  • 131. Data: 2009-12-04 22:49:54
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Zwyczajnie.
    > Potrzebna jest matryca ze "zwykłym CMOSem", bez "ulepszaczy".
    > O ile pamiętam, Canonem 300D (czy jakoś tak) prezentowano tu
    > "cyfrowy" dowód na tezę, że przy braku sztucznych świateł
    > krajobraz w nocy wygląda jak w dzień; w sumie - dlaczego by
    > nie, poza 14++ wielkościami gwiazdowymi - albo jak kto woli
    > 20++ EV - powodów (poza nowiem) do różnicy nie widać.
    > Ekspozycja paru godzin NIE jest problemem dla "cyfry", może
    > być problemem dla pewnych aparatów (nic to, że 99%++).

    Cenne uwagi, ale my tu nie o technice tylko o argumentach
    nt wyzszosci sprzetu do nauki fotografowania.

    > Nie, podałeś przykład który powołuje się na właściwości matrycy
    > CCD ;) (i być może innych wynalazków, związanych ze "współczesnymi"
    > CMOSami, bo przyznaję że dawno nie widziałem zdjęcia robionego
    > z ekspozycjami 2h i więcej - może ktoś zapoda z własnych zbiorów
    > celem demonstracji że może być i dziś inaczej).[...]

    Jak wyzej.
    Piszac o systemach - analogu i cyfrze, uogolniamy,
    bo nie rozmawiamy o technice tylko wyzszosci jednego systemu
    nad drugim do nauki fotografowania a nie o tym, ze sa matryce
    albo filmy ktore cos tam potrafia albo i nie.
    Zreszta, dyskusja chyba zupelnie niepotrzebna,
    bo dzisiaj ciemnie maja tylko najwieksze zboki
    a korzystanie z uslug labolatorium to porazka.
    ---

  • 132. Data: 2009-12-04 23:12:46
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    greenman pisze:
    > Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał
    >
    > Przeciez wlasnie to napisalem.
    > Tu nie chodzi o wieksze i mniejsze nisze,
    > tylko o to, ze zaden z tych przykladow nie jest dobrym
    > argumentem za nauka na takim czy innym sprzecie.

    Nie widzę żadnego uzasadnienia by sięgać dziś po analogowy mały obrazek
    w studio. Wręcz bym to podciągnął pod masochizm. Zobacz co pisze
    zawodowiec o ilości materiału i pracy którą należy wykonać. Nie
    wspominając o możliwości natychmiastowego podglądu, histogramie czy
    wręcz przerzucenie materiału na monitor i wstępną edycję. O nocnych się
    nie wypowiadam bo to nie moja brożka.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 133. Data: 2009-12-04 23:22:32
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-29 17:56:56 +0100, ąćęłńóśżź <u...@w...eu> said:

    > Do nauki, czyli jak najwięcej manuala (przysłona, odległość, ogniskowa,
    > kąt widzenia, głębia ostrości itp.),

    Czemu mam wrażenie, że nie bardzo wiesz o czym piszesz?

    Dowolna używana lustrzanka. I tak za 2 lata nie będzie to miało żadnego
    znaczenia.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 134. Data: 2009-12-05 11:55:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > BTW:
    > Czy użyszkodnicy kolejnych rodzin "rozwoju" CMOSów, np. Canona 450,
    > Canona 1000 itd zechcieliby się poświęcić, i strzelić po fotce
    > nocnej z ekspozycją rzędu 2h? - jak rozumiem w mieście może
    > się przydać filtr szary ;)

    Nie mam zasilacza, a bateria tyle raczej nie wytrzyma.
    Ale tu masz 30s przy pełni :D
    http://images8.fotosik.pl/140/a045009cc1513827.jpg
    http://images6.fotosik.pl/581/8c7c7ae602d9ea92.jpg
    http://images8.fotosik.pl/140/24c1a67fb2c6a1b9.jpg

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 135. Data: 2009-12-05 14:09:16
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał
    > Nie widzę żadnego uzasadnienia by sięgać dziś po analogowy mały obrazek w
    > studio.

    No przeciez ja rowniez nie widze.

    > Wręcz bym to podciągnął pod masochizm.[...]

    Ja rowniez - z pewnymi wyjatkami.

    > O nocnych się nie wypowiadam bo to nie moja brożka.

    Analog w pewnych okolicznosciach moze byc o tyle lepszy,
    ze nie zbiera danych do odszumiania.
    Poza tym, zalezy, co sie robi i czego oczekuje.

    Nie mam w tej chwili ciemni i nie bawie sie wiele analogiem
    wylacznie dlatego, ze jakosc naszych labow jest porazajaca,
    ale jak tylko znajde troche miejsca w domu, to na pewno wroce
    do tego, choc w wylacznie wersji B&W.
    ---

  • 136. Data: 2009-12-05 14:20:48
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    > Czemu mam wrażenie, że nie bardzo wiesz o czym piszesz?
    > Dowolna używana lustrzanka. I tak za 2 lata nie będzie to miało żadnego
    > znaczenia.

    Skoro masz takie wrazenie to dlaczego proponujesz lustrzanke?
    Przeciez za te pieniadze ostrosci na manualu i tak dobrze nie ustawi.
    Wzialby sobie S90 albo LX3 i ma piekny nowy, mieszczacy sie
    w kazdej kieszeni sprzet, ktory w zupelnosci wystarczy do nauki.
    Nie proponuje tanich lustrzanek analogowych, bo sa mniej poreczne
    i musialby jeszcze wynajac pokoj na ciemnie...
    ---

  • 137. Data: 2009-12-07 23:39:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Dec 2009, "Paweł W." wrote:

    > Nie mam zasilacza, a bateria tyle raczej nie wytrzyma.
    > Ale tu masz 30s przy pełni :D

    Ale z tym czasem "filmowcy" nas wyśmieją :D
    BTW: jak aparat nie ma włączonego LCD, to bateria powinna
    sporo wytrzymać.
    Matryca podczas ekspozycji praktycznie nie pobiera
    prądu...

    pzdr, Gotfryd

  • 138. Data: 2009-12-07 23:44:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009, greenman wrote:

    > Cenne uwagi, ale my tu nie o technice tylko o argumentach
    > nt wyzszosci sprzetu do nauki fotografowania.

    No ja przepraszam, po prostu i zwyczajnie starałem się
    umniejszyć argument, który wyglądał mi na lekko naciągnięty :)
    Nic więcej, nic mniej.

    > Piszac o systemach - analogu i cyfrze, uogolniamy,
    > bo nie rozmawiamy o technice tylko wyzszosci jednego systemu
    > nad drugim do nauki fotografowania

    I wyciągnięcie w tym kontekście konkretnej cechy aparatu
    nie było (IMO) dobrym pomysłem.
    Aparat dobiera się (IMO i jednak) do potrzeb (wbrew powszechnej
    tezie, że to obiektyw się dobiera, a dopiero puszkę do szkła).

    pzdr, Gotfryd
    (a idę sobie, bo zaraz linczować zaczną za tę ostatnią tezę :D)

  • 139. Data: 2009-12-09 22:23:31
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > I wyciągnięcie w tym kontekście konkretnej cechy aparatu
    > nie było (IMO) dobrym pomysłem.

    W mojej opinii, wyzszosc cyfry bierze sie bardziej
    z duzo lepszej dostepnosci obrobki zdjec
    niz z konkretnych cech aparatu,
    ktore akurat w nauce fotografowani sa drugorzedne.
    Gdyby nasze laby potrafily wyciagnac choc 90%
    z jakosci ktora jest utrwalona na filmie,
    nie byloby tej roznicy.

    > Aparat dobiera się (IMO i jednak) do potrzeb (wbrew powszechnej
    > tezie, że to obiektyw się dobiera, a dopiero puszkę do szkła).

    Zakladajac, ze jednak jest roznica w zastosowaniach
    cropa i FF, to stwierdzenie wcale nie jest bulwersujace.
    Tym bardziej, ze ponoc niektorzy zarabiaja na zycie
    kompaktami...
    ---