-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news.redatomik.org!
newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.12.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!pe
er.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!new
s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
<he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
<pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
<jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
<pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
<12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
<pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
<8k46kp483pzw$.yazaac4ioabs.dlg@40tude.net>
<pr53tn$kmq$1@node1.news.atman.pl>
Date: Sun, 28 Oct 2018 21:46:46 +0100
Message-ID: <1lxi29b6qxmyd$.1w9foc13v1ro.dlg@40tude.net>
Lines: 92
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1540759605 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 494 82.143.187.50:55658
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5359
X-Received-Body-CRC: 680974822
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642479
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 28 Oct 2018 20:50:08 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-28 o 15:28, J.F. pisze:
>>> Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
>>> informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.
>>
>> Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
>> Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
>> zarowka z kabelkami :-)
>
> ECU ma mnóstwo informacji. Pewnie zależy od modelu auta. W ten sposób
> mogę sprawdzić nawet sprawność konkretnej lampki w bagażniku - nie tylko
> czy świeci ale czy pobiera właściwy prąd. Zacznie brać inny - jest
> odłączana automatycznie. Wszystkie czujniki również na bieżąco są
Tylko to wszystko kosztuje.
Na szczescie elektronika tanieje i samochody nie drozeja.
> testowane czy dają prawidłowy zakres odpowiedzi (u mnie wszystkie są z
> interfejsem cyfrowym). Czujniki są praktycznie w każdym istotnym
> elemencie silnika.
>
> Jakiś kabel przetniesz - natychmiast jest informacja. Oczywiście jeśli
> którąś z magistral uszkodzisz lub samo ECU, to dupa.
>
>> Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
>> pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..
>
> Dlaczego? Jak dla mnie, nie mechanika, wszystko jest przejrzyste. Skoro
> o wentylacji mowa, to np. monitorowany jest % wychylenia klapek
> sterujących przepływem powietrza. W komputerze zapodajesz test klapek -
Tylko widzisz - dawniej byla linka od dzwigni do klapki, dzis silnik,
przekladnia, czujnik polozenia.
Linka calkiem dobrze dzialala, dopoki sie nie urwala lub nie
zardzewiala.
> jeśli wychylenie którejkolwiek odstaje od żądanej wartości - pojawia się
> błąd. W ciemno możesz iść do sklepu po nową. Co w tym trudnego?
W opisie wyglada pieknie, ale:
-komputer masz, aby ten test uruchomic ?
-ile kosztuje jedna klapka ... a moze jednej nie sprzedaja ?
-klapka ... a moze sie zepsul silnik, albo czujnik, albo zaciela
przekladnia ...
-ile trzeba rozebrac, zeby sie do tych klapek dobrac ...
> Idźmy dalej - turbina i jej sterownik elektryczny. Na wyłączonym silniku
> ustawiasz % otwarcia sterownika i nawet wizualnie możesz ocenić czy
> działa poprawnie.
O ile masz odpowiedni komputer sterujacy. ASO ma, ale nie da :-)
> A jak chcesz dokładniej, to też możesz. Porównujesz
> żądanie z odpowiedzią. W ten sposób kiedyś sam sobie zdiagnozowałem
> uszkodzenie turbiny i konieczność jej wymiany/regeneracji.
>
> Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy.
> Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.
Masz przeplywomierz gdzies w ukladzie ?
> Zresztą czujniki na głowicach sygnalizują ogólną niesprawność po lewej
> czy prawej stronie, potem podłączach kompa i patrzysz w detale.
> Na mechanice nie znam się bardziej niż majsterkowicz domorosły.
>
>> Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
>> krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
>> I tu juz roznie z szybkoscia bywa.
>
> Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek
> pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu
> niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.
Elektronika poszla mocno do przodu, ale jakbys mial 10kg przestawic
bardzo szybko ...
> U mnie jest tak, że gdy jadę spokojnie i nagle depnę, to sterownik
> otwiera turbinę na krótko na maxa (zanim silnik zdąży zareagować na gaz)
> by szybciej rozbujała się a potem regulacja "pływa" w zależności od
> potrzeb (obciążenia silnika / obrotów / kompresji). Wątpię by pneumatyka
> potrafiła nawet tak proste rzeczy - pomijając już nawet szybkość reakcji.
O, to zwykly regulator, nie takie rzeczy dawniej robiono.
Tylko tu masz racje - pieknie dziala, dopoki sie cos nie
zepsuje/zuzyje, a potem nikt nie naprawi.
Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne, choc to
chyba juz zaszlosc historyczna, ciagle sie uzywa hydraulicznego
wspomagania kierownicy - choc tu sie pojawily elektryczne.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
- 30.10.18 11:50 J.F.
- 30.10.18 17:47 Marek S
- 30.10.18 19:38 J.F.
- 30.10.18 20:49 Marek S
- 30.10.18 23:53 J.F.
- 31.10.18 02:04 PiteR
- 31.10.18 02:07 PiteR
- 31.10.18 08:04 J.F.
- 31.10.18 22:40 Marek S
- 31.10.18 23:24 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz