  • 51. Data: 2009-12-01 08:02:34
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > a ja nas pogodzę i przypomnę że co fotograf to inna szkoła pracy...
    >
    > są tacy co strzelają całe serie i wybierają najlepsze kadry są tacy co
    robią
    > jedno zdjęcie i już.

    Jeszcze jeden aspekt - ja nie wiem, czy Ci co "tylko jedno pstrykniecie,
    bo dobry fotograf wie co bedzie na zjeciu zanim zwolni migawke" to nie
    sa wylacznie od widoczkow... Ja (*) ostatnio najczesciej portrety i tylko
    seriami, bo nigdy nie wiem co na zdjeciu bedzie(**)...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    (*) Nie, zebym uzurpowal sobie prawo do bycia dobrym fotografem.
    W zasadzie nie uzurpuje sobie prawa do bycia takze przecietnym fotografem

    (**) Hint: wiek modela ;)

  • 52. Data: 2009-12-01 08:17:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 08:38, "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm> wrote:
    > U ytkownik "XX YY">Wymienilem FZ 30  FZ 50 , gdyz obsluguje sie je jak prawdziwe

    > Nie mam nic do tych Panasonic w, nawet nie mia em ich w r ku, ale co rozumiesz
    > przez "rozwojowo " celownika elektronicznego? W miar u ywania b dzie si
    > powi ksza ? Zwi kszy si jego rozdzielczo , cz stotliwo od wie ania obrazu?
    > Czy mo e na tym e jak si zepsuje to wymieni si go na nast pnego Panasonica z
    > lepszym wizjerem?
    > Oczywi cie wizjer elektroniczny ma swoje zalety, mo na bezpo rednio na nim
    > wy wietla pewne informacje, ale do niedawna nie mia adnych szans z porz dnym
> [...]

    pojescia " rozwojowy " uzywa autor patania. Przy czym nie bardzo
    wiadomo co ma na mysli - czy zakup b taniego rozwojowego systemu ,
    ktory bedzie mogl w przyszlosci rozbudowywac , czy tez ma na mysli
    rozwoj osoby uczacej sie fotografowac , czyli takli aparat , ktory
    daje mozliwosc wstzelkiego rodzaju nauki nastaw i obslugi ( nie
    maplka)

    Tani , uzywany dslr- nigdy nie bedzie rozwojowym sprzetem. Nie ma co
    sie sugerowac przy wyborze sprzetu docelowego , faktem iz posiada sie
    do tej pory jakis tani uzywany , prosty aparat tej marki.

    Tzn nie bede chcail kupic kiedys np nd3 dlatego ze aktualnie np
    posiadalbym starego uzywanego za 300 zl np Nd60.

    O tym ze rozwoj celownikow lunetkowych znalazl sie na ostatniej
    prostej nie mam wapliwosci.
    Rozdzielczosc jest wystarczajaca , problem przesuniecia czasowego
    obrazu jeszcze wystepuje ,i problem migawki do usprawnienia - a
    zobaczymy celowniki elektroniczne w duzych aparatach.

    Jesli np nikon w N d5 zinstaluje taki celownik , bedzie to oznaczac
    koniec lustra.
    Kazdy nagle bedzie chcial posiadac taki celownik - a ma tez
    niezaprzeczalne zalety. Moim zdaniem ma wiecej zalet niz klasyczne
    lustro i daje nadzieje na mniej wad.

    XXX

  • 53. Data: 2009-12-01 08:24:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > Tani , uzywany dslr- nigdy nie bedzie rozwojowym sprzetem.

    No bo tani i używany. Logiczne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 54. Data: 2009-12-01 12:13:51
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    greenman pisze:
    > Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał
    >
    > Nie wiem dlaczego personalizujesz ta dyskusje,
    > bo teksty o barach i gorzale to akurat nie z mojej bajki.
    > A co do meritum sprawy, to ograniczone srodki po prostu
    > ksztaltuja rowniez te wspomniane wyzej cechy charakteru
    > i nie uciekniesz przed tym.

    Ok przykład od czapy, przyznaję :). Nie przekonamy się, nic na siłę.
    Proponuję EOT.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 55. Data: 2009-12-01 12:32:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > Kazdy nagle bedzie chcial posiadac taki celownik - a ma tez
    > niezaprzeczalne zalety. Moim zdaniem ma wiecej zalet niz klasyczne

    jednak jeszcze sporo wody w wisle uplynie zanim rozdzielczosc tego celownika
    elektronicznego pozwoli na precyzyjne szybkie ustawienie ostrosci na oko w
    wybranym miejscu kadru bez uzywania lupki.

    Czasem okazuje sie ze najdokladniej ostrosc mozna ustawic krecac pierscienie
    ostrosci patrzac w wizjer i wciskajac spust w odpowiednich momentach.

  • 56. Data: 2009-12-01 12:53:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 13:32, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > jednak jeszcze sporo wody w wisle uplynie zanim rozdzielczosc tego celownika
    > elektronicznego pozwoli na precyzyjne szybkie ustawienie ostrosci na oko w
    > wybranym miejscu kadru bez uzywania lupki.

    w celownikach matowkowych pod FF bez lupki lub innych pomocy
    optycznych ostrosci pewnie ustawic sie nie da.
    lupki w celownikach elektronicznych sa juz teraz bardzo fajna pomoca -
    to dziala lepiej niz w niejednej matowce.

    > Czasem okazuje sie ze najdokladniej ostrosc mozna ustawic krecac pierscienie
    > ostrosci patrzac w wizjer i wciskajac spust w odpowiednich momentach.

    to samo moznaby zrobic uzywajac celownika elektronicznego - przeciez
    nie przeszkadza on w kreceniu pierscieniem i wciskaniu spustu w
    odpowiednim momencie.
    paralaxa czasowa jest jeszcze jakims problemem , chyba ostatnim do
    pokonania .

    na malym formacie jak np aps-c ustawienie ostrosci reczne w oparciu
    o lupke byloby duzo latwiejsze w elektr.celow, jako ze latiej jest
    powiekszyc obraz . Mozna go tez wzmocnic.

  • 57. Data: 2009-12-01 13:14:17
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Pan Piskorz" napisał

    > analog jakiś, film cz-b, koreks itd.
    > wyjdzie bardzo tanio, jak się faktycznie interesuje, radochy będzie więcej
    > miała

    To już lepiej zestaw pędzelków, parę oprawionych płócien i farby.
    To dopiero radocha.
    I brak ograniczeń realem.

    adam

  • 58. Data: 2009-12-01 13:14:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > lupki w celownikach elektronicznych sa juz teraz bardzo fajna pomoca -
    > to dziala lepiej niz w niejednej matowce.

    Pozycz sobei jakas lustrzanke nawet starego D70 i sprawdz chyba, ze jestes
    slepawy to nie musisz tego eksperymentu robic.

    > to samo moznaby zrobic uzywajac celownika elektronicznego - przeciez
    > nie przeszkadza on w kreceniu pierscieniem i wciskaniu spustu w
    > odpowiednim momencie.

    oczywiscie pod warunkiem, ze bedzie mial odpwoednio duza rozdzielczosc takie
    14Mpx RGB

    Lupka dupka, do statycznych zdjec to sobie uzywam AFa...

    problem jest gdy trzeba zrobic zdjecia dynamiczne i nie ma czasu wybierac
    aktywnych punktów.

    Pozyczylem sobie swego czasu Panasonika G1, on ma naprawde fantastyczny
    wizjer ale problemem jest szybkie wybranie miejsca gdzie chcesz ostrzyc i
    równoczesna kontrola calego kadru.

    Lupka sie nadaje tylko do zdjec statycznych.

> [...]
    > o lupke byloby duzo latwiejsze w elektr.celow, jako ze latiej jest
    > powiekszyc obraz . Mozna go tez wzmocnic.

    ale ja chce widziec co fotografuje i ustawiac ostrosc w dowlnym miejscu
    kadru.

    spróbuj zrobic zdjecia np dzioecka lub dzieci dluzsza ogniskowa, dzieci
    biegaja chcesz wylapywac ostre zdjecia (twarz!!!!!!) przy zachowaniu dosc
    malej GO (f=2.8), panujac przy okazji nad kadrem.

    AFem tego nei zrobisz bo nawet ten fajny inteligentny sledzacy z Nikona
    sledzi ubranko a nie detal twarzy.

    Ja zwykle karduje i przepostrzam recznie wciskajac spust w chili gdy wybrany
    obiekt jest najostrzejszy.

  • 59. Data: 2009-12-01 13:23:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:
> [...]

    dodam tylko ze.

    robilem zdjecia makro D70 i ostrzylem na matówke np na oczy pajaka :) lub na
    pajeczyne.

    W studiu tez czesto ostrze recznie bo przekadrowanie czesto konczy sie
    ostroscia w innym miejscu niz byc powinna (zmiana odleglosci obeiktyw model
    wynikajaca z wielu powodów)

    czyli da sie ostrzyc na matówke i to zarówno w APS-C jak i w FF

  • 60. Data: 2009-12-01 13:24:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, Reksio wrote:

    > Myślenie nad kadrem wymusza się w szkołach grafiki czy to komputerowej,
    > reklamowej, czy innej za pomocą fotografowania na kliszy :-)

    No to hybryda jest "gdzieś pośrodku".
    Oczywiście można "pojechać serią" (i to z 10fps włącznie, przy
    low resolution np na A200), ale "poprawić" (przez przerwanie
    i wznowienie) się nie da - trzeba poooooooczeeeeeekaaaaaać
    na zapis :)
    Bardzo skutecznie wstrzymuje przed zbyt nerwowymi ruchami.

    > Ciekawe kto na tej grupie przed pstryknięciem fotki wie co chce uzyskać :-)

    Przy hybrydzie masz przynajmniej czas na zastanowienie się nad NASTĘPNĄ
    fotką :D

    > Pozdrrr... Reksio

    Wzajem! - Gotfryd