  • 1. Data: 2011-02-15 10:44:26
    Temat: dysk sieciowy, albo synchronizacja lokalnych?
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Mam problem, a są w nim aspekty zarówno sprzętowe jak i programowe - proszę
    więc Moderatora o wyrozumiałość :)

    Otóż często pracuję "na 2 komputery" w swoim mini-biurze (laptop plus silna
    stacja robocza do obliczeń w drugim pomieszczeniu, obsługiwana przez Remote
    Desktop). Chciałbym, aby przynajmniej jedna pratycja dyskowa była zawsze
    dostępna z obu (nawet gdy drugi jest wyłączony), i aby zawsze zawierała
    identyczne wersje plików. Pytania:

    1. Sprzętowe

    Najprościej byłoby używać dysku sieciowego (mam router Linksys WRT350N, z
    możliwością podpięcia dysku pod USB). Ale prędkość takiego dysku z obu
    komputerów to zaledwie 5-7 MB/s max - czy tak być musi, i co jest wąskim
    gardłem? Sieć jest 100 Gbps...

    2. Software'owe

    Ponieważ powyżej wspomniana prędkość dysku sieciowego jest stanowczo zbyt
    mała, zmuszony jestem używać jednej z partycji stacji roboczej, i mapować ją
    na laptop. Ale chciałbym, aby zawartość dysku lokalnego w laptopie zawsze
    odpowiadała tej w stacji roboczej; jakim narzędziem (najlepiej windowsowym,
    albo freeware) mogę synchronizować katalogi na tych dyskach w taki sposób,
    aby:

    - mieć w nich "sumę" zawartości z laptopa i z dysku zdalnego

    - mieć w tej zawartości zawsze najnowsze wersje plików?

    Domyślam się, że to błahostka - ale nie jestem fachowcem IT, więc proszę o
    pomoc

    Piotr

  • 2. Data: 2011-02-15 11:14:15
    Temat: Re: dysk sieciowy, albo synchronizacja lokalnych?
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    zdecydowanie programowa kwestia ;)

    Po pierwsze sieć jest raczej 100Mb a nie 100Gb ;)
    Po drugie wstawienie dysku USB podpiętego do routera jest najprostszym
    rozwiązaniem. Sam mam podobną konfigurację.
    Na stacjach doinstaluj sobie coś do synchronizacji katalogów, jest tego
    sporo free/komercja i po kłopocie. Może i coś jest do tego celu w
    Windowsie ale nigdy nie szukałem.
    Z szybkością transferu wiele nie zrobisz ale wbrew pierwszemu wrażeniu
    nie jest to takie uciążliwe no chyba, że przewalasz naprawdę b.duże
    pliki.

    --
    Wojtek

  • 3. Data: 2011-02-15 11:29:30
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 15-02-2011 o 12:14:15 Wojtek <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Z szybkością transferu wiele nie zrobisz ale wbrew pierwszemu wrażeniu
    > nie jest to takie uciążliwe no chyba, że przewalasz naprawdę b.duże

    Do synchronizacji polecam Microsoftowe darmowe narzędzie SyncToy 2.1.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-02-15 12:20:42
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

[...]

    -----------------

    Sorry - jasne że 100 Mbps, nie Gbps - aż takim lamerem nie jestem; ot czeski
    błąd :)

    Jeżeli "zakwalifikowałem" kwestię do częściowo sprzętowej, to właśnie ze
    względu na owe transfery dysku podpiętego pod router. Nie mam w tym
    rozeznania, więc dopuszczałem możliwość że mój router po prostu ma takie
    ograniczenie sprzętowe, a na innych (czytaj: nowszych i/lub droższych)
    możliwe jest uzyskanie transferów, ograniczonych tylko przez USB (jak
    wiadomo, w praktyce ok. 30 MB/s) albo sieć (w moim przypadku, trochę ponad
    10 MB/s). A tu tylko 5 MB/s.

    No ale piszesz, że z tym "wiele nie zrobię" - dlaczego? Wszystkie routery
    tak przycinają pasmo podłączonych do nich dysków? Bo widzisz, faktycznie
    "przewalam bardzo duże pliki" ...

    Piotr