-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Date: Sun, 28 Oct 2018 14:58:48 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 27
Message-ID: <pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
<he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
<pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
<jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
<pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
<12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1540735135 359 89.70.94.204 (28 Oct 2018 13:58:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Oct 2018 13:58:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.2.1
In-Reply-To: <12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642429
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-10-28 o 10:36, P.B. pisze:
> Ty się tak z pneumatyki nie nabijaj: mercedes W123 miał centralny na
> podciśnienie. Polonez sterowanie nawiewami.
Ba! Ja miałem nawet 124 z pneumatycznym centralnym (model 300E). No i
był to zawodny element.
> W fabrykach sprężone powietrze jest bardzo wygodnym nośnikiem energii.
> Połowa Twojego Mercedesa była zrobiona na maszynach napędzanych powietrzem.
Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi
maszynami są z krzemu. A ja miałem na myśli logikę pneumatyczną typu
gdzieś ciśnienia ubędzie, gdzieś przybędzie, gdzieś zostanie zredukowane
i to steruje wentylacją, regulatorem turbiny i cholera wie czym jeszcze.
Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.
Dlatego napisałem, że budowanie logiki pneumatycznej jest kiepskim
pomysłem. Nie tylko zresztą z tych względów ale także wielu innych.
Choćby reakcja na zdarzenie układów skomputeryzowanych jest
nieporównywalnie szybsza. Nie trzeba czekać na np. zmianę podciśnienia
po wciśnięciu gazu aby turbina zmieniła swoją charakterystykę pracy. Itd.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 15:15 Marek S
- 28.10.18 15:28 J.F.
- 28.10.18 15:40 J.F.
- 28.10.18 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 28.10.18 20:12 Marek S
- 28.10.18 20:50 Marek S
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
- 30.10.18 11:50 J.F.
- 30.10.18 17:47 Marek S
- 30.10.18 19:38 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu