  • 1. Data: 2011-02-15 12:39:41
    Temat: Jaka platformę na dziś - raczej nie mam czasu czekać
    Od: diverek <U...@o...pl>

    Witam
    Stara płyta wyzionęła ducha i stoję przed wyborem zupełnie nowej
    platformy z zamiarem 4-5 letniego użytkowania. Nie mam zbyt czasu, żeby
    czekać na nowe procesory i podstawki AMD czy Intela z uwagi na to, że PC
    oprócz gier i rozrywki służy również za biuro.
    Zestaw muszę budować od podstaw - został mi tylko HIS4770 (ta żwawsza
    wersja, któa BTW nieźle sobie radziła nawet z nowymi tytułami:) i
    Seagate SATA 500GB. Resztę trzeba dokupić.
    Wiem, że w AM3 już chyba nie warto inwestować bo pewnie w kwietniu/maju
    pojawi się w sklepach Buldożer i AM3+. Myślę więc o i5-2500K na socket
    1155 (Gigabyte na P67 w wersji UD4), choć znająć Intela za 2-3 lata mogę
    mieć problem z wymianą procesora na coś szybszego, czy w ogóle z
    rozbudową zestawu.
    Na razie przeniosłem część biura na PC córki, ale wiadomo że długo tak
    nie pociągnie, choć może nie mieć wyjścia :) 2500K ani płyt i tak nie
    można w tej chwili dostać. Procesory nie wiadomo kiedy będą, a płyty
    mają wrócić do sprzedaży jakoś w przyszłym tygodniu, więc po prostu czas
    sam może zrobić swoje (i tak będę musiał odczekać). Płyty na AM3 i np.
    Phenomy X4 970 są w zasadzie dostępne "od ręki" ALE niby
    nieprzyszłościowe...
    Mam spory dylemat i za bardzo nie wiem jaki ruch wykonać. Podpowiedzcie
    coś proszę :)

    --
    Pozdrowienia,
    diverek

  • 2. Data: 2011-02-15 13:06:48
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On Feb 15, 12:39 pm, diverek <U...@o...pl> wrote:
> [...]
    > nieprzyszłościowe...
    > Mam spory dylemat i za bardzo nie wiem jaki ruch wykonać. Podpowiedzcie

    ztcw ivory bridge /nastepca sandy bridge/ ma dzialac na 1155- ale
    tylko z chipsetami p67/h67 i z aktualizowanym biosem.
    ile dyskow i napedow zamierzasz miec w owym kompie? bo moze sie
    okazac, ze ow blad w czipsetach ciebie nie dotyczy (poszukaj sobie
    szczegolow- jesli podlaczysz dysk/dvd do portow sata3 badz do 2 portow
    sata2- wtedy nic nie bedzie, nie bedzie obnizonej wydajnosci etc.
    zreszta- dowiedz sie od sprzedawcy, czy mozesz np kupic zestaw teraz i
    pozniej najwyzej odeslac plytke glowna do wymiany na ta z poprawionym
    czipsetem- zawsze warto sie zapytac, to nic nie boli).

    szymon

  • 3. Data: 2011-02-15 13:15:20
    Od: diverek <U...@o...pl>

    W dniu 2011-02-15 14:06, Szymon von Ulezalka pisze:

> [...]
    > pozniej najwyzej odeslac plytke glowna do wymiany na ta z poprawionym
    > czipsetem- zawsze warto sie zapytac, to nic nie boli).

    Hmm nie jestem aż tak w temacie, ale no jeśli to rzeczywiście byłaby
    prawda to chyba byłoby nieźle. Podobno Ivory ma siedzieć na 2011? Czy
    się mylę?
    Myślałem właśnie o płycie na P67. Napędy raczej standardowo, ten Seagate
    7200.11,którego mam, jakiś pewnie jeszcze jeden 1TB na SATA2-3 dokupię i
    nagrywarka DVD-R/RW tudzież później może Blueray...
    Sprzedawcy zapytam, chociaż wątpię by aż tak poszli mi na rękę
    (Komputronik).

    --
    Pozdrowienia
    diverek

  • 4. Data: 2011-02-15 14:05:49
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-02-2011 o 14:15 diverek napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > nagrywarka DVD-R/RW tudzież później może Blueray...
    > Sprzedawcy zapytam, chociaż wątpię by aż tak poszli mi na rękę

    To będzie jeszcze jeden procesor Intela, bo ja słyszałem o Ivy Bridge :)
    Z tego co mi wiadomo, pozbawione błędu są tylko SATA 6Gb/s.
    Wszystko wskazuje na to, że Ivy Bridge będą na LGA 1155.

    Przejdźmy do istoty problemu. Ja również wychodzę z założenia, że jak
    kupować sprzęt to najnowszej generacji (aby można było rozbudować ?)
    Jednak rzeczywistość jest z reguły inna. Kupujemy taki na jaki nas stać,
    i czekamy aż się zestarzeje, a wtedy kupujemy i tak prawie wszystko nowe.
    Nie lubię wyższych modeli na AM3 ze względu na dużą "prądożerność", ale
    jak do tej pory, da się tam jeszcze włożyć sześciojajowe procesory.
    Nie lubię również procesorów Intela za cenę, choć nie można im odmówić
    wydajności. Nie jest ona jednak współmierna do ich cen (również płyty).
    Patrząc natomiast na płytę główną, którą wybrałeś jesteś albo entuzjastą
    komputerowym, albo masz niezły gest, ponieważ taka płyta (jej budowa i
    funkcje) normalnemu użytkownikowi do niczego się nie przydadzą.

    W takim razie, może powinieneś zdecydować się na i5-2500? Wszyscy
    producenci zadeklarowali zamianę na inną płytę lub zwrot pieniędzy.
    A oto co piszą na ten temat sprzedawcy (cytuję ze strony Agito.pl):

    Opis problemu chipsetow serii 6:

    Płyty główne oparte o chipsety Intel serii 6 działają poprawnie z dwoma
    urządzeniami SATA (urządzenia należy podłączyć do złącz oznaczonych jako
    SATA3_0 oraz SATA3_1). Obecnie dostępne chipsety w rewizji B2 nie generują
    ABSOLUTNIE żadnych problemów, które mogłyby prowadzić do jakichkolwiek
    zakłóceń w pracy systemu komputerowego. Z informacji podanych przez firmę
    Intel wynika również, że problemy ze złączami SATA 2 mogą wystąpić jedynie
    na stosunkowo niewielkim odsetku chipsetów (około 5%) i w znacznej
    większości przypadków wystąpią dopiero po dłuższym czasie użytkowania
    kontrolera.

    Wymiana zakupionych płyt głównych:

    Osoby które zakupiły lub w najbliższych dniach dokonają zakupu płyt
    głównych GIGABYTE z chipsetem Intel z rodziny 6 (P67/H67) w steppingu B2 i
    zarejestrują zakupione płyty na stronie http://www.gigabyte.pl/media/1699
    do 30 Marca 2011r., będą mogły wymienić posiadane płyty na wolne od wady
    po pojawieniu się się na rynku chipsetów w nowej rewizji B3. Każdy
    zarejestrowany na stronie użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową
    o możliwości i sposobie wymiany płyty głównej

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 5. Data: 2011-02-15 14:48:29
    Od: diverek <U...@o...pl>

    W dniu 2011-02-15 15:05, WiesłaW pisze:

    > To będzie jeszcze jeden procesor Intela, bo ja słyszałem o Ivy Bridge :)
    > Z tego co mi wiadomo, pozbawione błędu są tylko SATA 6Gb/s.
    > Wszystko wskazuje na to, że Ivy Bridge będą na LGA 1155.

    Ivy Ivy :) Rzeczywiście Ivory to coś z myszkami albo klawiaturami mi się
    kojarzy :)

> [...]
    > i czekamy aż się zestarzeje, a wtedy kupujemy i tak prawie wszystko nowe.

    Powiedzmy, że stać mnie i na AM3 a tym bardziej na Intela :)

    > Patrząc natomiast na płytę główną, którą wybrałeś jesteś albo entuzjastą
    > komputerowym, albo masz niezły gest, ponieważ taka płyta (jej budowa i
    > funkcje) normalnemu użytkownikowi do niczego się nie przydadzą.

    Hmmm. Płyta świetnie i pięknie wykonana, dobrze zaprojektowana, wygląda
    na stworzoną do O/C. Funkcje jak w każdej innej P67. Szczerze mówiąc nie
    widzę co ona ma takiego extra czego nie mają inne? Różnica między
    podobną MSI niespełna 100zł. Chyba, że miałeś na myśli płyty na H67?

> [...]
    > na stosunkowo niewielkim odsetku chipsetów (około 5%) i w znacznej
    > większości przypadków wystąpią dopiero po dłuższym czasie użytkowania

    No właśnie, grzebałem grzebałem i nie mogłem namierzyć w czym tkwi problem.
    ...działają poprawnie z dwoma urządzeniami SATA - chodzi tu o SATA w
    ogóle czy tylko o SATA2 ? Jak to rozumieć?

> [...]
    > zarejestrowany na stronie użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową
    > o możliwości i sposobie wymiany płyty głównej

    No to jest bardzo istotna informacja i chyba jednocześnie odpowiedź
    dlaczego tych płyt nigdzie nie można dostać (tłuką rev.B3 ?)

    --
    Pozdrowienia
    diverek

  • 6. Data: 2011-02-15 15:13:06
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2011-02-15 13:39, diverek pisze:
> [...]
    > czekać na nowe procesory i podstawki AMD czy Intela z uwagi na to, że PC
    > oprócz gier i rozrywki służy również za biuro.

    To kup coś na 1156 lub AM3, jeśli nie chcesz czekać. To co jest obecnie
    na rynku spokojnie wystarczy do większości wymienionych przez Ciebie
    potrzeb.

> [...]
    > 1155 (Gigabyte na P67 w wersji UD4), choć znająć Intela za 2-3 lata mogę
    > mieć problem z wymianą procesora na coś szybszego, czy w ogóle z

    Jeśli chcesz kupić sprzęt na 4-5 lat, to nie powinieneś się chyba martwić
    o to, co będzie za 2-3 lata. Chcesz kupić dobry zestaw na już, czy
    tańszy - rozwojowy, który pozwoli włożyć ci lepszy procesor za jakiś czas?
    Ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że zakup nowego zestawu
    lub platformy nigdy nie należy traktować jako inwestycji, bo chyba nic
    tak szybko się nie starzeje, jak podzespoły PC. Poza tym możliwość
    rozbudowy za 3-4 lata jest najczęściej iluzoryczna.

> [...]
    > nieprzyszłościowe...
    > Mam spory dylemat i za bardzo nie wiem jaki ruch wykonać. Podpowiedzcie

    Od października zeszłego roku czekałem na Sandy Bridge i biłem się z myślami
    czy warto czekać i ryzykować. Ostatecznie wybrałem platformę 1156 - Asusa
    na P55 i Xeona X3440 w grudniu. Osobiście nie żaluję swojej decyzji, bo
    sprawdziły się moje obawy odnośnie choroby dziecięcej 1155. Oczywiście,
    jeśli byłbyś skłonny poczekać miesiąc lub dwa to na Twoim miejscu
    zdecydowałbym się na 1155 lub AM3+.
    pozdrawiam
    aL

    --
    A girl phoned me the other day and said... 'Come on over, there's nobody
    home.'

  • 7. Data: 2011-02-15 15:54:27
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-02-2011 o 15:48 diverek napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > widzę co ona ma takiego extra czego nie mają inne? Różnica między
    > podobną MSI niespełna 100zł. Chyba, że miałeś na myśli płyty na H67?

