eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów?Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Date: Sun, 28 Oct 2018 14:58:48 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 27
    Message-ID: <pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
    <he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
    <pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
    <jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
    <pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
    <12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1540735135 359 89.70.94.204 (28 Oct 2018 13:58:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Oct 2018 13:58:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.2.1
    In-Reply-To: <12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642429
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-28 o 10:36, P.B. pisze:

    > Ty się tak z pneumatyki nie nabijaj: mercedes W123 miał centralny na
    > podciśnienie. Polonez sterowanie nawiewami.

    Ba! Ja miałem nawet 124 z pneumatycznym centralnym (model 300E). No i
    był to zawodny element.

    > W fabrykach sprężone powietrze jest bardzo wygodnym nośnikiem energii.
    > Połowa Twojego Mercedesa była zrobiona na maszynach napędzanych powietrzem.

    Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi
    maszynami są z krzemu. A ja miałem na myśli logikę pneumatyczną typu
    gdzieś ciśnienia ubędzie, gdzieś przybędzie, gdzieś zostanie zredukowane
    i to steruje wentylacją, regulatorem turbiny i cholera wie czym jeszcze.
    Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
    informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.

    Dlatego napisałem, że budowanie logiki pneumatycznej jest kiepskim
    pomysłem. Nie tylko zresztą z tych względów ale także wielu innych.
    Choćby reakcja na zdarzenie układów skomputeryzowanych jest
    nieporównywalnie szybsza. Nie trzeba czekać na np. zmianę podciśnienia
    po wciśnięciu gazu aby turbina zmieniła swoją charakterystykę pracy. Itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: