  • Data: 2017-09-05 11:47:25
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-05 o 10:11, p...@g...com pisze:
    > --Przejechałem się parę razy samochodem z ksenonami i widziałem mniej, niż
    > jadąc w nocy Golfem szóstką z halogenami.
    >
    > co to byl za samochod ? bo jesli chcesz udowodnic ze ksenony swieca lepiej niz
    halogeny to bedzie ciezko :-)

    Co to znaczy "świecą lepiej"?
    Chyba wszyscy zgadzamy się, że zenony/ledy świecą mocniej, jaśniej,
    bardziej agresywnie z silniej zaznaczoną linią odcięcia.
    Moim zdaniem agresywne świecenie przekłada się na pogorszenie
    widoczności. Przyczyną jest natura adaptacyjna oka ludzkiego.

    Z tymi światłami jest trochę podobnie jak z equalizerem w audio. Można
    podbić basy i soprany i w pierwszym kontakcie z takim dźwiękiem jest
    wrażenie, że sprzęt "lepiej gra", a dźwięk jest bardziej wyraźny. Po
    pewnym czasie jednak słuch się męczy takim dźwiękiem i na dłuższą metę
    wyrównany, łagodniejszy dźwięk okazuje się bardziej przyjazny dla ucha.

    Od czasów Kopernika wiadomo, że "gorszy pieniądz wypiera lepszy". W tym
    roku kupując nowe auto trzeba jeszcze dopłacić, żeby kupić pełne ledy.
    Za dwa lata pewnie będzie odwrotnie, czyli dopłata, żeby auto było
    wyposażone w lampy ledowo/halogenowe (dzienne led/mijania halogen). Za
    trzy lata halogeny nie będą prawdopodobnie dostępne w nowych
    samochodach. Wszyscy będziemy sobie wkrótce dawać nawzajem jeszcze
    agresywniej po gałach na drodze.

    Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie na dziś to ledy dzienne i migacze, a
    światła mijania na halogenach.