)

    Ja nie jestem w stanie tego udowodnić, ale wystarczy poczytać opinie
    nabywców tych dysków w pierwszym z brzegu sklepie. Komentarze na dole:
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=SEAGATE+ST350
    0418AS

    --
    Wiesław