  • 1. Data: 2010-01-18 11:31:14
    Temat: Prosba o porade: komputer dla gracza do 2000zl
    Od: "realista" <m...@r...org>

    Witam

    Trochę wypadłem z obiegu a znajomi prosili mnie o konfigurację sprzętu
    dla nastoletniego gracza. Grupowi fachowcy mogliby coś doradzić? Płytą
    pod jaki socket warto się zainteresować? Warto pakować się już w 64 bity
    i co za tym idzie większą ilością pamięci Ram niż 4GB i 64 bitowym
    Windows7, nie będzie żadnych problemów z grami?

  • 2. Data: 2010-01-18 12:08:45
    Temat: Re: Prosba o porade: komputer dla gracza do 2000zl
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 12:31:14 +0100, "realista" <m...@r...org>
    wrote:

> [...]
    >i co za tym idzie większą ilością pamięci Ram niż 4GB i 64 bitowym
    >Windows7, nie będzie żadnych problemów z grami?

    Jełsi mam być szczery to za ten budżet proponowałbym konsolę. od 2
    tysiecy dolicz cenę systemu. Jak nei ma to cenę monitora. A za resztę
    będziesz mógł złozyć dobry komputer. Biurowy. Natomiast jak chłopak
    będzie chciał pograć w coś nowszego to go szlak trafi bo pożadna
    chociażby grafika bedzie kosztowac ponad połowe zakładenaego budżetu.
    A do brania jak kupi Playstation 3 albo XBoxa 360 to mu jeszce
    zostanie kasa na kilka gier.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2010-01-18 12:22:49
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz jest autorem poniższej notatki:

> [...]
    > chociażby grafika bedzie kosztowac ponad połowe zakładenaego budżetu.
    > A do brania jak kupi Playstation 3 albo XBoxa 360 to mu jeszce

    a czemu tu nie odliczasz ceny telewizora? (i kanapy) :>

    --
    Szarlih

  • 4. Data: 2010-01-18 12:24:31
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    realista pisze:
> [...]
    > i co za tym idzie większą ilością pamięci Ram niż 4GB i 64 bitowym
    > Windows7, nie będzie żadnych problemów z grami?

    Te 2tys to z monitorem czy bez?

  • 5. Data: 2010-01-18 12:26:34
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > A do brania jak kupi Playstation 3 albo XBoxa 360 to mu jeszce
    > zostanie kasa na kilka gier.

    Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że najnowsze gry z górnej półki na PC
    kosztują 80-120zł, na w/w konsole 120-220zł. Roczne wypasione tytuły na PC
    da się kupić za 30-60zł, na konsole 60-100zł.
    Więc za każde 10-20 gier różnica wynosi tyle co nowa karta graficzna, o ile
    nie cały komputer.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 6. Data: 2010-01-18 12:30:12
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    =Marcos= pisze:

> [...]
    > na PC da się kupić za 30-60zł, na konsole 60-100zł.
    > Więc za każde 10-20 gier różnica wynosi tyle co nowa karta graficzna, o

    I to, ze jesli te 2tys to ma byc sama buda to kazda gra na tym sprzecie
    bedzie lepiej wygladala niz na konsoli (no, moze z wyjatkiem GTA4, ale
    to jest koncertowo skopana konwersja).

  • 7. Data: 2010-01-18 13:04:57
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > chociażby grafika bedzie kosztowac ponad połowe zakładenaego budżetu.
    > A do brania jak kupi Playstation 3 albo XBoxa 360 to mu jeszce

    1. Gry multiplatformowe są zwykle lepsze w wersji na PC - nie tylko
    grafika ale nawet treść jest rozszerzona (co wiąże się często z tym że
    wychodzą później niż konsolówki)
    2. Gry na PC są tańsze, nie tylko w Polsce, choć tu różnica jest
    procentowo najwyższa
    3. PC nawet za 2kPLN powinien być wydajniejszy niż konsola (oczywiście
    nie ma tu monitora - ale do konsoli też zapomniałeś doliczyć telewizora
    który jest droższy niż monitor...)
    4. Grafika za 500 PLN wystarczy spokojnie, za ponad 1000 PLN to już do
    grania w rozdzielczościach FullHD lub wyższych
    5. To czy 2kPLN wystarczy zależy właśnie od pożądanej rozdzielczości,
    której OP nie podał, jeśli ma monitor np. 1280x1024 to wystarczy mu
    karta za 300 PLN

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 8. Data: 2010-01-18 14:02:59
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 13:22:49 +0100, Szarlih <s...@w...pl> wrote:

    >a czemu tu nie odliczasz ceny telewizora? (i kanapy) :>

    A bo zwykle już się ma jak sie szuka sprzętu do rozrywki ;-) Zresztą
    zwróciłem uwagę że np. monitor będzie można kupić lub nie - zależnei
    od tego czy sie ma czy teżnie.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2010-01-18 14:37:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:9eq8l5911canl3uthsgb8uk04e02qdggfp@4ax.
    com...
    > A bo zwykle już się ma jak sie szuka sprzętu do rozrywki ;-) Zresztą
    > zwróciłem uwagę że np. monitor będzie można kupić lub nie - zależnei
    > od tego czy sie ma czy teżnie.

    Komputer też można podłączyć pod tv.

  • 10. Data: 2010-01-18 15:56:23
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

    > I to, ze jesli te 2tys to ma byc sama buda

    a Windows to pies? :) 400-800 za system...