  • 1. Data: 2010-08-05 06:53:10
    Temat: Jaka optymalna karta ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Potrzebuje kartę SD do lustrzanki, i zastanawiam się nad 4, 8 lub 16GB.
    Matryca 10k, bez filmów, RAW to zaleznie od uzytkownika (młody jpg vs. stary
    raw).
    Cenowo to wychodzi dość podobnie, interesuje mnie praktyczny aspekt "tracę
    16GB czyli wszystkie zdjęcia z wyjazdu + kasę za kartę" kontra "wkurza mnie
    przekładanie małych kart w środku wycieczki".
    W kompakcie mam największą 2GB i jest to aż nadto.

  • 2. Data: 2010-08-05 07:00:52
    Temat: Re: Jaka optymalna karta ?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 05.08.2010 08:53, 666 wrote:
> [...]
    > przekładanie małych kart w środku wycieczki".
    > W kompakcie mam największą 2GB i jest to aż nadto.

    Dużo zależy od tego jak fotografujesz i co fotografujesz. Bez tej wiedzy
    to jest zgadywanie jaka karta jest potrzebna.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2010-08-05 07:13:54
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie
    > przekładanie małych kart w środku wycieczki".

    a ile razy w zyciu padla ci karta pamieci lub ja zgubiles?

  • 4. Data: 2010-08-05 08:02:26
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > a ile razy w zyciu padla ci karta pamieci lub ja zgubiles?

    Dokładnie.
    Kupując oryginalne karty z autoryzowanej dystrybucji szanse na pad karty są raczej
    nikłe.

    Powracając do tematu: ja z wakacji miesięcznych przywożę około 1000 rawów surówki
    (nieudane kadry kasuję w domu), do tego dochodzi video (aktualnie około 5 MB/s) to
    sobie policzyć ile twoje lustro generuje.
    Dodatkowo wszystko z kart (na wakacjach) kopiuje na dysk WD Paszport 1 TB.

    BTW. Bez żadnych problemów używam od kilku lat karty SDHC 16GB, SDHC 32GB czy
    ostatnio CF 8/8/64GB. Tylko dwie z nich są Sandiska żadna Kingston'a :)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 5. Data: 2010-08-05 08:05:42
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Farciarz jestem, bo jakoś w życiu rzadko mnie okradano.
    Akurat poza przypadkiem wytrącenia mi z ręki na chodnik kompakta przez
    czarnucha w Lizbonie.
    Zdążył podnieść i sp.....ć, a ja nie chciałem mieć noża w brzuchu od jego
    kumpli za rogiem w Alfamie.
    I rzeczywiście cała karta (ale jakaś mała) ze zdjęciami z 1-2 dni poszła się
    wtedy .....ć.

    Co do padania karty: cała nigdy (jeszcze?), ale jakieś pogubione pliki
    odzyskiwane później programami to zdarzały się.

    A w kompie wirus (po logach na 99,99% ściągniety razem z instalką IrfanView z
    mirrora w Szczecinie!!), co ciachał pliki gif i jpg w wybranych podkatalogach.

    Na "chłopski rozum" warto mieć co najmniej dwie karty, jak jedna w komp to
    druga jednocześnie w aparat.

    -----

  • 6. Data: 2010-08-05 08:06:37
    Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl>

    on 2010-08-05, b...@n...pl supposed :

    > Dużo zależy od tego jak fotografujesz i co fotografujesz. Bez tej wiedzy
    > to jest zgadywanie jaka karta jest potrzebna.

    Sprawdź czy "twoja lustrzanka" obsługuje takie wielkości kart, bo np
    d50 tylko do 2GB (wiem, że korpus histroyczny)
    Druga rzecz to bezpieczeństwo - ja wolę dwie karty po 8 niż jedną 16 -
    jakby padła jedna to zawsze połowa zdjęc zostaje.
    Witek

  • 7. Data: 2010-08-05 08:11:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-05 10:02, gietrzy pisze:

    > Dokładnie.
    > Kupując oryginalne karty z autoryzowanej dystrybucji szanse na pad karty są raczej
    > nikłe.

    Bo ja wiem? MS Pro Duo Sandiska z oficjalnej dystrybucji popracował
    córce pół roku i bez widocznej przyczyny padł.

> [...]
    > ostatnio CF 8/8/64GB. Tylko dwie z nich są Sandiska żadna Kingston'a :)

    Akurat Kingston nigdy mi nie padł, z resztą (Sandisk) bywało różnie ;)

  • 8. Data: 2010-08-05 09:44:22
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4...@n...onet.pl>,
    gietrzy nabazgrał:

    > Dokładnie.
    > Kupując oryginalne karty z autoryzowanej dystrybucji szanse na pad karty są raczej
    > nikłe.

    Oryginalny Sandisk Extreme po około dwóch latach zaczął kaszanić pliki
    (1-2 pliki na całą kartę).

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Wykrakałem?

  • 9. Data: 2010-08-05 10:22:11
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-08-05 10:05, 666 pisze:

    > Na "chłopski rozum" warto mieć co najmniej dwie karty, jak jedna w komp to
    > druga jednocześnie w aparat.

    Lub na wyjezdzie wypowiadamy niegramatyczne zdanie zaczyjace sie od
    K...a, ktore brzmi: ale ze mnie d..a, zostawilem karte w komputerze.

    ZAWSZE mam druga karte w torbie.

  • 10. Data: 2010-08-05 10:51:12
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mnie chyba cięło po bezsensownym (bo nie wiedziałem jeszcze wtedy, że dla pamięci
    masowej w rodzaju SD czy SSD szkodzi zamiast
    pomagać) "defragmentacji" (defrag czy podobne).

    -----