    Rozumiem. Płyta musi być piękna :) bo o O/C nic nie pisałeś.
    Sam piszesz, że funkcje jak w każdej innej. Ekstra natomiast to jest jej
    cena i nie mam na myśli H67. Taka zagadka: co jest Tobie niezbędne w tej
    płycie czego nie ma np Gigabyte GA-P67A-UD3 ?

    > No właśnie, grzebałem grzebałem i nie mogłem namierzyć w czym tkwi
    > problem.
    > ...działają poprawnie z dwoma urządzeniami SATA - chodzi tu o SATA w
    > ogóle czy tylko o SATA2 ? Jak to rozumieć?

    To nie jest jasno napisane?
    "urządzenia należy podłączyć do złącz oznaczonych jako SATA3_0 oraz
    SATA3_1"
    Chodzi o SATA 6Gb/s
    http://i53.tinypic.com/2elh9hv.jpg

    > No to jest bardzo istotna informacja i chyba jednocześnie odpowiedź
    > dlaczego tych płyt nigdzie nie można dostać (tłuką rev.B3 ?)

    Na B3 jeszcze trochę trzeba poczekać, ale z dostępności u sprzedawców
    wynika, że B2 można kupić. Ja nie próbowałem.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 8. Data: 2011-02-15 18:53:02
    Od: diverek <U...@o...pl>

    W dniu 2011-02-15 16:54, WiesłaW pisze:

> [...]
    > cena i nie mam na myśli H67. Taka zagadka: co jest Tobie niezbędne w tej
    > płycie czego nie ma np Gigabyte GA-P67A-UD3 ?

    Zgodzę się, że różnic w wyposażeniu prawie nie ma. Zewnętrzne SATA III
    (dla mnie niezbędne) i nieco więcej portów USB (dla mnie obojętne) na
    korzyść UD4. Więc zagadek ciąg dalszy: skąd taka różnica w cenie? Czyżby
    możliwości, o/c, stabilność, jakość wykonania... Nie upieram się przy
    UD4, ot taki przykład. Widziałem recenzję w sieci i wypadła nieźle. Cena
    to rzecz względna, dla mnie nie jest jakaś ekstra. Od płyty oczekuję
    stabilności i nieprzeciętnych możliwości. Pytasz co mi jest niezbędne?
    Tego przecież nie wiem, bo jej nie użytkowałem.
    BTW porównywałeś już obie wersje w codziennej pracy czy rozrywce?

    --
    Pozdrowienia,
    diverek

  • 9. Data: 2011-02-17 14:53:38
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-02-2011 o 19:53 diverek napisał na pl.comp.pecet:

    > Zgodzę się, że różnic w wyposażeniu prawie nie ma. Zewnętrzne SATA III
    > (dla mnie niezbędne) i nieco więcej portów USB (dla mnie obojętne) na
    > korzyść UD4.

    Jeżeli potrzebujesz czegoś więcej niż posiada płyta której model podałem,
    to śmiało możesz brać UD4. Miej również na uwadze, że jest jeszcze model
    UD5 i UD7 :)

    > Więc zagadek ciąg dalszy: skąd taka różnica w cenie? Czyżby możliwości,
    > o/c, stabilność, jakość wykonania...

    O to najlepiej byłoby zapytać producenta. Ja się mogę tylko domyślać, że
    chodzi głównie o O/C. Jakieś SLI, jeszcze więcej wejść, bardziej
    rozbudowany BIOS, podzespoły też mogą być bardziej wytrzymałe na
    temperaturę (jak będziemy kręcić to się będzie grzać) itp.

    > Pytasz co mi jest niezbędne? Tego przecież nie wiem, bo jej nie
    > użytkowałem.

    Tak mi się zawsze wydawało, że o wyposażeniu powinno się myśleć przed
    zakupem? Później możemy być zdziwieni, gdzie się podziało np FireWire.

    > BTW porównywałeś już obie wersje w codziennej pracy czy rozrywce?

    Oczywiście, że nie. Nawet nie miałbym kiedy, bo premiera SandyBridge
    była 5 stycznia. Inne, a i owszem. Sam teraz posiadam UD4 na AM2+ ;)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail