  • Data: 2009-12-30 13:14:10
    Temat: Re: Jaka klawiatura z myszką dla programisty/grafika?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czemu tego nie załatwisz jakimś programem niezależnym od
    > klawiatury tylko wymagasz, by taki program został dostarczo-
    > ny razem z klawiaturą, co jest nierealne? :)

    Hmm.. może masz rację, nie mam w tej materii doświadczeń lecz wydaje mi się,
    że rozwiązanie polegające na wykorzystaniu dodatkowych przycisków klawiatury
    jest najbardziej wygodnym. Oczywiście również mógłbym zastosować i takie
    rozwiązanie jak proponujesz. Mógłbyś polecić jakiś wygodny program odpalany
    w ergonomiczny sposób? Byłoby idealnie gdyby można skojarzyć ten program z
    dowolnym dodtatkowym klawiszem w klawiaturze. Zależy mi na szybkości dostępu
    a nie kombinowaniu z Alt + coś tam.

    "Nierealne" może niekoniecznie. Logitech w starszych produktach miał takie
    możliwości. Było parę klawiszy dodatkowych, które można było sobie dowolnie
    zaprogramować. W obecnych klawiaturach Logitecha chyba tylko 2 klawisze na
    to pozwalają: "home" i "nutka" (wykluczam bezużyteczne funkcyjne). Inne
    trzeba było sposobem przedefiniować - jak wspominałem. Może istnieje jakiś
    model, który ma więcej programowalnych klawiszy?

    > Przecież takie coś robi się na poziomie oprogramowania, a
    > nie klawiatury czy jej sterowników.

    Bo ja wiem... Współczesne klawiatury mają coś takiego w standardzie. Sęk w
    tym, że nie jest jasno napisane ma stronach producentów jak te funkcje są
    faktycznie zrealizowane lecz tylko, że są. Np. Logitech zaprzestał
    publikowania dokumentacji oprogramowania. Trzeba najpierw klawiaturę kupić a
    potem dowiadujemy się, ze tylko 2 przyciski da się zaprogramować w pełni a
    trzeci połowicznie.